אינטל תשלם ל-Nvidia דמי רישוי בסכום של 1.5 מיליארד דולרים

התשלום יבוצע בחמישה תשלומים, במסגרת הסכם לשש שנים, שיעניק לענקית השבבים גישה לפטנטים של יצרנית השבבים הגרפיים ● במקביל, הסכימו שתי החברות לשים קץ לכל ההליכים המשפטיים שהתנהלו ביניהן בעקבות התביעות ההדדיות שהן הגישו זו נגד זו

אינטל (Intel) תשלם ל-Nvidia דמי רישוי בסכום של 1.5 מיליארד דולרים, במסגרת הסכם לשש שנים, שיעניק לענקית השבבים גישה לפטנטים של יצרנית השבבים הגרפיים. במקביל, הסכימו שתי החברות לשים קץ לכל ההליכים המשפטיים שהתנהלו ביניהן בעקבות התביעות ההדדיות שהן הגישו זו נגד זו בתחילת 2009.

"לצורך שימוש עתידי בטכנולוגיה של Nvidia, תשלם לה אינטל סכום כולל של 1.5 מיליארד דולרים כדמי רישוי, בחמישה תשלומים, החל מ-18 בינואר", נמסר מ-Nvidia. במסגרת ההסכם תיהנה אינטל מגישה לכל הפטנטים של Nvidia בתחום המעבדים הגרפיים, בעוד של-Nvidia תוענק גישה רק לפטנטים מסוימים של אינטל. כדי לפצות על כך, תשלם אינטל את הסכום של 1.5 מיליארד דולרים.

ג'ן-הסון יואנג, מנכ"ל Nvidia, אמר במסיבת עיתונאים שערכה החברה אתמול (ב'), כי "לא יעלה על הדעת לייצר היום מחשב מודרני ללא מעבד גרפי מתקדם. כל מה שאפשר לעבד במקביל עדיף על עיבוד בטור". הוא הסביר, כי אין ל-Nvidia צורך בגישה לכל מערך הפטנטים של אינטל, משום ש-"אמרנו כבר פעמים רבות שאין לנו שום כוונה לייצר ערכות שבבים למעבדים של אינטל". יצרניות מחשבים רבות מצמידות מעבדים גרפיים של Nvidia לערכות השבבים של הענקית.

"הסכם הרישוי עם אינטל משקף את הערך המשמעותי של הטכנולוגיות שלנו לעיבוד חזותי ועיבוד במקביל", הוסיף יואנג. "הוא מדגיש גם את חשיבות ההמצאות שלנו לעתיד המחשבים האישיים ואת התרחבות השווקים של המכשירים הניידים וענני המיחשוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים