תוכן שיווקי

לקראת כנס Data Center 2011: חזון יבמ למרכז המחשוב במאה ה-21

19/01/2011 15:07

תופעת הגידול החד בדרישות ל-IT, שהורגשה היטב בשנים האחרונות, נובעת ממגמות חדות של עלייה בביקוש ל-IT כעמוד השדרה של הפעילות העסקית. מרבית הארגונים מצאו את עצמם מתמודדים עם גידול משמעותי ומפתיע בדרישה למשאבי תשתיות מבלי שהמשאבים עצמם גדלו בהתאם, עובדה שגרמה למרכזי המידע לשנות את פניהם.

לפי מחקרים בינלאומיים של יבמ וחברות אנליסטים מובילות, נרשם בעשור האחרון גידול במכפלות של פי 6 בכוח העיבוד ומשאבי שרת, גידול של עשרות מונים בנפחי האחסון, והכפלה של צריכת האנרגיה. לצד זאת, ההבנה שעלויות החשמל עולות באופן עקבי והופכות למרכיב העיקרי בעלויות התפעול השוטפות, והרצון התמידי של המנמ"רים לחסוך בהוצאות  – יצרו משוואה מורכבת  לטיפול. המורכבות נובעת מהצורך לתת מענה לצרכי הגידול בלוחות זמנים קצרים, תוך ניסיון להשיג יעילות אנרגטית, לשמור על שרידות המערכות, ובו בזאת לעמוד בסטנדרטים התפעוליים של המתקן.

ארנון גלס, ארכיטקט DC בכיר ביבמ, מוסיף ואומר: "48% מהארגונים הגיעו למסקנה שכדי להתמודד עם מורכבות זו, הם נדרשים לבנות מרכז מחשבים חדש בטווח של 12-18 חודשים מהיום" .

אם כך, כיצד מתכננים את מרכז המחשוב העתידי תוך הסתכלות עשרות שנים קדימה?
מתי צויג, מנהלת קבוצת שירותי תשתיות GTS ביבמ ישראל, ציינה כי יבמ ממליצה כיום לארגונים לגבש פתרון המבוסס על עקרונות מודולריים, ברמת שרידות ויעילות אנרגטית גבוהים. מרכז עיבוד הנתונים המודרני חייב להתנהל תוך זיקה גבוהה לצרכי טכנולוגיות המידע של הארגון, ולמגמות העתידיות. בנוסף, קיימת חשיבות למיכון תהליכי התפעול ושילוב אמצעי מדידה למשאבי מרכז המחשוב השונים. מידע מדיד מאפשר שיפור וייעול תהליכים קיימים תוך מיצוי המשאבים הנתונים.

רועי פולניקוויאט, מוביל פתרונות Datacenter, מרחיב ומציין כי תכנון מרכז המחשוב חייב להתבסס על חלוקה למודולים תוך בניית תשתיות הליבה שיאפשרו גידול מדורג, יעיל ומהיר, והרחבה דינאמית של מודולים לפי דרישה. חשוב לאפשר את רמות השרידות הגבוהות הנדרשות בהתאם לסטנדרטים המקובלים, תוך הקפדה על עיצוב חכם, ומניעת בזבוז אנרגיה הנובע מכפילות מיותרת של תשתיות.

ארנון גלס מציין, כי "ארגונים שיישמו את המלצות יבמ השיגו חיסכון של עד 40% בצרכי חשמל וקירור, אפשרות להגדלת הניצולת בשרתים ואחסון של עד 20% בממוצע, וחיסכון של עד 80% בשטח ריצפה".

הניסיון המצטבר של יבמ בתכנון והקמה של מעל 4 מליון מ"ר של מרכזי מחשוב ברחבי העולם בעשורים האחרונים, אפשר לחברה להתמקצע ולצבור ניסיון במשפחות שונות של פתרונות תכנון למרכזי מחשוב מגדלים וסוגים שונים. פתרונות אלו מגוונים ומתחשבים במגמות השוק – החל ממכולה ניידת ועד מרכזי מחשוב רחבי היקף.

כלי ניהול, שליטה ובקרה ממשפחת Tivoli מספקים מגוון כלים לניהול משאבי מרכז המחשוב ברמת ה-IT ותשתיות מרכז המחשוב, והקשר ביניהם, ומאפשרים מדידת יעילות אנרגטית ושיפורה באמצעים חכמים וויזואליים.

מסכמת מתי צויג, כי מומחי ה-datacenter ביבמ ישראל מעורבים כיום במספר רב של פרויקטי תכנון, הקמה והעברה של מרכזי מחשוב. יבמ מציעה למנף את הניסיון והמתודולוגיה מפרויקטי ענק שיושמו ברחבי העולם לפרויקטים בישראל. השירותים כוללים מרכיבי תכנון, הקמה, ניהול, מעבר, פיקוח וייעוץ, או שילוב של כולם יחדיו לפרויקט מקצה לקצה. הגישה שלנו היא להתאים את הפתרון לצרכי הלקוח. אנו מציעים להביא את הניסיון, המומחיות והראייה המקיפה בכל היבטי ה-DATACENTER ולהיות שותפים אתכם בהקמת מרכז המחשוב העתידי של הארגון.

אירועים קרובים