משרד התקשורת לספקיות השיחות הבינלאומיות: קבעו מחיר סביר עבור שיחה לנייד או שנעשה זאת עבורכם

על פי המשרד, אדם היוזם שיחה לחו"ל מתקשה להבחין בין מספור נייח לנייד ביעדים בינלאומיים; בשל כך, קיימת עמימות לגבי התעריף אותו ישלם הצרכן בהתקשרות ליעד נייד לעומת יעד נייח בחו"ל ● שר התקשורת, משה כחלון: "אין סיבה שבזמן שעלויות השיחה הלכו ופחתו בצורה ניכרת, המחיר שהצרכן משלם נותר גבוה כל כך"

מסתבר שלמרות שתעריפי השיחה לרשתות הסלולר פחתו במדינות רבות ברחבי העולם, המפעילים הבינלאומיים בישראל ייקרו בשנים האחרונות את תעריפי השיחות הבינלאומיות שיעדן רשת סלולרית – ולדעת משרד התקשורת, הדבר נעשה ללא כל הצדקה.

במסגרת שימוע שערך היום (ג') למפעילים הבינלאומיים, הודיע המשרד, כי בכוונתו לנקוט באחד משני פתרונות: לקבוע תעריף מרבי לתוספת בגין השלמת השיחה ליעד סלולרי, או לחלופין – לקבוע שמפעיל בינלאומי יחויב לגבות מחיר "אחיד וכולל" ליעדים בינלאומיים ניידים ונייחים עבור כל מדינה ומדינה.

מבדיקות שערך משרד התקשורת עולה, כי בשנים האחרונות מתבררת מגמת גידול בשיעור דקות השיחה הבינלאומיות המסתיימות ביעדי טלפונים ניידים. על פי הבדיקה, מרבית ההתקשרויות לחו"ל נעשות במסגרת מבצעים, ואולם, על פי רוב, מחירי המבצע אינם חלים על שיחות המסתיימות ביעדים ניידים.

פרקטיקה זו, קובע משרד התקשורת, מביאה לכך שלקוח המתקשר לטלפונים ניידים לא משלם את מחיר המבצע בתוספת השלמת השיחה לטלפונים סלולריים בחו"ל, אלא משלם תעריף שאינו במסגרת המבצע ובתוספת השלמת השיחה לטלפונים ניידים. לעתים מוזכרת התוספת רק בכוכבית קטנה בתחתית העמוד. כך, אומרים במשרד, אדם היוזם שיחה לחו"ל מתקשה להבחין בין מספור נייח לנייד ביעדים בינלאומיים. בשל כך, קיימת עמימות לגבי התעריף אותו ישלם הצרכן בהתקשרות ליעד נייד לעומת יעד נייח בחו"ל.

בנוסף, קובע המשרד, שכדי להגביר את השקיפות למנוייו – יחויב המפעיל לציין את המחירים הנכונים והמלאים לכל יעד בינלאומי והאם התעריף מתייחס ליעד נייח או סלולרי.

לדברי שר התקשורת, משה כחלון, "בראש ובראשונה בכוונתי לסכל מצב שבו תיגרם הטעיה של צרכנים, ולצד זאת, אין סיבה שבזמן שעלויות השיחה הלכו ופחתו בצורה ניכרת, המחיר שהצרכן משלם נותר גבוה כל כך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים