יבמ בראש רושמות הפטנטים בארצות הברית

בשנה החולפת רשם הענק הכחול 5,896 פטנטים חדשים, כאשר 45 מהם נרשמו על ידי מעבדות המחקר והפיתוח של יבמ בישראל ● למקום השני הגיעה סמסונג, ואחריה מיקרוסופט ● HP חותמת את העשירייה הראשונה

יבמ (IBM) הגיעה, זו השנה ה-18 ברציפות, למקום הראשון ברשימת מקבלי הפטנטים בארצות הברית. בשנה החולפת רשם הענק הכחול 5,896 פטנטים חדשים, כאשר 45 מהם נרשמו על ידי מעבדות המחקר והפיתוח של יבמ בישראל.

אחרי יבמ, בהפרש ניכר, מדורגת סמסונג (Samsung), שרשמה אשתקד 4,551 פטנטים בארצות הברית. מיקרוסופט (Microsoft) הגיעה שלישית, לאחר שקיבלה 3,094 פטנטים חדשים, ואחריה בדירוג נמצאות קנון (Canon) – עם 2,552 פטנטים, פנסוניק (Panasonic) – עם 2,482, טושיבה (Toshiba) – עם 2,246, סוני (Sony) – עם 2,150, אינטל (Intel) – עם 1,653, ו-LG מדורגת תשיעית עם 1,490 פטנטים. החברה שחותמת את העשירייה הראשונה ברשימה היא HP, שרשמה 1,480 פטנטים.

מעבדות המו"פ של יבמ בישראל הגישו במהלך שנת 2010 כ-100 בקשות חדשות לרישום פטנטים בארצות הברית, ו-45 מהן אושרו. בנוסף, חוקרים ישראליים במו"פ של יבמ בארץ היו שותפים ל-63 פטנטים אחרים, שמקורם במעבדות מו"פ של הענק הכחול בעולם. מעבדות יבמ  בישראל דורגו במקום הראשון ברישום פטנטים אמריקנים על ידי גופים הפועלים בישראל. הן הקדימו את סנדיסק (Sandisk) ישראל וטבע.

סוזן ארז, היועצת המשפטית לתחום הקניין הרוחני ביבמ ישראל, אמרה, כי "הפטנטים  של חוקרים במעבדות בישראל תרמו תרומה משמעותית למובילות הטכנולוגית של יבמ. יש לחדשנות של חוקרים בארץ השפעה ניכרת על טכנולוגיות שונות של יבמ, כמו, למשל, על הדגמים העתידיים של xBox, כלי תוכנה בתחומי הרשת החברתית, כלים לניהול תנועות פיננסיות ומעבדים הצפויים להיות המהירים בעולם". היא הוסיפה, כי "היכולת של הישראלים לחשוב מחוץ לקופסה, מסייעת אף היא להגדיר תחומים חדשים ולחזק את החדשנות של החברה. יבמ משקיעה מדי שנה כשישה מיליארד דולרים במו"פ".

רשימת הפטנטים של יבמ מכסה מגוון תחומים וטכנולוגיות. כך לגבי שיטה לאיסוף, ניתוח ועיבוד נתוני חולים ממספר גדול של מקורות מידע, על מנת לספק אבחנה רפואית מדויקת יותר; מערכת לחיזוי עומסי תנועה המבוססת על נתונים המועברים בתקשורת אלחוטית; מערכת האוספת נתונים מהחיישנים המשולבים בכונני דיסקים קשיחים במחשבים, על מנת לבצע ניתוח של פעילות סיסמית, לאתר רעידות אדמה ולהתריע בפני כוחות החירום. טכנולוגיה אחרת של יבמ מחליפה את התקשורת החשמלית בין שבבי מחשב ובתוך השבבים האלה – בתקשורת באותות-אור, על מנת להציע ביצועים מהירים משמעותית.

לענק הכחול יותר מ-7,000 חוקרים ומפתחים העובדים ב-29 מדינות בעולם. חוקרים וממציאים הפועלים מחוץ לתחומי ארצות הברית, ובכלל זה בישראל, אחראים ל-22% מהפטנטים שאותם קיבלה יבמ ב-2010. בשלוש השנים האחרונות נרשמה עליה של 27% בתרומת המחקר המתבצע מחוץ לארצות הברית לרשימת הפטנטים של החברה.

יצוין, כי הפטנט הראשון שרשמה יבמ, בשנת 1911, עסק בטבלאות על גבי כרטיסים מנוקבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים