מחלוקת באירופה על הדרישה לחסום באופן אוטומטי אתרים של פורנוגרפיית ילדים

בעוד שצרפת ואיטליה מקדמות בפרלמנט האירופי הצעת חוק בנושא, גרמניה ורומניה מבקשות שהחסימה תהיה אופציונלית ● ספקיות האינטרנט טוענות שקל מאוד יהיה לעקוף את החסימה

צרפת ואיטליה מקדמות בפרלמנט האירופי הצעת חוק שתחייב ספריות אינטרנטיות לחסום בפועל אתרים של פורנוגרפיית ילדים. לעומת זאת, גרמניה ורומניה מבקשות שהחסימה תהיה אופציונלית. כיום דורשות צרפת ואיטליה מספקיות אינטרנט לחסום את הגישה לאתרי הימורים ולאתרים שמואשמים בהפרת זכויות בקניין רוחני.

באיגוד EuroISPA, שמייצג למעלה מ-1,800 ספקיות אינטרנט מאירופה, בוחנים כעת את הצעת החוק. בהודעה שפרסם האיגוד צוין, כי "חסימת הגישה לאתרים שמארחים פורנוגרפיית ילדים לא תפתור את הבעיה", משום שהתכנים עדיין נותרים ברשת. "עבריינים מקצועיים יודעים כיצד לעקוף את החסימה כדי להמשיך ולהציע את התמונות", נכתב בהודעה.

על פי מלקולם האטי, נשיא EuroISPA, "כדי שלחוק יהיו שיניים, צריך לשים דגש על הסרת החומרים ולא על חסימת הגישה אליהם". האטי קרא לשפר את ערוצי התקשורת בין ספקיות האינטרנט לרשויות האכיפה.

הכנת ההצעה, שמתייחסת להתעללות מינית, התעללות מינית בילדים ופורנוגרפיה של ילדים, החלה במרס האחרון, והיא אומצה על ידי המועצה של שרי המשפטים בדצמבר. הדיונים בהצעת החוק יחלו בחודש הבא, מתוך שאיפה להגיע להסכמה עד יוני הקרוב.

אולם, הוויכוח באשר לפעולה הנדרשת עדיין בעיצומו. "יש לפעול מיד נגד דף אינטרנט שמכיל תכנים של פורנוגרפיית ילדים", צוין במסמך עבודה של רוברטה אנג'ליני, חברה בפרלמנט האירופי מאיטליה. "בשאלה אם להסיר את הדף או לחסום אותו, אין ספק שהסרת הדף מהמקור היא הפיתרון המועדף, בהנחה שקל ליישם אותו וניתן לעשות זאת במהירות". פיתרון מציאותי, להערכת אנג'ליני, ישלב בין שני האמצעים.
רבים מחברי הפרלמנט האירופי אינם ששים ליישם חסימה של דפי אינטרנט. על פי ISPreview, בשנה שעברה פקפקו כמה מהם ביעילות החסימה, נוכח העובדה ש-"אתר אינטרנט שניהל קמפיין נגד פורנוגרפיית ילדים נחסם פעמיים בהולנד על ידי מסננים אוטומטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים