סקירה: מחשב לוח Folio 100 של טושיבה

בבסיס, ה-Folio 100 הוא מחשב יותר טוב מה-iPad, אבל המערכת התומכת - נכון לעכשיו - לא מאפשרת לו באמת להתמודד מול כוכב השוק ● אפילו ריבוי החיבורים, שכל כך חסר ב-iPad, לא סייע להשכיח מאיתנו את ממשק המגע הבעייתי ● ציון סופי: 70

במבט ראשון, נראה ה-Folio 100 – מחשב הלוח החדש של טושיבה (Toshiba), כמו העתק של ה-iPad הפופולרי מבית אפל (Apple), בו הוא כל כך רוצה להתחרות. המידות וגודל המסך, 10.1 אינץ', הם הגורמים העיקריים לדמיון הזה, שמסתיים ברגע שבודקים את ה-Folio מקרוב. למעשה, אחרי בחינה מקיפה, אפשר לומר על המתחרה החדש בשוק מחשבי הלוח שהוא נראה הרבה יותר מחשב מאשר יריבו.

הסיבה פשוטה מאוד: ה-Folio 100 כולל כמה יציאות הכרחיות שמשום מה קשה למצוא ב-iPad. הכוונה היא ליציאת USB – לחיבור התקנים באופן קליל למדי, יציאת HDMI, קורא כרטיסי SD וגם מחבר בתחתית לתחנת עגינה קטנה.

תחנת העגינה, שמגיעה יחד עם הקופסה של המכשיר, מאפשרת להציב את כל עשרת האינצ'ים במצב אופקי מבלי להחזיק אותם ביד. מעבר לביצוע הטענה, היא מאפשרת גם לחבר מקלדת ועכבר – ובעצם ואפילו מסך חיצוני גדול יותר במקרים מסוימים – ולהשתמש ב-Folio כמחשב שולחני לכל דבר, גם בעוצמה שמזכירה כמובן יותר מיני-מחשב (Netbook) מאשר מחשב אמיתי.

כשמדליקים את המכשיר מתגלה, כמובן, ההבדל המשמעותי הראשון בין המוצר של טושיבה לזה של אפל. אחרי שמסיימים להיאבק עם מנגנון ההדלקה המשונה של המכשיר (צריך לכוון את פס הפתיחה לאמצע המסך כדי להגיע אל המסך הראשי) מתברר שה-Folio אולי דומה דווקא יותר ל-Galaxy Tab, מחשב הלוח של סמסונג (Samsung), מאשר ל-iPad, למרות שהראשון כולל מסך בגודל 7 אינץ' בלבד. ולמה זאת? כי השניים מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) מבית גוגל (Google) בגרסה 2.2. אם בסמסונג זה אולי עובד טוב, במחשב של טושיבה העבודה קצת פחות מוצלחת.

הכל מתחיל בכפתורים הראשיים, שממוקמים על גבי מסגרת המחשב ואמורים להוביל את המשתמש לביצוע פעולות בסיסיות וחשובות, כמו חזרה למסך הבית או מעבר למסך הדפדפן. זה ממשיך עם איכות התגובה של מסך הריבוי-מגע של המחשב: יותר מדי פעמים נתקלנו בבעיה בתגובה של המחשב ללחיצות שלנו. לעיתים המכשיר הגיב בקלות לתנועות וללחיצות האצבע שלנו – למשל בהזזת המסך שמאלה וימינה בין עמודי הבית הזמינים ובהגדלת/הקטנה תמונה – אבל בהפעלת חלק מהתוכנות, לפעמים לא ידענו אם המחשב תרגם את הלחיצה שלנו או לא. מסתכל? בהחלט.

המחשב מבוסס על מעבד Tegra 2 של Nvidia שפועל במהירות שעון של 1 ג'יגה-הרץ. מדובר במעבד יחסית מוצלח וחזק לתחום הזה, ובהתאם לכך ה-Folio 100 הצליח להתמודד בקלות עם כל מה שזרקנו לעברו: התמונה בכל סרט שבדקנו הייתה חדה, הצבעים היו חזקים וברורים וגם הבהירות והניגודיות היו מספקים למדי. המכשיר אמנם מציע זוויות ראייה קטנות במיוחד, אבל זה לא חסרון משמעותי כל כך למחשב שבלאו הכי מחזיקים אותו בדרך כלל מול העיניים.

אהבנו מאוד את העובדה שניתן לחבר באמצעות מחבר ה-USB כמעט כל מה שרוצים למחשב. האנדרואיד היא בסופו של דבר מערכת הפעלה מבוססת לינוקס (Linux) וזה בא היטב לידי ביטוי בחלק הזה של העבודה. עם זאת, זה לא בא לידי ביטוי ביישומים – החלק החשוב ביותר אולי של עבודה עם מחשב לוח כיום. בגוגל כבר הכריזו בעבר שגרסה 2.2 של מערכת ההפעלה אינה מתאימה למחשבי לוח. כתוצאה מכך, לא ניתן להתחבר לשוק היישומים של אנדרואיד. הפתרון היחיד שנותר הוא להתחבר לשוק היישומים של טושיבה עצמה, ואיך נאמר זאת בעדינות: זה לא שוק היישומים של אפל, אפילו לא שוק היישומים של האנדרואיד.

אחרי כמה ימי עבודה אפשר לתמצת את ה-Folio 100 בקלות יחסית: בבסיס, מדובר במחשב יותר טוב מה-iPad, אבל המערכת התומכת – נכון לעכשיו – לא מאפשרת לו באמת להתמודד מול כוכב השוק. מעניין יהיה לראות מה ישתנה אם מערכת ההפעלה תותאם לשוק המחשבים הזה ואפשר יהיה להוריד יישומים משוק פתוח הרבה יותר. במקרה כזה, יכולה להיות תחרות אמיתית – אבל לא כרגע.

ציון סופי: 70

מידע כללי
מחיר משוער: 3,900 ש"ח
יבואן: מפעיל

מפרט
מעבד: Nvidia Tegra 2, במהירות 1 גה"ץ
זיכרון עבודה ואחסון: 16 ג"ב
מסך: 10.1 אינץ', מגע קיבולי, ברזולוציה של 1,024×600 פיקסלים
קישוריות: בלוטות' 2.1, 802.11 b/g/n
חיבורים: 1xUSB .20, 1xminiHDMI, קורא כרטיסי SD
מצלמה: קדמית, 1.3 מגה-פיקסלים
מערכת הפעלה: אנדרואיד 2.2 (Froyo)
מידות: 281x181x14 מ"מ
משקל: 760 גרם

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים