התובעת נתבעת: אורקל נדרשת לשלם יותר מ-100 מיליון דולרים בגין גניבת קניין רוחני

חברת התוכנה 2FA Technology הגישה תביעה נגד אורקל בטענה, כי חברת האבטחה פסלוג'יקס גנבה ממנה קוד מקור של תוכנה לזיהוי חד-חד ערכי של משתמשים ● אורקל רכשה את פסלוג'יקס בנובמבר האחרון תמורת 42 מיליון דולרים ● על פי התובעת, בטרם הרכישה "עצמו בכירי אורקל את עיניהם והתעלמו מדבר הגניבה, שעליו הם ידעו", ולאחר הרכישה המשיכו במכירת מוצרים הכוללים קניין רוחני גנוב

לאחר שלא מכבר זכתה אורקל (Oracle) ביותר ממיליארד דולרים בתביעה נגד סאפ (SAP) בגין גניבה ממנה, הרי שכעת ניצבת ענקית ה-IT מהצד השני של המתרס. חברה מטקסס הגישה נגדה תביעה על סך של יותר מ-100 מיליון דולרים בגין התנהגות דומה – הפרת קניין רוחני.

לפני ימים אחדים תבעה חברת התוכנה 2FA Technology את אורקל בטענה שחברת האבטחה פסלוג'יקס (Passlogix) גנבה ממנה קוד מקור של תוכנה לזיהוי חד-חד ערכי של משתמשים. אורקל רכשה את פסלוג'יקס בנובמבר האחרון תמורת 42 מיליון דולרים. על פי כתב התביעה, לפני הרכישה "עצמו בכירי אורקל את עיניהם והתעלמו מדבר הגניבה, שעליו הם ידעו". לאחר מכן, נטען, אורקל המשיכה למכור את מוצרי החברה הנרכשת, לאחר שהם מותגו מחדש, תוך שימוש בקוד הגנוב.

"במעשיה אלה פעלה אורקל במכוון על מנת לפגוע בעסקי2FA", טוענת התובעת. "אורקל מנעה ועיכבה את יכולתה של התובעת להתאושש מהגניבה, ורכשה לעצמה יתרון מסחרי באופן לא הוגן". 2FA טענה, כי היקף הנזק הישיר עולה על עשרה מיליון דולרים, אף שסכום התביעה גבוה יותר, וכאמור – עומד על יותר מ-100 מיליון.

עוד עולה מכתב התביעה, כי פסלוג'יקס גנבה אלפי מסמכים ובהם סודות מסחריים ומאות אלפי שורות קוד, לאחר שחתמה על הסכם עם 2FA לרכישת מוצריה. פסלוג'יקס, נטען, הטמיעה את שורות הקוד בקו המוצרים שלה, v-GO UAM, "תוך הפרה של תנאי הרישוי ויצירת תחרות בלתי הוגנת". לאחר הרכישה, אורקל שילבה את מוצרי החברה במוצרי האבטחה, הזיהוי והאימות שלה.

על פי התובעת, ההסכם בינה ובין פסלוג'יקס היה ברור וקפדני, ולפיו נאסר על פסלוג'יקס לשווק את מוצרי 2FA. זו אפשרה לפסלוג'יקס ולמפתחיה להיחשף לשורות הקוד של 2FA, כמו גם לשרתיה המסווגים, שבהם נרשמים פרטי הניגשים אליהן. למרות האיסור, נטען, שלח גרגורי סיימון, מנהל מוצר פסלוג'יקס, אי-מייל לעובדי החברה ביוני 2006, שכלל את פרטי שורות הקוד החסויות. על פי התובעת, בין העובדים היו כאלה שאסור היה להם להיחשף לשורות הקוד האמורות. סיימון כלל באי-מייל המדובר כמעט 100 אלף דפים ובהם פירוט הקניין הרוחני של 2FA, הכולל מאות אלפי שורות קוד.

ביוני 2007 הציגה פסלוג'יקס את מוצר האבטחה החדש שלה, ובמרץ 2010 היא השיקה את קו המוצרים v-GO UAM, שהכיל את הקניין הרוחני הגנוב לכאורה של 2FA. באוקטובר האחרון הודיעה אורקל על כוונתה לרכוש את פסלוג'יקס, תוך שלפי הטענה, היא הסבירה את החשיבות באימות חזק של משתמשים ואת הצורך בזיהוי חד-חד ערכי שלהם. על פי התובעת, ביום ההודעה על הרכישה עלה ערכה של אורקל בבורסה ביותר ממיליארד דולרים.

הטענות של 2FA דומות במידה רבה לאלה שטענה אורקל כלפי סאפ. כאמור, בנובמבר האחרון, בסמיכות לרכישת פסלוג'יקס, זכתה אורקל בתביעתה המתמשכת נגד סאפ בסכום הגבוה ממיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים