יגאל שניידר: "רוב מערכי ה-IT בארגונים בארץ לא מוכנים לאסונות בכלל ולרעידות אדמה – בפרט"

"רבים מהמבנים יעמדו ברעידת אדמה, אבל חדרי המחשב שלהם יקרסו", קבע שניידר - מנכ"ל אלכסנדר שניידר, שהיה ראשון הדוברים בכנס DATA CENTER 2011 ● כך, אמר, יש סיכון של השבתה של מוסדות ביטחון, ממשלה, תקשורת, בריאות, גורמי הצלה ומוסדות פיננסיים ● גונן ורדי, מנכ"ל בונקרסק: "ארגונים משקיעים רבות במיגון אולם זונחים היבטים הקשורים לתפעול מערכות המיחשוב"

"רוב הארגונים בארץ, ובתוכם מערכי ה-IT ומרכזי המיחשוב שלהם, אינם מוכנים לאסונות בכלל ולרעידות אדמה בפרט", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. שניידר היה ראשון הדוברים בכנס DATA CENTER 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה. לכנס הגיעו מאות אנשי תשתיות ומנהלי חדרי מיחשוב, והנחו אותו פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי בקבוצה.

"יש למגן את חדרי המיחשוב", קרא שניידר, "אם תהיה רעידת אדמה בישראל, רבים מהמבנים יעמדו ברעידת אדמה, אבל חדרי המחשב שלהם יקרסו. כך, יש סיכון של השבתה של מוסדות ביטחון, ממשלה, תקשורת, בריאות, גורמי הצלה ומוסדות פיננסיים".

אחת הדרכים להגנה על העובדים, אמר, היא לעגן את ארונות המחשב לקירות – אלא שמצב זה יביא בוודאות להרס הארונות. הוא הציג דרך אחרת, של ארונות מחשב היכולים לעמוד בפני רעידת אדמה, המותקנים על גבי בסיס מבודד. מצב זה, הסביר, מביא למניעת מצב בו האנרגיה הקינטית ובעברת לארונות.

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

שי עובדיה, CTO ומנהל מרכז מומחיות ITSM ו-BSM במטריקס. צילום: קובי קנטורהחברה, אמר שניידר, מתמחה בתשתיות הפיסיות של הדטה-סנטר, ומונה יותר ממאה עובדים. צריכת החשמל בחדרי המחשב מוכפלת כל חמש שנים, "יש לכך השלכות על הוצאות התפעול והתחזוקה והמשמעויות הטכניות של פיזור חום וצורך בקירור".

הוא סיים בהציגו את האתגרים בתשתיות פיזיות של חדרי מחשב: חום ומיזוג אוויר; זמינות ועלות חשמל; השקעות; ניהול שינויים; ותגובתיות. "השקעה ראשונה בתחילת הדרך תסייע לניהול חדרי המחשב בצורה יעילה וחסכונית", סיכם.

שי עובדיה, CTO ומנהל מרכז מומחיות ITSM ו-BSM במטריקס, דיבר על תפיסת ניהול התהליכים העסקיים של חברת BMC, המיוצגת בארץ על ידי מטריקס. ה-BSM, אמר עובדיה, "עושה ERP ל-IT". הוא ציין, כי הרעיון בבסיס התפיסה הוא "ליצור מודל של נתונים ותהליכים אחיד עבור ה-IT, וכך, כשיש בעיה ברמת התשתיות, או אז המערכת תדע לומר כיצד הדבר ישפיע על הייצור".

סיימון רוריץ', מייסד משותף וה-CTO של EMS. צילום: קובי קנטורעובדיה תיאר את חלקיו השונים של ניהול התהליכים העסקיים: החלק הראשון, ציין, הוא "בקש ותמוך", משמע לתת למשתמשים יכולת לבקש את היישומים ולחברם בצורה אוטומטית, תוך ניהול השירותים וניהול השינויים. החלק השני, ציין, הוא הקצאה ותצורה של המערכות, והשלישי – ניטור, שליטה ובקרה על המערכות. "גישת ה-BSM של BMC מביאה להקצאה נכונה וטובה יותר של משאבי IT ושירותי IT", סיכם עובדיה, "ומביאה לניהול יעיל ומוכוון מדיניות של ה-IT".

