BI בסימן הניידות והרשתות החברתיות

בשנת 2011 יחזור ה-BI אל מרכז הזירה ● הפתרונות יהיו ויזואליים יותר, מכווני ניידות ומוטות רשתות חברתיות ● השאלות שימשיכו להטריד את מנהלי הארגונים, הן כיצד לתמרן בין כל החידושים האלו והאם בכלל כדאי לשדרג?

אחד מעשרת הנושאים החמים ביותר השנה יהיה ללא ספק תחום ה-BI. סינדי האוסון, בלוגרית שכותבת בשבועון InformationWeek האמריקני, סוקרת את המגמות הצפויות בתחום ומתארת איך הן מתקשרות ליתר הטרנדים החדשים שילכו ויתפסו נתח גדול יותר במהלך 2011.

בסביבה טכנולוגית שמשחררת חדשות לבקרים ים של חידושים, האתגר של החברות הוא להבין את ההשלכות של הטכנולוגיות הללו ואיך הן מדורגות מבחינת סדרי העדיפויות של המשתמשים. לדעת הכותבת, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא להסתכל על הנושא דרך פתרונות ה-BI, שנוגעים כמעוט בכל תחום.

הכניסה של עולם המובייל לכל תחום בארגון מאתגרת כמובן גם את ספקי פלטפורמות ה-BI, ששוברים את הראש כיצד להתחיל להשתלב. אומנם ברור, כי התחום הזה טומן בחובו פוטנציאל, אבל רבים מסכימים שנכון להיום הרעש סביב התחום גדול בהרבה מהמציאות בארגונים.

מצד שני, מציינת מחברת המאמר, כי אי אפשר להתעלם מההמצאות שנחתו על השוק בשנה שעברה – כמו למשל ה-iPad, מה שמביא אותה להמליץ לארגונים להתחיל לחשוב על מדיניות ה-BI שלהם בכל מה שקשור לניידות. כאן עולות כמה שאלות, כמו לאיזה מכשירים יספק הארגון תמיכה ומהי האסטרטגיה של הספק שלך?

האתגרים הללו קיימים גם בבואנו לבחון את נושא הטלפונים החכמים בארגונים השונים, דוגמת מכשירי ה-iPhone, הבלקברי (Blackberry) ודומיהם. מיד נגלה שהפלטפורמות הן שונות, ולא תמיד מדברות ביניהן. חברות שנכשלו בתכנון אסטרטגי לגבי BI, עלולות להיכנס למערבולות של כשלי אבטחה.

תחום אחר הוא תחום הרשתות החברתיות. מי שחשב שפייסבוק (Facebook) הוא זירה לרכילויות ושיחות סרק, מבין היום שהוא טעה בגדול. פייסבוק, כמו רשתות חברתיות אחרות, מתגלה מיום ליום כפלטפורמת BI מעולה, המשנה לגמרי את חוקי המשחק בנוגע לניתוח ואיסוף מידע. 500 מיליון משתמשים לא טועים ולא מטעים, אם יודעים לקרוא נכון את מה שהם אוהבים, שונאים, מעדיפים וחושבים. המידע מונח לפנינו כמו ים ענק שמאכלס בתוכו דגים רבים. הדייגים החכמים הם אלו שיצליחו לדוג את המידע הרלוונטי.

אפילו יצרניות התוכנה הגדולות, כגון מיקרוסופט (Microsoft), סאפ (SAP), אורקל (Oracle) ויבמ (IBM) כבר החלו לשלב אלמנטים של BI מבוסס SaaS במוצריהן, שקורץ לרשתות החברתיות. כלומר שהספקים המובילים מתחילים לתת משקל לתחום. בהקשר זה, אסור לשכוח שאנו רק בתחילת הדרך.

השורה התחתונה: המגמות החדשות בשוק הארגוני עוברות דרך פלטפורמות ה-BI. לצד מעקב אחר המוצרים שהחברות הגדולות יוציאו לשוק ב-2011, על המנמ"ר לבדוק כיצד לאזן בין הדרישות העסקיות מצד הלקוחות הפנים-ארגוניים, לבין היכולת לשלוט ולשמור על המידע הארגוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים