למרות הסנקציות: מחשבי iPad ומכשירי iPhone מוצעים בחנויות באיראן

המכשירים הפופולריים נמכרים באיראן חרף העיצומים, ובמחירים דומים לאלה שנהוגים במדינות מערביות ● בעל חנות בטהרן שמוכרת את מוצרי אפל אמר, כי "כמו תושבי מדינות אחרות, גם האיראנים כמהים למכשירי האלקטרוניקה המתקדמים ביותר"

המוני איראנים לא צבאו אמנם בליל ההשקה שלא נערכה על חנויות אפל (Apple) שאינן קיימות בטהרן, אך למרות הסנקציות, בכל זאת ניתן למצוא בחנויות ברחבי המדינה מחשבי iPad – הגאדג'ט הלוהט ביותר בעולם כיום.

באחד מערבי החורף, מרכז המחשבים פייטקט בצפון טהרן היה עמוס באיראנים צעירים, חובבי טכנולוגיה, שביקשו לרכוש מוצרים דיגיטליים מתקדמים. מוצרי אפל – ענקית הטכנולוגיה מהארץ שמתוארת כשטן שכפה על איראן בידוד כלכלי – משכו קונים יותר מכל מוצר אחר.

"מדהים שלמרות הסנקציות ניתן להשיג כאן מוצרים אמריקניים במחירים סבירים", אמר מהנוש טבקולי, אחד הקונים. טבקולי, בן 36, רכש לעצמו מחשב iPad.

המחיר של מחשבי iPad בטהרן נע בין 680 דולרים ל-1,100 דולרים, בהתאם לדגם. מכשירי iPhone 4 עולים החל מ-880 דולרים – בדומה לבריטניה, למשל.

מתברר, כי הסנקציות החריפות שמוטלות על איראן אינן מונעות את הגעת המותגים המובילים של ארצות הברית לשוק האיראני. "הסוחרים באיראן למדו כיצד לעקוף את הסנקציות", הסביר בהמן, בעל חנות שמוכרת את מוצרי אפל, אשר ביקש שלא לפרסם את שם משפחתו.

המוצרים מיובאים לאיראן בעיקר מאירופה ומאסיה. "מחשבי iPad הגיעו לאיראן פחות מחודש לאחר ההשקה העולמית", סיפר בהמן. "זה המצב גם ביחס למוצרים של מותגים אחרים מארצות הברית ומקנדה, דוגמת דל (Dell), בלקברי (BlackBerry), מוטורולה (Motorola) או HP".

עם זאת, הפיקוח ההדוק על רשתות התקשורת באיראן מונע מהמשתמשים בטלפונים חכמים דוגמת iPhone או בלקברי את האפשרות להוריד יישומים ולהתקין אותם במכשירים שלהם. ובכל זאת, הדבר אינו מפחית מהביקוש העצום למכשירים אלה. "כמו תושבי מדינות אחרות, גם האיראנים כמהים למכשירי האלקטרוניקה המתקדמים ביותר – אפילו אם חלק מהתפקודים מוגבלים כאן", אמר בהמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים