פול סטרונג, VMWare: "הענן חוצה את כל מקבלי ההחלטות – ולא מעניין רק את מנהלי התשתיות"

"ברגע שניתן לצרוך מיחשוב בדיוק כמו שצורכים חשמל, הרי שחוקי המשחק משתנים לחלוטין", אמר פול סטרונג, CTO לאזור EMEA ב-VMware, שהגיע לביקור בישראל ● בראיון לאנשים ומחשבים שנערך עמו ועם שמוליק ענתבי, מנהל אזורי, ורון קוהבלום, מנהל פעילות VMware ישראל, הם מתארים את הטרנדים העכשוויים בתחום הענן ואת המגמה בשוק המקומי

"אנחנו נמצאים בעידן שבו ארגונים רבים עושים את הצעד המתבקש הבא בנוגע לתשתיות מיחשוב. הם מסבים אותן לפורמט של ענן פרטי, שיספק מאגר וירטואלי של האפליקציות הארגוניות עם יכולת הרחבה לענן ציבורי חיצוני, שימומש על ידי ספקי שירותים חיצוניים", כך אמר פול סטרונג, CTO לאזור EMEA ב-VMware, שעושה בימים אלה בישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדבריו, "אין ספק שתשתית הענן משנה את הדרך שבה ארגונים צורכים את משאבי המיחשוב השונים, את הדרך שבה משתמשים ניגשים לשירותים אלה ואת כל מודל העלויות שעד כה התבססנו עליו. זו, למעשה, השנה הראשונה שבה מספר השרתים הווירטואליים בעולם עבר את זה של השרתים הפיזיים, והקצב רק הולך וגובר".

"כמי שבילה שנים לא מעטות בארגון ענק כמו אי-ביי (eBay) וראה במו עיניו כיצד הענן פועל הלכה למעשה, אני יכול לראות בבירור שיישום הענן בארגונים הוא בלתי נמנע, ממש כמו שהימנעות מצריכת חשמל מהשקע שבקיר אינה נראית כאפשרות ריאלית בימינו", הוסיף סטרונג. "האתגרים המרכזיים שמנהלי ה-IT בארגונים עדיין רואים לנגד עיניהם נוגעים לנושאי רגולציה, אבטחת מידע, תאימות עם אפליקציות קיימות והתאמת תהליכי העבודה הקיימים לצורת העבודה החדשה. לכל האתגרים הללו קיים מענה מקיף למדי וברוב המקרים אף קפדני ורחב יותר מזה שאותם ארגונים היו יכולים לספק בעצמם. עם זאת, כמו כל שינוי שמתרחש בתעשייה שלנו, גם כאן לוקח לחלק מהאנשים זמן להתרגל לרעיון והם מחפשים דרכים לאמץ אותו בהדרגה. זו הסיבה לכך ש-VMware מספקת כיום אוסף של פתרונות המשמשים כתשתית לבניית ענן פרטי וכוללים בתוכם את היכולת לאחד משאבים, לנצל את ההשקעות הקיימות שכבר נעשו בתחום הווירטואליזציה וליצור פיתרון היברידי הפועל כמקשה אחת".

מהם הקשיים המרכזיים שמציגים בפניכם כיום מנהלי ה-IT בארגונים?

"ניתן לראות שאם בעבר הקושי המרכזי התמקד ב-'איך לשלב את טכנולוגיית הענן בתוך הארגון', הרי שכיום המיקוד נמצא ב-'איך לנצל את הענן בצורה היעילה והאופטימלית ביותר ואיך לשלב אותו עם מגוון החידושים העכשוויים'. המשחק כולו השתנה. אם בעבר הנושא של מיחשוב ענן עניין בעיקר מנהלי תשתיות, הרי שכיום הוא חוצה את כל מקבלי ההחלטות בארגון. ברגע שהרעיון של מיחשוב הפך לקומודיטי ולמעשה – ניתן לצרוך אותו בדיוק כמו שצורכים חשמל, הרי שחוקי המשחק משתנים לחלוטין וכל מקבל החלטה מחפש דרך למקסם את רמת השירות הניתנת לו ואת מגוון השירותים המוצעים. זו הסיבה לכך שהמנמ"רים בארגונים מחפשים כלי ניהול ואוטומציה שיאפשרו להם למקסם את היכולת של הענן בארגון, וזה בדיוק מה שאנחנו מספקים להם.

תחום נוסף המושך תשומת לב רבה הינו החיבור של מיחשוב הענן לאמצעים הניידים החכמים שמצויים כיום בידיו של כל אחד מאיתנו. גם כאן יצאנו עם שורת פיתרונות, המאפשרים לעבוד עם הטלפון החכם האישי גם כנקודת קצה ארגונית, שמספקת את מלוא הגישה לנתונים ואת כל מנגנוני ההגנה והאבטחה הנדרשים.

גם בתחום הרשתות החברתיות – שזוכה אף הוא לתשומת לב ועניין – מגובשים פתרונות לענן, שמאפשרים לארגון לתפקד ולתקשר בתוך המערכת ומחוצה לה על פי אותם כללים שהפכו לסטנדרט במציאות של כל אחד מאיתנו".

שמוליק ענתבי, מנהל אזורי ב-VMWare, דיבר על מה שקורה בשוק הישראלי בתחום הענן. "כפי שזה נראה מנקודת מבטנו, השוק הישראלי צועד לעבר עולם הענן בצעדים גדולים ובטוחים. השוק שלנו ידוע בעולם כולו כמאמץ מוקדם, וגם בתחום זה הוא נוהג כך. ההוכחה הטובה ביותר לכך מצויה בהיקף הרחב של פרויקטי וירטואליזציה, המהווה את הצעד הראשון לעבר עולם הענן".

בתשובה לשאלה האם זה בא לידי ביטוי גם ברמת השורה התחתונה, אמר רון קוהבלום, מנהל פעילות VMware ישראל, כי "אנחנו מנועים למסור מספרים, אבל אני יכול לציין שמחזור המכירות של הסניף המקומי גדלו פי חמישה במהלך ארבע השנים האחרונות, וזה אומר דרשני. כיום, מרבית החברות הגדולות בישראל כבר פועלות על תשתית שכ-70% ממנה היא וירטואלית, וזה מאפשר להן לעשות בקלות ובמהירות את הצעד הבא לעבר עבודה מלאה במודל ענן. ארגונים מסוימים כבר עובדים עם 90% וירטואליזציה, וחלק אף הגיע ל-100%. כאמור, היד עוד נטויה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים