סוני סוגרת מפעל תקליטורים; שלום ולא להתראות למדיה הפיזית?

מפעל החברה בניו-ג'רזי ייסגר במרס הקרוב ו-300 עובדיו יפוטרו, בעקבות העברת פעילות הייצור של תקליטורי CD למפעל באינדיאנה ● דוברת סוני מסרה, כי "נוכח התנאים הכלכליים והאתגרים בענף המדיה הפיזית, נאלצנו לנקוט בצעדים כדי לצמצם הוצאות בשרשרת האספקה" ● היקף המכירות של תקליטורי ה-CD צנח ב-2010 בשיעור של בין 16% ל-23%

סוני (Sony) מתכוונת לסגור במרס הקרוב מפעל לייצור תקליטורי CD בדרום ניו-ג'רזי. כ-300 עובדים יפוטרו עם הסגירה של מפעל Sony DADC בפיטמן שבניו-ג'רזי, בעקבות העברת פעילות הייצור של תקליטורי CD למפעל באינדיאנה. לפני כשנה העבירה החברה את פעילות הייצור של תקליטורי DVD מהמפעל בניו-ג'רזי.

ליסה גפהרדט, דוברת סוני, מסרה, כי "נוכח התנאים הכלכליים והאתגרים בענף המדיה הפיזית, נאלצנו לנקוט בצעדים כדי לצמצם הוצאות בשרשרת האספקה, על מנת לשמור על כושר התחרות".

נראה שהפריחה של המוזיקה הדיגיטלית והנגנים הניידים, וכן השיתוף הפיראטי של קבצים, תורמים להיעלמותם של התקליטורים הפיזיים ולירידת מעמדם כאמצעי העיקרי להפצת מוזיקה. על פי נתונים של Nielsen SoundScan, היקף המכירות של המוזיקה בארצות הברית צנח בשנה האחרונה ב-2.4%, בעוד שבמכירות של השירים הדיגיטליים נרשמה עליה של 1% בלבד, והן הסתכמו ב-1.17 מיליארד דולרים. הלוס-אנג'לס טיימס (Los Angeles Times) דיווח, כי היקף המכירות של תקליטורי ה-CD צנח בשיעור של בין 16% ל-23%, בהתאם לקטגוריה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים