עופר ליאור, אינטל: "הדמיה שבצענו במרכז המיחשוב החדש החזירה ההשקעה כבר ביום הראשון"

חוות המחשבים הוקמה על פני אולמות בשטח של 600 מ"ר, המשכנים 200 ארונות מחשבים - אמר ליאור ● לדבריו, במהלך ההקמה ביצעה החברה תהליך קונסולידציה של חדר מחשב נוסף - מהלך שהביא לחיסכון בנדל"ן ובצריכת אנרגיה - "מה שהביא לכך שייעלנו אנרגטית את החדר"

"הדמיה אותה ביצענו במרכז המיחשוב החדש שהקמנו הביאה לגילוי תקלה שחסכה מאיתנו משאבים רבים אילו התגלתה מאוחר יותר ולהחזר ההשקעה כבר ביום הראשון להקמתו", כך אמר עופר ליאור, מנהל מרכז המיחשוב במרכז המו"פ של אינטל (Intel) ישראל.

ליאור דיבר במסגרת פאנל שנערך בכנס Data Center 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס הגיעו מאות אנשי תשתיות ומנהלי חדרי מיחשוב, והנחו אותו פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. מנחה הפאנל היה רפאל פוגל, מנהל תכני ועידות מקצועיות באנשים ומחשבים.

ליאור תיאר את הקמת חוות המחשבים בבניין אינטל בחיפה, על פני אולמות בשטח של 600 מ"ר, המשכנים 200 ארונות מחשבים. לדבריו, במהלך ההקמה ביצעה החברה תהליך קונסולידציה של חדר מחשב נוסף – מהלך שהביא לחיסכון בנדל"ן ובצריכת אנרגיה – "מה שהביא לכך שייעלנו אנרגטית את החדר".

עופר עוז, הבעלים והמנכ"ל של טריפל טי. צילום: קובי קנטורלדברי ליאור, חדר המחשב נבנה מתוך תכנון ארוך טווח של הגדלת המיחשוב, וכפועל יוצא מכך – הגדלת צריכת החשמל. על מנת לוודא שהחדר שהוקם יעמוד בכל הדרישות של העומסים והקיבולות העתידיים, הסביר, ביצעו אנשי אינטל הדמיה למצב שיהיה בעוד שנתיים – של ניצול 100%. "העבדנו את המחשבים במלוא העומס, ובנוסף – חיברנו תנורים וחיממנו את החדר, כדי לבדוק את צריכת החשמל", אמר. "בדקנו כמה זמן יש לנו לטפל במערכות קירור מושבתות וערכנו ניתוקים יזומים, לבדיקת החיבורים השונים. בדרך זו בדקנו את המערכות מקצה לקצה. בתוך כך, מצאנו תקלה משמעותית, שאם הייתה מתגלה מאוחר יותר, הייתה מביאה למצב לא טוב בעתיד. בדרך זו הבאנו להחזר השקעה של עלות הבדיקות וההקמה כבר ביום הראשון".

"מרכז המיחשוב – ליבת הארגון"

עופר עוז, הבעלים והמנכ"ל של טריפל טי, ציין שהחברה קיימת כבר 15 שנים ואמר, כי "בשנה האחרונה ערכנו יותר מ-20 פרויקטים של מרכזי מיחשוב בארץ ובחו"ל". עוז הציג פרויקט המבוצע על ידי החברה בארגון באירופה, הכולל התקנת 40 מסדי שרתים, עם יכולת גידול מ-600 ל-900 קילו-וואט צריכה. "אנחנו מטפלים בפרויקט בכל השלבים של התכנון והביצוע, לרבות בניית אתר DR" וטיפול בבעיות ישראל בכר, מנמ"ר מוטורולה ישראל. צילום: קובי קנטורנקודתיות, אמר עוז. זאת, לצד תכנון והקמת מערכות החשמל, התקשורת, המיזוג, בקרת מבנה, אבטחה ואופן העמדת הארונות".

"מרכז המיחשוב הוא ליבת הארגון, ולכן – יש לתכנן ולבנות אותו על פי כמה עקרונות: תאימות לדרישות ולתקנים, תכנון ירוק, שילוב טכנולוגיות, גמישות ויכולת גידול, גיבוי ושרידות, יכולות שליטה בקרה, אבטחה פיזית ועמידה בעלויות", סיכם עוז.

"משני חדרי מיחשוב – לאחד"

ישראל בכר, מנמ"ר מוטורולה (Motorola) ישראל, ציין שהחברה עברה לפני חודש לבניין החדש שלה בקריית שדה התעופה. "הקמנו חדר מחשב אחד שמאחד את שני חדרי המחשב הקודמים, שהיו ישנים ונבנו לפני 15 שנים", אמר בכר. "החדר החדש מכיל 800 שרתים, והוא מהבודדים בעולם שהטיפול בו נעשה באופן פנימי על ידינו ולא במיקור-חוץ, שנעשה על ידי חברה המטפלת בכלל חדרי המחשב של מוטורולה בעולם".

איתן נחמן, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה של יס. צילום: קובי קנטורהוא הוסיף, כי צרכי פיתוח של מוטורולה דורשים שעובדי הפיתוח יעבדו על כמה סביבות עבודה במקביל. לכן, הסביר, "בנינו תשתית וירטואלית בחדר המחשב: שכבה ראשונה של חלונות, השניה עם שרתי לינוקס (Linux) לפיתוח בסביבות לינוקס ויוניקס (Unix). בשכבה השלישית התקנו שרתים חזקים עם מערכות הפעלה שונות, לטובת פיתוח ועבודה עם יישומים הצורכים משאבי מיחשוב רבים". בסופו של דבר, "הקמת חדר המחשב החדש הביאה לחסכון של כמיליון דולרים, כי בשל אופן בנייתו, לא נדרשנו לרכישת תחנות עבודה נוספות", סיכם.

איתן נחמן, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה של יס (Yes), אמר, כי חדר המחשב בחברה נבנה לפני עשור ותוכנן לצריכת חשמל של 6 קילו-וואט לארון, "אלא שבמהלך השנים – צריכת החשמל גדלה. לכן, ערכנו שינויים בצריכת החשמל, עם החלפת ארונות וחיבורים שונים, אולם בלי שינוי תשתיתי. הבעיה שלנו הייתה כיצד להכניס עוד שרתים לאולם מלא, בלי לגעת בתשתיות". בדרך זו, הסביר נחמן, השינוי בחיבורים והתאמתם למערכות הקירור מאפשרים להם ניצול אנרגטי טוב יותר, "ויצרנו חסכון של 39% בשטח הרצפה".

בשנה הקרובה, אמר נחמן, "אנחנו מתכננים הרחבה של האולם, שכבר הורחב פעמיים בשנים האחרונות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מ.ג.

    לידיעת יוסי הטוני ,מר ישראל בכר אינו מנמ"ר מוטורולה ישראל, הוא מנמ"ר חטיבת הפיתוח של מוטורולה ישראל. המנמ"ר הוא עדיין רוני סומך

אירועים קרובים