תוכן שיווקי

אמינות של צליל חיוג – זמינות של 99.99 אחוזים ביישומי Google Apps

18/01/2011 14:43

מאת ג'רמי מילו, Google Apps

משתמשי הדואר האלקטרוני מצפים לרמת אמינות של צליל חיוג, וכעת היעד שלנו הוא לספק רמה דומה של אמינות וזמינות גם ביישומים שאנו מציעים.

חלפו כבר מספר שנים מאז שפרסמנו הודעה בבלוג שלנו לגבי האמינות של שירות Gmail, וכעת אנו מבקשים לספר על מספר שינויים שערכנו בהסכם להבטחת רמת שירות  (SLA) של יישומי Google Apps, ולהביא כמה נתונים חדשים.

תגבור ההסכם להבטחת רמת שירות

אנו שמחים לבשר על כמה שיפורים שערכנו למען לקוחותינו בהסכם להבטחת רמת שירות (SLA). בניגוד למרבית הספקיות, איננו מתכננים להשבית את המשתמשים שלנו, אפילו כאשר אנו משדרגים את השירותים או עורכים עבודות תחזוקה במערכות.

משום כך אנו מסירים מההסכם להבטחת רמת שירות את הפסקה המתירה לערוך השבתות מתוכננות. מעתה והלאה כל השבתה תימנה ותיושם בהתאם להסכם SLA שנערך עם הלקוח. אנו הספקית הגדולה הראשונה של שירותי ענן שמבטלת את חלונות התחזוקה בהסכם להבטחת רמת שירות.

בעקבות תיקון נוסף בהסכם יימנו מעתה גם השבתות קצרות: עד כה, השבתות שנמשכו פחות מעשר דקות לא נמנו. אנו מאמינים שיש למנוע כל אירוע שגורם ללקוחותינו לחוות השבתה, נקודה.

שירות Gmail: זמינות של 99.984 אחוזים

בשנת 2010, עמד שיעור הזמינות של שירות Gmail על 99.984 אחוזים – הן עבור לקוחות עסקיים והן עבור משתמשים פרטיים. המשמעות של שיעור אמינות של 99.984 אחוזים היא שבע דקות של השבתה לחודש בשנה האחרונה. השיעור הממוצע של שבע דקות נובע מהצטברות של עיכובים קטנים שנמשכו מספר שניות כל אחד, ומרבית המשתמשים לא חשו כלל בבעיה כלשהי.

בפני המשתמשים המעטים שחוו השבתה ממושכת יותר, אנו מביעים את התנצלותנו, ובמידת הצורך קיבלו משתמשי Google Apps for Business פיצוי הולם. אנו מרוצים מאוד מרמת האמינות שהישגנו ללא השבתות מתוכננות, תוך השקת 30 תפקודים חדשים והוספת עשרות מיליוני משתמשים פעילים.

שיעור השבתה של שבע דקות לחודש טוב עשרות מונים מהמקובל במערכות מקומיות של דואר אלקטרוני, שבהן שיעור התקלות שפוגעות בתפוקה של העובדים גבוה הרבה יותר.

מסקר עדכני של Radicati Group עולה כי משך ההשבתה הממוצע של מערכות מקומיות של דואר אלקטרוני עומד על 3.8 שעות לחודש. על סמך הנתונים של Radicati לגבי מערכות מקומיות של דואר אלקטרוני ניתן לקבוע כי שירות Gmail אמין פי 32 ממערכת ממוצעת של דואר אלקטרוני, ופי 46 ממערכת Microsoft Exchange.

למרבה המזל, יכולים עדיין לקוחות של Microsoft Exchange ליהנות מהאמינות של שירות Gmail בעזרת Google Message Continuity. נתונים מקבילים לגבי Microsoft BPOS אינם זמינים, אך מהתראות השירות שלהם עולה כי במהלך שנת 2010 אירעו 113 תקריות: 74 השבתות לא מתוכננות ו-33 ימים שבהם אירעו השבתות מתוכננות.

הדואר האלקטרוני מורכב יותר מהטלפון הביתי, והפיכתו לאמין כמו צליל חיוג אינה משימה של מה בכך. למרות המאמצים הרבים שאנו משקיעים, יהיו עוד השבתות בעתיד. אולם,  אנו גאים ברקורד שרשמנו עד כה ומשקיעים מאמצים רבים כדי לשפר אותו עוד יותר. בכל פעם שמושיטים יד לשפופרת, מצפים כי מכשיר הטלפון יפעל.  אנו מאמינים שזו אמת מידה ראויה.

אירועים קרובים