ארה"ב: ה-FCC פנה לגופי תקשורת כדי לשחרר ספקטרום תדרים להרחבת שירותי פס רחב אלחוטיים

המטרה בפנייה היא למנוע צפיפות בתדרים הקיימים, לאור הדרישה ההולכת וגדלה, ובקצב מהיר מאוד, לשירותי גישה באינטרנט באמצעות התקנים ניידים, ובמיוחד טלפונים חכמים ● "אם הקונגרס יפעל מהר, נוכל להעמיד למכירה את התדרים כבר בשנה או בשנתיים הקרובות", אמר יוליוס גנקובסקי, יושב ראש ה-FCC

הממשל הפדרלי האמריקני עושה מאמצים על מנת לשחרר פסי תדרים נוספים לטובת הרחבת שירותי הפס הרחב האלחוטיים. יושב ראש ועדת התקשורת הפדרלית (ה-FCC), יוליוס גנקובסקי, פנה באחרונה לגופי תקשורת גדולים על מנת שיוותרו על תדרי שידור שבהם הם לא משתמשים יותר כדי שניתן יהיה לפנות אותם לטובת גלישה אלחוטית. המטרה היא למנוע צפיפות בתדרים הקיימים, לאור הדרישה ההולכת וגדלה, ובקצב מהיר מאוד, לשירותי גישה באינטרנט באמצעות התקנים ניידים, ובמיוחד טלפונים חכמים.

בתערוכת CES שהתקיימה בסוף השבוע בלאס-ווגאס התייחס גנקובסקי לנושא ואמר, כי ביקש מחברות התקשורת לוותר על התדרים המיותרים בחינם תמורת אחוזים מהרווחים שיתקבלו ממכירת ספקטרום התדרים שיתפנה. "אם הקונגרס יפעל מהר, נוכל להעמיד למכירה את התדרים כבר בשנה או בשנתיים הקרובות", אמר. "אנחנו מוכנים להתחיל לעבוד במהירות אם הקונגרס יעביר את החוק".

במהלך השנה האחרונה החליט הממשל האמריקני להקצות ספקטרום ברוחב של 500 מגה-הרץ במהלך עשר השנים הקרובות כדי לעמוד בדרישות ההולכות וגדלות לשירותי אינטרנט אלחוטי. בהתאם להחלטה זו, פועל ה-FCC, בשיתוף עם משרד המסחר הפדרלי, על מנת למצוא תדרים פנויים שניתן יהיה להפנות אותם ליוזמה הזו. המשרד הודיע לקראת סוף השנה שהוא הצליח לאתר ספקטרום ברוחב של 115 מגה-הרץ שניתן להקצות מחדש לטובת תקשורת אינטרנט אלחוטית. הוועדה מקווה מצידה לשחרר בקרוב 120 מגה-הרץ נוספים, בעיקר מתחנות טלוויזיה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל המבולבל

    האם מדובר בפיתוח רשתות 3G\ 4G ? כיום כל סמארטפון יכול להתחבר ל WIFI ולקבל גישה לאינטרנט ושיפור קליטה בביצוע השיחות... לא פשוט יותר להשקיע ברשת ראוטרים יבשתית עם אינטרנט מסובסד?

אירועים קרובים