ג'ו טוצ'י, EMC, לאנשים ומחשבים: "בזכות ההכרזות החדשות שלנו, נתח השוק של נט-אפ יקטן"

"נתח השוק שלנו, שעמד על 16.5% ב-1997, עומד נכון לסוף 2010 על 30.3%, וממשיך לגדול", אמר נשיא, מנכ"ל ויו"ר EMC, בראיון מיוחד לשליח אנשים ומחשבים לבריטניה ● "אנו מצויים בזמנים מרגשים, על סיפה של מהפכה", אמר טוצ'י ● לדבריו, "ההשקות והטכנולוגיות שהכרזנו עליהן מסייעות במימוש האתגר החדש" ● "לדל ול-HP אין מענה לאתגרים החדשים של עולם האחסון", קבע טוצ'י

"בזכות ההכרזות החדשות שלנו, אני משוכנע שנתח השוק של נט-אפ (NetApp) יירד. נמשיך להוביל את עולם האחסון וניהול תשתיות המידע ונתח השוק שלנו ימשיך לגדול על חשבון המתחרות – ובראשן נט-אפ", כך אמר בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים ג'ו טוצ'י, נשיא, מנכ"ל ויו"ר EMC.

על השאלה האם ומתי בכוונתו לרכוש את נט-אפ, סירב טוצ'י להגיב. עם זאת, הוא ציין בפני אנשים ומחשבים, כי "רכשנו כבר חברות בישראל ונמשיך לבחון ולשקול רכישה של חברות או טכנולוגיות נוספות בארץ. הקמת מרכז המו"פ בבאר שבע תקנה לנו אחיזה נוספת בישראל".

באירוע הוכרזו שלושה שיאי עולם שנעשו בחסות EMC ושאושרו על ידי גינס. "כמו בעולם האמיתי, כך גם בעולם האחסון קבענו שיאים לאורך כל הדרך", אמר טוצ'י בפתח האירוע, ותיאר את השתלשלות החברה וההישגים שלה בעולם האחסון במהלך השנים, "נתח השוק שלנו, שעמד על 16.5% ב-1997, עומד נכון לסוף 2010 על 30.3%, וממשיך לגדול".

הוא אמר, כי האתגרים הניצבים בפני המנמ"רים רק הועצמו בשל המשבר הכלכלי העולמי, ממנו הארגונים נחלצים רק בחודשים האחרונים: "עולם ה-IT ממשיך להיות מורכב, לא יעיל, לא גמיש, יקר מדי. 73% מתקציבי המיחשוב הארגוניים מופנים לתחזוקה, ורק 23% לחדשנות. מערכות ה-IT מבוזרות, יקרות, וקשות לתפעול, עם יותר מדי ספקים ויותר מדי חדרי מיחשוב".

הוא ציטט נתון מתוך מחקר של IDC, לפיו כמות המידע בעולם, שעמדה ב-2009 על 0.8 זטה-בייט, צפויה להגיע ל-35.2 זטה בייט עד סוף העשור, "זטה-בייט זה 1 עם 21 אפסים", הסביר. הוא תיאר כיצד בשנתיים וחצי האחרונות, בזמן שכל השווקים והתעשיות נפלו, "רק תחום אחד צמח, האחסון. הוא עלה ב-62%, והדבר אינו מפליא כלל".

אופיו של המידע, אמר טוצ'י, השתנה: בעבר הוא היה מורכב ממידע ארגוני וצרכני-פרטי, ואילו כיום, בשל העלייה בקישוריות ובכמות הרכיבים, יש סוג חדש של מידע, "Big Data". מידע זה, אמר טוצ'י, מתאפיין בהיותו מאוחסן ומשונע באמצעות טלפונים חכמים, וידיאו ואודיו – חוזי הבא ממצלמות מעקב, מידע חזותי רפואי, מידע מדעי, מידע גיאוגרפי, "והוא ממשיך לצמוח ללא הרף. הפלטפורמה לשינוי תיעשה באמצעותנו, אנו נביא את המנמ"רים למצב בו הם ישקיעו פחות בתחזוקת ה-IT".

שיא גינס: 26 רקדניות להקת המחול הניו-יורקית פילובוליס נכנסו יחד למיני קופר ושהו בה 5 שניות

הוא תיאר את המסע של הארגונים לעבר הענן. בשלב הראשון, שכמעט הסתיים, אמר טוצ'י, ארגונים עשו וירטואליזציה למערכי ה-IT שלהם, ובכך צמצמו את עלויות המיחשוב. בשלב השני, שאנו מצויים בתוכו, "ארגונים החלו בווירטואליזציה עבור היישומים הקריטיים, מה שמביא לשיפור השירות שה-IT מספק". בשלב השלישי, שניצנים ממנו מתחילים להיראות, לדברי טוצ'י, "ה-IT יסופק כשירות עסקי לכל דבר. המשמעות היא קביעת מדיניות, תהליכים, רמת שירות, יצירת אג'יליות, ניהול הקצאות ומשאבים". הוא הסביר, כי "הכניסה למיחשוב ענן תביא לכך שה-IT יהיה במתכונת שירות. נעזור ללקוחות במסע הזה לעבר הענן, פרטי או ציבורי, כל ארגון לפי צרכיו".

"אנו מצויים בזמנים מרגשים, על סיפה של מהפכה", אמר טוצ'י, "כעת נדרש לשלב בין הטיפול במידע המסורתי, לצד זה של ה-Big Data. ההשקות והטכנולוגיות שהכרזנו עליהן היום מסייעות במימוש האתגר החדש. לדל (Dell) ו-HP אין מענה לאתגרים החדשים של עולם האחסון".

גם ילד בן 10 יכול

פט גלסינגר, נשיא חטיבת מוצרי תשתיות המידע בחברה, הציג כל אחד מקווי משפחות 41 המוצרים שהושקו. בהתייחסו למערכי אחסון המיועדים לעסקים קטנים ובינוניים, EMC VNXe, הוא אמר כי המדובר במוצר הזול בשוק, בעלות של 9,500 דולרים, בעוד זה של נט-אפ עומד על 10,920 דולרים, זה של דל על 10,485, זה של יבמ (IBM) על 12,473 וזה של HP עלותו היא 12,657. "השקענו בפיתוח המוצר 20 מיליון דולרים", אמר גלסינגר. "ניתן לעשות לו תצורה תוך שניות, והוא מספק כפליים קיבולת בחצי עלות".

אדוארד ברטון – בנו בן העשר של ג'רמי ברטון, מנהל השיווק בחברה – הציג כיצד בעזרת מוצר ניהול האחסון של החברה, יוניספר, הוא יכול לאתר תקלות על גבי ה-iPad שלו, ולתקנן.

לגבי מוצרי תוכנה עבור מערכות ה-high-end – ה-EMC Symmetrix VMAX, אמר גלסינגר, כי הן מאפשרות לתמוך בפטה-בייטים של מידע וב-5 מיליון מכונות וירטואליות, המחברות תוכנה חכמה עם חומרה חזקה. עוד ציין גלסינגר, כי במערכות האחסון השונות הוטמעה FAST, אחסון אוטומטי מבוסס שכבות, פרי פיתוח החברה מלפני שנתיים. טכנולוגיה זו, הסביר גלסינגר, מאפשרת ל-EMC להיות זולים פי שלושה ומהירי ביצועים כפליים מול הטכנולוגיה הדומה של יבמ.

לצד ביצועי האחסון בהם השתבחו מנהלי החברה, הוצגו שלושה שיאי עולם שבוצעו בחסות EMC ואושרו על ידי גינס. האחד, 26 רקדניות להקת המחול הניו-יורקית פילובוליס הצליחו להיכנס למכונית מיני-קופר ושברו את השיא הקודם, שעמד על 25. בשיא זה החברה המחישה את יכולתה לצמצם נפחי אחסון.

השני, נבנה כדוק ענק בקוטר 3 מטרים, המורכב מ-5,000 קילומטר של סלילי טייפים ושוקל 580 קילו, על מנת להוכיח, כי "עולם האחסון על גבי טייפים – מת".

השיא השלישי שנשבר היה מרחק הקפיצה על גבי אופנוע הארלי דייווידסון של האופנוען בבה בלאקוול. בין הרמפה של התחלת הרכיבה ובין זו שבסופה הוצבו עשרות מכונות אחסון ענק.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לבריטניה

סייע בהכנת הכתבה: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים