תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | פיתוח, שיווק והטמעת מוצרים, בתהליך מיקור החוץ בהודו

הבחירה לפתח בהודו מלווה בהחלטה אסטרטגית לפרוץ לשווקים שעד כה היו חסומים בפני היצרן הישראלי. המעבר למיקור חוץ בהודו מחייב קבלת החלטה אסטרטגית לצאת למסע בארץ זרה - מסע שתפקידו לחסוך עלויות, לייעל תהליכים ולהביא להצלחת החברה

23/01/2011 14:59

הבחירה במיקור חוץ נובעת מההחלטה העקרונית להצליח. לשם כך, יש להוזיל עלויות ולעבוד עם צוותי הפיתוח הטובים בעולם.

מנכ"ל חברה השוקל להוציא את פיתוח המוצר שלו להודו, חייב לקחת בחשבון את העובדה, שאין מדובר בגיחה חד פעמית, אלא במסע שמחייב מחויבות של כלל עובדי החברה כולל: המנהלים, המפתחים, כוח האדם, מנהלי השיווק ועוד.

השנים האחרונות, מיצבו את הודו כענקית היי טק, המעניקה מענה מושלם לצורכי מנהלי הפיתוח הישראלים. אלה נהנים ממאגר המהנדסים העצום, ברמה הגבוהה ביותר ובחיסכון של 60% מהעלויות.

בחינת האפשרויות

חברת B2Bcs מלווה את החברות המעוניינות במיקור חוץ בהודו, החל משלב החשיבה על הרעיון וכלה בהקמת הפרויקט, ביצועו וסיומו המוצלח.

להבדיל מחברות אחרות העוסקות בתיווך בלבד ומעבירות את העבודה אל נותני שירות – המודל שפיתחה חברת B2Bcs, משלב בין עבודת המהנדסים הישראלים לבין ההודים. הלקוח יכול לבחור את דרך עבודתו מול הצוות בהודו: בהפעלתו הישירה, או בעבודה באמצעות מנהל פרויקט ישראלי – השייך לצוות B2Bcs.

לקוחות חברת B2Bcs יכולים לבחור בין דרכי עבודה שונות של מיקור חוץ מול החברה:

הקמת מרכז פיתוח – בדיקות ואינטגרציה בתוך חברה הודית קיימת, עם עובדים הודים שעובדים אך ורק עבור הלקוח הישראלי. הניהול האדמיניסטרטיבי מתבצע על ידי הצוות ההודי והניהול הטכני – טכנולוגי מנוהל על ידי הצוות הישראלי.

Turn Key Project – ניהול פרויקט "סגור" מתחילתו ועד סופו על ידי חברה הודית, על פי דרישות החברה הישראלית.

עלות פלוס – גיוס כוח אדם מיומן ומומחה על פי הגדרת החברה הישראלית, ושילובו בצוות פיתוח ישראלי – הודי קיים בהודו.

הקמת מערך שיווק ומכירות לטכנולוגיות ומוצרים ישראלים בהודו – בניית צוות אנשי שיווק, יישום ותחזוקה, הלומדים את המוצר הישראלי ומשווקים אותו ללקוחות הודים. הצוות ההודי המקומי אחראי על כל תהליך המכירה, ההטמעה והתחזוקה, והחברה הישראלית אחראית על הכשרת הצוות, הדרכתו, שדרוג המוצר ופתרון בעיות.

ההכנות לנסיעה

לאחר בחירת שיטת העבודה בהודו, חברת B2Bcs תבנה עם הלקוח הישראלי תכנית חדירה לשוק ההודי. יוגדרו יעדים, יבוצע סקר שוק למוצר וקהל היעד יפולח. אחר כך, החברה תגייס ותנהל צוות שיווק ומכירות יעודי ללקוח ולמוצריו. הצוות יודרך ויהיה אחראי למכירה, ליישום ולתחזוקת המוצר. הלקוח בישראל ימשיך לתת תמיכה ברמה שנייה ועדכוני גרסאות.

מיקור החוץ בהודו מבטיח עבודה מול נותני שירות הדוברים אנגלית כשפתם העסקית. אולם, כדי להקל על המעבר מישראל להודו ועל מנת לגשר על ההבדלים התרבותיים שבין המתכנתים הישראלים להודים, פיתחה חברת B2Bcs כלים ייחודיים וסדנאות לגישור בין-תרבותי. אלה מותאמים למנהלים, למפתחים, לאנשי כספים ולמנהלי כ"א. בנוסף, כדי לסייע למזער עלויות וסיכונים, מקיימת חברת B2Bcs סדנאות לניהול מרחוק, באמצעותן היא מבצעת הטמעת תהליכי עבודה ומעניקה כלים לניהול מרחוק למנהלי החברות היוצאות להודו. בסדנאות נלמדות דרכים באמצעותן ניתן לרתום את ההודים למטרות החברה.

בשלב האחרון, לאחר פיתוח המוצר על ידי החברה הישראלית-הודית, תסייע חברת B2Bcs לחברה הישראלית, להחדיר את מוצרי התוכנה שלה לשוק ההודי ולמכור אותם בו.

אתר חברת B2Bcs

אירועים קרובים