סיימון רוריץ', מייסד משותף וה-CTO של EMS – המיוצגת בישראל על ידי נטקום מקבוצת מלם-תים – דיבר על מרכזי המיחשוב והתקשורת המיקרו-מודולאריים (MMDC, ר"ת Micro Modular Data Centers). אלה, אמר "מספקים יחס עלות-תועלת גבוה בהרבה לעומת פתרונות אחרים, מקצרים את זמן ההקמה של מתקני מיחשוב ותקשורת, חוסכים משמעותית בעלויות ההקמה והתפעול, משפרים את השרידות של המתקנים ומאפשרים יכולת ניידות". החברה, אמר, מתמחה בתכנון וביצור פתרונות להקמת מרכזי מיחשוב ותקשורת מיקרו-מודולאריים, "המאפשרים את יכולות מרכזי המיחשוב והתקשורת המסורתיים, אך בקנה מידה קטן בהרבה".

רוד אוונס, סגן נשיא למכירות אזור EMEA ב-SGI. צילום: קובי קנטורהוא סיכם באומרו, כי "הפתרונות שלנו מבוססים על ארונות מיחשוב ותקשורת המכילים בתוכם יכולת קירור עצמאית בעלת יעילות ותפוקת קירור גבוהה. שימוש בארונות אלו חוסך את הצורך בתשתיות יקרות, שטח רצפה גדול ובצורך בקירור ברמת המתקן".

רוד אוונס, סגן נשיא למכירות אזור EMEA ב-SGI, אמר, כי יש לא מעט אתגרים בעת בניית הדטה-סנטר, שכן "רובם לא תוכננו ליעילות בניצול ולחסכון בצריכת אנרגיה". הוא אמר, כי הזמן לתכנון ובניית מרכז מיחשוב עומד בממוצע על שנה עד 18 חודשים. אוונס הציג פתרון פרי פיתוח של החברה, של חדרי מחשב מודולריים, וציין את התועלות הכספיות הנובעות מהשימוש בהם.

מתי צווייג - מנהלת שירותי תשתיות, GTS-יבמ. צילום: קובי קנטור"נדרש לצמצם את היחס בין החשמל הנצרך לטובת תפעול המחשבים לבין זה הנצרך לטובת הקירור", סיכם אוונס, "אנו מובילים בטכנולוגיות השונות המביאות לחסכון בהוצאות התפעול של חדרי המחשב".

מתי צווייג – מנהלת שירותי תשתיות, GTS-יבמ ורועי פולניקוויאט – מוביל פתרונות דטה-סנטר ביבמ (IBM) ישראל, דיברו על עיצוב מרכזי מיחשוב במאה ה-21. לדברי השניים, בעשור האחרון המנמ"ר הממוצע הגדיל את קיבולת האחסון פי 69, ואת קיבולת השרתים פי 6. נתון נוסף, ציינו הוא שצריכת האנרגיה בשנים 2006-2012 תוכפל, כאשר 60%-75% מהארגונים צפויים להגדיל את מרכזי המיחשוב שלהם בשנה-שנתיים הקרובות.

רועי פולניקוויאט - מוביל פתרונות דטה-סנטר ביבמ ישראל. צילום: קובי קנטור"ארגונים מצויים במצוקת תקציבית", אמרו, "כאשר במקרים רבים אלה שתכננו באופן בלתי יעיל ובלתי חסכוני את מרכזי המיחשוב, הם לא אלה שמשלמים את חשבון החשמל". השניים הציגו את פרויקט התכנון וההקמה של הדטה-סנטר בבנק לאומי, בו יבמ הייתה שותפה, תוך שהם מציינים את הצורך בשמירה על רציפות עסקית מלאה, מעבר שקט עם אפס תקלות, ובלא לפגוע בתכניות העבודה.

