מכללת הדסה תפתח התמחות "מחשבים ברפואה" לסטודנטים לתואר שני במדעי המחשב

במסגרת מסלול זה, ירכשו הסטודנטים ידע טכנולוגי ממוקד בכלי חומרה ותוכנה מיוחדים הנחוצים לתעשיית הציוד הרפואי ובתי החולים ● פרויקט הגמר של הסטודנטים יונחה על ידי הסגל של מכללת הדסה ויתבצע במעבדות המחקר של בתי החולים או במתקניה של חברה מסחרית

מכללת הדסה בירושלים תחל בחודש הבא לסטודנטים לתואר שני במדעי המחשב לבחור, נוסף על לימודי הליבה בתחום, התמחות במסלול "מחשבים ברפואה".

במסגרת מסלול זה, ירכשו הסטודנטים ידע טכנולוגי ממוקד בכלי חומרה ותוכנה מיוחדים הנחוצים לתעשיית הציוד הרפואי ובתי החולים. נושאי הלימוד יכללו כלי חומרה ותוכנה במיקרו מעבדים לציוד רפואי, מערכות מוטמעות (Embedded Systems) בציוד רפואי, עיבודי אות ותמונה רפואיים, בקרה והנחיית טיפולים רפואיים וכן כלים לממשקים ופרוטוקולים הנחוצים במאגרי מידע רפואיים (PACS & Medical Informatics).

פרויקט הגמר של הסטודנטים יונחה על ידי הסגל של מכללת הדסה ויתבצע במתקניה של חברה מסחרית או במעבדות המחקר של בתי החולים, דוגמת מרכז הדימות של בית החולים האוניברסיטאי הדסה עין כרם בירושלים. הקניין הרוחני שיפותח במסגרת פרויקט זה יהיה בבעלות הבלעדית של החברה או של בתי החולים המארחים את הסטודנטים.

תנאי הסף להתקבלות להתמחות זו הוא תואר ראשון במדעי המחשב, פיזיקה, הנדסת אלקטרוניקה והנדסה רפואית. כן יתקבלו סטודנטים בעלי תואר ראשון בכימיה ובמדעי הטבע האחרים, אם וככל שתהיינה להם כשירויות מתאימות במחשוב. המסלול ייועד גם לסטודנטים עובדים ושעות הלימודים יותאמו לצרכיהם. סטודנטים העובדים בחברה לציוד רפואי יוכלו לבצע את פרויקט הגמר בחברה שבה הם עובדים.

מנהל מרכז הדימות בבית החולים הדסה עין כרם, פרופ' יבגני ליבסון, אמר, כי "בתי החולים והתעשיות הרפואיות בארץ זקוקים למומחים ברפואה הממוחשבת".

בראש בית הספר למדעי המחשב של מכללת הדסה עומד פרופ' מישל ברקביאר. בראש התוכנית לתואר שני במדעי המחשב עומדת ד"ר סולנג' קרסנטי. ראש ההתמחות בתחום המחשבים ברפואה הוא פרופ' מיכאל ברמן.

מתעניינים ברפואה מקוונת ומערכות מידע רפואיות? הירשמו לוועידת HEALTH 2011 של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים