פורסטר: מספר החברות שעומדות להשקיע ב-ERP ירד ב-2011

רק 25% מהחברות הצהירו בסקר שערכה החברה, כי ישקיעו בתחום במהלך השנה הקרובה, לעומת 29% שהצהירו שיעשו כן בסקר שנערך לגבי 2010 ● 72% מהחברות הנסקרות השיבו, כי נושא ה-ERP נמצא בהמתנה במסגרת תוכניות העבודה לשנה הקרובה, ואצל האחרות - ההשקעות ב-ERP כלל לא קיימות ● אנשי פורסטר ציינו, כי שוק ה-ERP לא צמח מאז 2009

מספר החברות הגדולות בעולם שמתכננות להשקיע ב-ERP ב-2011 עומד לרדת בהשוואה ל-2010 – כך עולה מסקר שערכה חברת פורסטר (Forrester). זאת, למרות התחזיות שצופות עליה משמעותית בהשקעות ב-ICT בכל התחומים.

מהסקר עולה, כי רק 25% מתוך 900 החברות שהשתתפו בו מתכננות לשדרג או להרחיב את מערכות ה-ERP שלהן, לעומת 29% שהשיבו כך בסקר שנערך אשתקד. 72% מהחברות הנסקרות השיבו, כי נושא ה-ERP נמצא בהמתנה במסגרת תוכניות העבודה לשנה הקרובה, ואצל האחרות – ההשקעות ב-ERP כלל לא קיימות.

על פי עורכי הסקר, מערכות ה-ERP המצויות אצל מחצית מהלקוחות מבוססות על גרסאות שהן לפחות שני דורות אחורה מהגרסאות החדשות שיוצאות לשוק כעת, והצורך לשדרג, עקב פקיעת מועד הרישיונות שלהן, הוא הסיכוי היחיד שיאושש מעט שוק זה.

עוד ציינו אנשי פורסטר, כי שוק ה-ERP לא צמח מאז 2009, ולמעשה – הוא  קופא על שמריו. אולם, נראה שמציאות זו לא תמנע מהיצרניות הגדולות של ה-ERP להמשיך ולשחרר גרסאות חדשות ופונקציות שמסייעות לייעל את השימוש במערכות אלה. הגרסאות החדשות צפויות לתת מענה לטרנדים חדשים, כמו: מיחשוב ענן, אפליקציות מובייל ופתרונות עסקיים משולבים שנועדו למחשב תהליכים עסקיים.

אורקל (Oracle) אמורה לשחרר ברבעון הנוכחי את אפליקציית הפיוז'ן שרבים ממתינים לה, אחרי שורה ארוכה של דחיות והשקעות אדירות. מומחים מעריכים, כי אפליקציית הפיוז'ן ייתן מענה לחלק גדול מהאתגרים הטכנולוגיים ששוק ה-ERP מעמיד בפני החברות הגדולות, והיא תתמקד בעיקר בענן. פורסטר ציינה, כי הלקוחות של אורקל שממתינים לפיוז'ן יקבלו מוצר בעל ערך טכנולוגי חשוב.

גם סאפ (SAP) עתידה לבשר ב-2011 על פיתוחים חדשים, אף הם בתחום הענן. פיתוחים אלה יהיו על בסיס תוכנה כשירות (SaaS) ויהוו חלק ממערכות ה-ERP שכבר קיימות בשוק. החברה צפויה ליישם בגרסאות החדשות את תפיסת המובייל שלה. זו מבוססת על הטכנולוגיה של סייבייס (Sybase), שנרכשה על ידי סאפ בשנה שעברה תמורת 5.8 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים