תערוכת CES: יצרניות הרכב ישלבו אפליקציות של טלפונים חכמים בלוח המחוונים

פורד הציגה אפליקציה שתאפשר לבעלי הפוקוס החשמלית החדשה לתזמן זמני טעינה באמצעות סמארטפון ● טויוטה הציגה בתערוכה מערכת בשם Entune, שתחבר את המכונית לאינטרנט באמצעות iPhone, בלקברי, או סמארטפון אנדרואידי ● גרטנר: מכוניות מחוברות יהיו בין פלחי התעשייה הצומחים ביותר בארבע השנים הקרובות

יצרני המכוניות לוקחים את האפליקציות לסיבוב בדרכים: כמה יצרניות רכב, בהן ג'נרל מוטורס ויונדאי, למשל, ניצלו את הבמה בתערוכת CES האחרונה בלאס וגאס כדי להציג תוכניות שישנו מן הקצה את לוח המחוונים של המכוניות ויהפכו אותו למיני-מחשב, המריץ תוכניות מבוססות רשת.

פורד, למשל, הציגה אפליקציה שתאפשר לבעלי הפוקוס החשמלית החדשה לתזמן זמני טעינה באמצעות סמארטפון. יצרנית המכוניות טויוטה חשפה תוכנית, שתאפשר לנהגים לבצע הזמנות באתר OpenTable.com.

תעשיית הרכב מחבקת את האפליקציות, שמאפשרות לה לייצר חדשנות שמבדלת את כלי הרכב בין המתחרים. יצרניות הרכב סומכות על היישומים שימשכו את הנהגים אל אולמות התצוגה שלהן.

"מכוניות מחוברות יהיו בין פלחי התעשייה הצומחים ביותר בארבע השנים הקרובות", אמר טיטו קוסלובסקי, אנליסט בגרטנר (Gartner). "נהגים מעוניינים במיוחד ביישומי ניווט, בידור ואבטחה".

קוסלובסקי צופה, שיותר ממחצית מכלי הרכב ברמה הגבוהה בארצות הברית יתמכו ביישומים עד 2013, ומכוניות עממיות יגיעו לרמה הזאת ב-2016.

יצרניות הרכב החלו לבחון את נושא היישומים בכלי רכב בערך לפני שלוש שנים, כשפורד הכריזה על מערכת SYNC – טכנולוגיה שמאפשרת לנהגים לתת פקודות קוליות במכונית – שמופעלות בסמארטפון. היום, הטכנולוגיות עשו קפיצה – כמה יישומים למכוניות, למשל, יאפשרו לנהגים לשלוט ברדיו אינטרנטי, או לעדכן פרופיל בפייסבוק – מתוך מושב הנהג.

טויוטה הציגה בתערוכה מערכת בשם Entune, שתחבר את המכונית לאינטרנט באמצעות iPhone, בלקברי, או סמארטפון אנדרואידי. בעלי הרכב מפעילים את יישום Entune בסמארטפון שלהם, ואז מתחברים למכונית באמצעות בלוטות'. כשהמכונית מחוברת – היישום מאפשר להאזין לרדיו האינטרני פנדורה, להזמין כרטיסים מאתר Movietickets.com, או לערוך חיפוש באינטרנט ב-Bing של מיקרוסופט (Microsoft). במהלך השנה, תפתח טויוטה את המערכת שלה למפתחים חיצוניים.

בין החלוצות בתחום הזה, גם פורד מאפשרת חיבור בין המכונית לאפליקציות, אך בצורה שונה –  היא הציגה שלל יישומים לסמארטפונים, שמאפשרים לבעל המכונית לקבל דיווחים מדויקים על ביצועי המכונית. היישום Sync Destinations, למשל, מאפשר לנהג להחליט על מסלול מסוים בסמארטפון, ואחר כך לשדר אותו למכונית, שתקבל הכוונה מדויקת כיצד לנסוע. יישום אחר, Sync AppLink, מקריא למשתמשים דיווחי טוויטר.

גם ג'נרל מוטורס הרחיבה את מערכת OnStar שלה, כך שהיא מאפשרת לבעלי הרכב להתחבר למכונית באמצעות מכשירי iPhone
ואנדרואיד. רוב המכוניות החדשות של החברה מסוגלות לשדר נתונים דיאגנוסטיים – כמו חוסר אוויר בגלגלים, או שהגיע הזמן להחליף שמן. מערכת OnStar גם מאפשרת לנהגים לעדכן את סטאטוס הפייסבוק שלהם על ידי פקודות קוליות, והיא כוללת גם יכולות הכוונה ושירותי חירום. גם ג'נרל מוטורוס הודיעה שבמהלך השנה תאפשר למפתחים חיצוניים לכתוב יישומים למערכת, ואפילו תקים לצורך כך חנות אפליקציות שיוצעו בה היישומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים