גוגל מבטיחה: לא יהיו השבתות מתוכננות

בהסכם החדש להבטחת רמת שירות (SLA) מבטיחה החברה ללקוחות Google Apps כי שירותי היישומים יהיו זמינים כמו צליל חיוג ● שינוי נוסף בהסכם מתייחס להשבתות קצרות, שנמשכות עד עשר דקות ● עד כה לא החשיבה גוגל השבתות אלה במניין הכולל של ההשבתות, ומעתה הן ייחשבו במניין הכולל לצורך זיכוי הלקוחות על פי תנאי ההסכם להבטחת רמת שירות

גוגל (Google) הציגה הסכם חדש להבטחת רמת שירות עבור המשתמשים בתשלום ביישומים המקוונים של Google Apps – והיעד, על פי מנהל המוצר מאט גלוצבך, הוא שהשירותים יהיו זמינים בדיוק כמו צליל החיוג של הטלפון (בעידן שקדם למכשירי הסלולר, למי שלא זוכר, תמיד היה צליל חיוג – ואם לא היה סימן שהמכשיר לא היה מחובר לשקע שבקיר).

עד כה לא הפגינה גוגל רקורד של אמינות מוחלטת – שירות ארכיון הדואר Postini הושבת ליום שלם באוקטובר 2009, שירות Gmail הושבת למאה דקות בספטמבר 2009 ולתקופה ממושכת יותר במאי 2010, ואלו רק מספר דוגמאות.

כעת שואפת גוגל להציע רמה גבוהה יותר של אמינות ללקוחות הארגוניים – ומבטיחה כי "בניגוד לחברות אחרות, איננו מתכוונים להשבית את השירותים אפילו במהלך שדרוגים או עבודות תחזוקה", על פי ההודעה שפרסם גלוצבך בבלוג. "משום כך אנו מסירים את הסעיף העוסק בהשבתות מתוכננות מההסכם להבטחת רמת שירות".

שינוי נוסף בהסכם מתייחס להשבתות קצרות, שנמשכות עד עשר דקות. עד כה לא החשיבה גוגל השבתות אלה במניין הכולל של ההשבתות, ומעתה הן ייחשבו במניין הכולל לצורך זיכוי הלקוחות על פי תנאי ההסכם להבטחת רמת שירות. בשנת 2010 הושבת, למשל, שירות Gmail במשך שבע דקות. זו זמינות ברמה של 99.984% – בעוד שגוגל מזכה את הלקוחות רק מרמת זמינות של 9.9% ומטה.

עוד ציטט גלוצבך סקר של חברת הייעוץ Radicati שממנו עולה כי משך ההשבתה הממוצע של מערכות מקומיות לדואר אלקטרוני עומד על 3.8 שעות לחודש. "מכאן עולה כי שירות Gmail אמין פי 32 ממערכות ממוצעות של דואר אלקטרוני, ופי 46 ממערכות אקסצ'יינג' (Exchange) של מיקרוסופט (Microsoft)", על פי גלוצבך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים