אמן הטמיעה CMDB של HP ביחידת IT של צה"ל בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

ה-CMDB הוטמע על מנת ליצור ביחידה הצבאית גרסה משותפת יחידה של האמת, לתמוך בניהול שירותי ה-IT, לבצע ניהול של השינויים ולנהל את נכסי המיחשוב בצורה טובה יותר ● הפתרון מרכז עבור אנשי היחידה מידע אודות מרכיבי סביבת ה-IT; הקשרים ביניהם; היסטוריית תקלות, שינויים וגרסאות; וכן לקוחות ומשתמשים

אנשי תחום תשתיות התוכנה בקבוצת אמן ביצעו פרויקט ניהול תצורה מבוסס HP ביחידת IT באגף התיקשוב של צה"ל. הפרויקט ארך שמונה חודשים והסתיים באחרונה. לצד אנשי אמן, נטלו בו חלק אנשי ה-IT של היחידה הצבאית ואנשי HP ישראל. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים.

במסגרת הפרויקט, הוטמע בסיס נתונים לניהול תצורה (CMDB – ר"ת Configuration Management Database) של HP. יחידת ה-IT האמורה מתאפיינת בריבוי תשתיות הטרוגניות ובריבוי מערכות IT שונות – חלקן מורכבות, חלקן ישנות ורבות מהן פרי פיתוח עצמי. ה-CMDB הוטמע על מנת ליצור ביחידה הצבאית גרסה משותפת יחידה של האמת, לתמוך בניהול שירותי ה-IT, לבצע ניהול של השינויים ולנהל את נכסי המיחשוב בצורה טובה יותר. בדרך זו ניתן ליצור התאמה רבה יותר בין מאמצי מערך ה-IT לבין הדרישות של לקוחות היחידה ולתפעל את המערכים הללו ביתר יעילות ואפקטיביות.

פתרון ה-CMDB של HP שהוטמע על ידי אנשי אמן מרכז עבור אנשי היחידה מידע אודות מרכיבי סביבת ה-IT; הקשרים ביניהם; היסטוריית תקלות, שינויים וגרסאות; וכן לקוחות ומשתמשים. בנוסף, הוא מאפשר לבצע סינכרון אוטומטי בין נתוני מערכות הניהול השונות, וכך לקבל תמונת מצב עדכנית של כל סביבת ה-IT. כך יכולים אנשי ה-IT ביחידה לשלוט ולפקח באופן יעיל וחכם יותר אחר הסביבה הטכנולוגית, וכן לזהות, לעקוב ולבצע מיטוב בין כל מרכיביה. זאת, תוך הפחתת עלויות התחזוקה והעלאת רמת השירות.

בשל הפרויקט, קיבלו אנשי ה-IT ביחידה מבט מלא של פריטי תצורה לצד קשרי התלות ההדדית בין רכיבי ה-IT השונים, היוצרים יחד את השירות ללקוחות היחידה, פנימיים וחיצוניים. התוכנה שהוטמעה מאפשרת להם לאסוף, לתעד ולאחסן רכיבים פיזיים ורכיבים לוגיים. כמו כן, היא מציעה יכולות שונות, דוגמת ניתוח השלכות ובקרות גישה מהסוג הדרוש כדי ליצור ולנהל את ה-CMDB.

עם סיום הפרויקט, קיבלו אנשי היחידה תמונת מצב עדכנית בכל רגע של תשתיות המיחשוב, וביכולתם לנהל את השינויים באופן יעיל ונכון יותר, לעקוב אחר כל שינוי יזום שמתרחש ולבחון כיצד השינוי משפיע על מערכות IT אחרות והשירות שאותו הן מספקות. בנוסף, התקלות ניתנות לאיתור ביתר קלות ואפשר למנוע חלק מהן בפעילות פרויקטיבית.

לדברי נחשון אלפסי, מנהל תחום תשתיות התוכנה בקבוצת אמן, אנשיו ביצעו באחרונה פרויקטי שו"ב ופרויקטים רבים לניטור ולניהול תהליכים עסקיים, מבוססי פתרונות HP. הוא ציין, כי אמן פיתחה מתודולוגיה מבוססת ITIL. לדבריו, החלק הארי של מוצרי HP מבוססים על מתודולוגיה זו, כך שהיישום מביא למצב שבו הארגון עובד ב-ITIL.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אקסלרו מערכות

    חשוב לציין שמערכת ה-CMDB של HP שולטת גם במיינפריים של IBM, זאת באמצעות מוצר שנקרא Discovery, של חברת Eview המיוצגת בישראל על ידי אקסלרו מערכות בע"מ.

אירועים קרובים