גונן ורדי, מנכ"ל בונקרסק. צילום: קובי קנטור"לאורך השנים", הסבירו, "התחזוקה של הדטה-סנטר עולה, וכך יוצא כי בתוך עשרים שנים עלותה מוכפלת פי חמישה. באמצעות יעילות אנרגטית, מודולריות ותפיסות יבמ, ניתן למתן את העקומה ולהפחית ההכפלה של פי חמישה לפי שניים עד שלושה בלבד".

גונן ורדי, מנכ"ל בונקרסק, דיבר על תכנון וארגון מבנים תת-קרקעיים. לדבריו, ארגונים משקיעים רבות במיגון אולם זונחים היבטים הקשורים לתפעול מערכות המיחשוב. הוא הציג פרויקטים שונים שהחברה תכננה והובילה לבניית מרכזי מחשוב תת-קרקעיים.

"המצב בארגונים כיום הוא שהדטה-סנטרים הם עיליים", אמר עוז, "עיקר שימת הלב מופנה לאבטחה ולהיערכות מפני תקיפה ושוכחים את הסכנות הפיסיות". עוז סיים בציינו את התועלות בהגנה תת-קרקעית, ביניהן החיסכון בחשמל ובנדל"ן, הלימה לרגולציות השונות, והצורך להגן טוב יותר על האתר הראשי ולא זה המשני.

מוטי סדובסקי, מנהל שותפים עסקיים, סימנטק ישראל. צילום: קובי קנטורמוטי סדובסקי, מנהל שותפים עסקיים, סימנטק (Symantec) ישראל, דיבר על הצורך בהטמעת מוצרי תוכנה תשתיתית, לניהול אבטחה וזמינות גבוהה של מידע, בחדרי המחשב. צורך זה, לדבריו, נובע מהרצון בהקטנת עלויות התפעול של חדרי המחשב ושמירה על זמינות גבוהה של המידע, "שהוא הנכס העיקרי של הארגון".

מוצרי התוכנה של סימנטק, אמר סדובסקי, יוצרים סטנדרטיזציה בדטה-סנטר, ופועלים על סביבת חומרה ותוכנה הקיימות בשוק. החברה, אמר, משקיעה באינטגרציה של המוצרים וביצירת פתרון רחב עבור מערכי ה-IT הארגוניים, תוך שמירה על איכות המוצרים.

עופר עוז, בעלים ומנכ"ל טריפל טי. צילום: קובי קנטור"יש לנו ניסיון רב בהטמעת המוצרים בקרב מערכי המיחשוב הארגוניים, באמצעות שטתפינו העסקיים", אמר סדובסקי, "ויש לנו נתח שוק גבוה בתחום זה". הוא סיכם בהציגו את מוצרי האבטחה, ניהול וזמינות המידע, של החברה, ואת השפעתם על עבודת הדטה-סנטר בצורה יעילה וחסכונית, אשר לדבריו מביאה להחזר השקעה מהיר יותר.

עופר עוז, בעלים ומנכ"ל טריפל טי, תיאר את המגמות בתחום. לדבריו, "נפח האתרים גדל לצד הגידול בחשיבותם העסקית, מארזי הציוד נעשים צפופים כבדים וגבוהים יותר, הטכנולוגיות החדשות דורשות שינוי במבנה מרכז המחשבים". לכן, אמר, נדרש לחזק אותם ולהפחית את צפיפותם, שכן כמות הציוד בהם גדלב ב-20% מדי שנה.

בסופו של דבר, אמר עוז, יוצא כי ארגונים מטפלים בטלאים ולא בתכנון לטווח ארוך של הדטה-סנטר. "הדטה-סנטר", הסביר, "הוא ליבת הארגון ולכן יש לתכנן ולבנות אותו על פי כמה עקרונות: תאימות לדרישות ולתקנים, תכנון ירוק, שילוב טכנולוגיות, גמישות ויכולת גידול, גיבוי ושרידות, יכולות שליטה בקרה, אבטחה פיסית, עמידה בעלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים