מנכ"ל AMD, דירק מאייר, פורש מתפקידו

האכזבה מהביצועים הפיננסיים של AMD, במיוחד אל מול הכנסות השיא של אינטל, תרמה להחלטה של מועצת המנהלים לחפש מנכ"ל חדש ● מנהל הכספים הראשי של AMD, תומס זייפרט, ישמש כמנכ"ל זמני

מנכ"ל AMD, דירק מאייר, התפטר מתפקידו, ומועצת המנהלים תחפש מנכ"ל חדש, נוכח הביצועים הפיננסיים הפושרים של החברה. המועצה הודיעה אתמול (ב'), כי סגן הנשיא הבכיר ומנהל הכספים הראשי של AMD, תומס זייפרט, ישמש כמנכ"ל זמני.

בראש ועדת החיפוש שהוקמה עומד יושב ראש מועצת המנהלים, ברוס קלפלין, שיפקח גם על פעילות החברה במהלך תקופת המעבר. במקביל לתפקידו כמנכ"ל בפועל יוסיף זייפרט, שהצטרף לחברה ב-2009, לשמש כמנהל כספים ראשי. הוא ביקש שלא לראות בו מועמד לכהן כמנכ"ל קבוע.

במהלך התקופה שבה שימש מאייר כמנכ"ל – שנתיים וחצי – רשמה AMD שורה של אבני דרך, אך לא הצליחה להתגבר על שנות ההפסדים או להגדיל את המכירות בקצב דומה לזה שרשמה אינטל (Intel). ההכנסות של AMD ברבעון השלישי של השנה שעברה הסתכמו ב-1.62 מיליארד דולרים – עליה של 16% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שלפני כן. עם זאת, הן לא הגיעו למספר שבו נקבה החברה עצמה בתחזית המוקדמת: 1.65 מיליארד דולרים. אינטל דיווחה לגבי אותה תקופה על עליה של 59% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שלפני כן, על גידול ברווח שהסתכם בשלוש ה מיליארד דולרים ועל הכנסות שיא של 11.1 מיליארד דולרים.

"החברים במועצת המנהלים מאמינים, כי ניתן להגדיל את התמורה לבעלי המניות במשך הזמן", ציין קלפלין בהודעה שפרסם. "לשם כך, תצטרך החברה להשיג צמיחה משמעותית, לבסס את מעמדה המוביל בשוק ולהעניק תמורה פיננסית טובה יותר. אנחנו מאמינים שחילופי המנהלים יאיצו את יכולתה של החברה להשיג יעדים אלה".

מאייר מונה לתפקיד מנכ"ל AMD ביולי 2008, והחליף את הקטור רואיז. בתפקידו הקודם שימש מאייר כנשיא ומנהל תפעול ראשי. כמנכ"ל, הוביל מאייר את הפיצול של פעילות הייצור של AMD למיזם משותף עם Advance Technology Investment – קבוצה שהוקמה על ידי ממשלת אבו דאבי. אבני הדרך נוספות שרשמה החברה כוללות גם הסכם פשרה בסכום של 1.25 מיליארד דולרים בתביעה של ההגבלים העסקיים שהגישה AMD נגד אינטל.

מאייר היה אחראי גם למוצר החשוב ביותר שהשיקה החברה מזה שנים רבות: שבב שכולל מעבד גראפי ומעבד CPU ביחידת סיליקון בודדת, שהושק בשבוע שעבר בתערוכת CES.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים