התמיכה בטכנולוגיית הווידיאו H.264 תבוטל בגרסאות עתידיות של דפדפן כרום

המהלך נעשה על מנת לעודד תמיכה במקודדים שהשימוש בהם אינו כרוך בתשלום של דמי רישוי ● עד כה תמכה גוגל בשתי התצורות, אך בהודעה שפורסמה בבלוג Chromium הסבירה החברה, כי הגיעה למסקנה שהיתרונות שמעניקה התצורה הפתוחה גוברים על היתרונות הפרגמטיים של תמיכה בתצורת H.264

על מנת לעודד תמיכה במקודדים שהשימוש בהם אינו כרוך בתשלום של דמי רישוי, הודיעה אתמול (ג') גוגל (Google), כי התמיכה במקודד הווידיאו H.264, שמוגן בפטנט, תבוטל בגרסאות עתידיות של הדפדפן כרום (Chrome). יהיו כמובן מי שיטענו, כי המהלך נועד לקדם את תצורת הווידיאו WebM של גוגל עצמה, ושהוא יציב אתגרים טכניים נוספים בפני מפיקי תוכן שמבקשים להגיע לקהל רחב ככל האפשר באינטרנט.

תצורת H.264 משמשת בתקליטורי בלו-ריי (Blu-ray) ובמכשירי אלקטרוניקה רבים, ולמעשה נחשבת כיום לתקן בפועל לקידוד של וידיאו דיגיטלי. אולם, למרות היתרונות הרבים, החסידים של תקני האינטרנט מתנגדים לבחור בה כתצורה מועדפת בתגיות של שפת HTML 5. זאת, משום שמנגנוני הדחיסה המשולבים בתצורה מוגנים בפטנט ומחייבים תשלום של דמי רישוי להתאחדות MPEG-LA.

כדי להציע חלופה פתוחה לתצורת H.264, רכשה גוגל את חברת On2 ופתחה את הקוד של המקודד VP8, על מנת ליצור את תצורת הווידיאו  WebM, שהשימוש בה אינו כרוך בתשלום דמי רישוי. תצורה זו כבר נתמכת בפיירפוקס (Firefox), אופרה (Opera) וכרום, בעוד שאפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft) ממשיכות לתמוך בדפדפנים שלהן רק בתצורת H.264.

עד כה תמכה גוגל בשתי התצורות, אך בהודעה שפורסמה בבלוג Chromium הסבירה החברה, כי הגיעה למסקנה שהיתרונות שמעניקה התצורה הפתוחה גוברים על היתרונות הפרגמטיים של תמיכה בתצורת H.264. סביר להניח שחסידי התקנים הפתוחים יריעו למהלך של גוגל, אולם בזירת הווידיאו באינטרנט רק תגבר המורכבות, בעוד שהפילו יקשה על מפיקי התכנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים