תוכן שיווקי

בעקבות כנס תעשיות האלקטרוניקה בישראל | בחזרה לכחול לבן – הצעד הבא מצוינות בייצור

11/01/2011 15:19

להיי-טק הישראלי מקום מכובד מאוד במפה העולמית, הוא הקטר המושך את המשק בשנים האחרונות. מה ניתן לעשות על מנת שגם התעשייה שלנו תצטיין בזכות מוצרים אמינים, איכותיים ותחרותיים כדוגמת יצרנים במדינות: גרמניה, שוויץ ויפן. מה שמייחד והופך אותנו למצוינים בלפתח ולהמציא מוצרים חדשים (היצירתיות וכושר האלתור), יכול להוות מכשול  בתהליכי הייצור היומיומי במפעל. על מנת לייצר ביעילות ובאיכות האופטימאלית, יש צורך להגדיר את התהליכים באופן מדויק וברור כך שיהפכו לסטנדרט הניתן למימוש לבקרה ואכיפה.

חברת פסגה הציגה בכנס מוצר תוכנה ישראלי PLMS – Plant Manager Suite. המוצר מכיל מספר מודולים וסט כלים נוח המאפשרים: להגדיר תהליכי ייצור אופטימאליים ולהפכם לסטנדרט ארגוני, כך שהייצור היומיומי בקווים השונים יהיה יעיל ובאיכות טובה יותר. דבר שמוזיל את עלויות הייצור, משפר את מועדי האספקה, והופך את הארגון לרווחי ותחרותי יותר.

עקרונות הפתרון

בניית תיקי ייצור דיגיטליים (As Design) הפיכת תהליכי הייצור לתהליכים סטנדרטים וברורים הכוללים את הגרסה העדכנית. גישה זו מונעת את הצורך בהכנת תיק ייצור ידני המכיל צילומים של מסמכים שונים עבור פקודות העבודה החדשות ומונעת טעויות. במודול זה מוגדרים כל הנתונים הקשורים לתהליך הייצור ושלבי הייצור, מפרטי האיכות וערכי המטרה הנדרשים, BOM, הוראות עבודה שרטוטים, הרשאות, הסמכות ועוד.

עבודה יומיומית בקווי ייצור השונים (As Built) –  מודול זה משרת את בעלי התפקידים השונים הקשורים לייצור ביומיום:

תפ"י –  בניית תוכנית עבודה / מתן עדיפויות ייצור לפקודות העבודה המגיעות מתוך מערכת הERP , בנית סריאליים אם נידרש ושחרור הפקודות לייצור.

עובדי ייצור – בחירת פקודות העבודה מתוך התוכנית, הצגת Work Instruction, במידה והעבודה היא ידנית באותו מרכז אזי מבצעים דיווח ייצור (ברקוד): כמויות, זמנים.

במידה והעבודה היא עם מכונה או ציוד אוטומטי, ניתן בתהליך ה-Setup לטעון את הבקר בפרמטרי הייצור הנדרשים. בתהליך הייצור (Execution) יוצגו לעובד פרמטרי הייצור בפועל של המכונה ויתריעו על חריגות (למשל חריגה בטמפרטורה), התרעות ועצירות. מידע זה חשוב על מנת שניתן להגיב בזמן ולבצע את הפעולה הנדרשת לפתרון מיידי של הבעיה.

אנשי איכות ומעבדה – הצגת מפרט הבדיקות שיש לבצע, דיווח תוצאות בדיקה בפועל עבור כל אחד מהסעיפים. פתיחה אוטומטית של תהליכי חריגה.

הנהלה – ויזואליזציה של היצור בזמן אמת, ניתוחי יעילות, עקיבות, איכות, תפוקות בחתכים שונים.

רמת הארגון – סנכרון המידע בין כל הגורמים הרלוונטיים ובכלל זה: אנשי לוגיסטיקה, דסק שיווק (מועדי אספקה בפועל), תפ"י, עובדי ייצור, איכות, מעבדה, אחזקה, חומר, מנהלי משמרת והנהלה

לאלו תעשיות הוא מתאים – תעשיית האלקטרוניקה וההרכבות, תעשיית המתכת, תעשיית המזון והפלסטיקה

המוצר כבר מותקן במספר תעשיות בישראל, הוא מודולארי וניתן ליישמו בשלבים תוך טיפול מיידי בנושאים ובתהליכי הייצור המעניינים את הלקוח.

חברת פסגה תכנה ותקשורת פעילה בשוק הישראלי משנת 1997, ומתמחה במתן פתרונות מחשוב בתעשייה.

פרטים נוספים במייל.

הרצל בן ציון
מנכ"ל שותף
פסגה תוכנה ותקשורת

אירועים קרובים