הווארד אליאס, EMC: "ישראל היא ארץ קטנה עם השפעה טכנולוגית רבה"

"אנחנו בוחנים ללא הרף טכנולוגיות לרכוש, וישראל, כמאמצת מוקדמת של טכנולוגיות, מהווה עבורנו מקום מעניין", אמר אליאס, נשיא חטיבת שירותי הענן והמידע של EMC, בראיון לאנשים ומחשבים ● ניקולא לה-בלנק, מנהל ערוצי ההפצה ושוק הביניים של החברה לאזור EMEA, ציין, כי החברה "שואפת להגדיל עד 2013 את הנתח שלה בשוק ה-SMB הישראלי ליותר מ-50%"

"ישראל היא ארץ קטנה יחסית, אולם ההשפעה הטכנולוגית שלה רבה, ולכן – אנחנו משקיעים בה לא מעט מאמצי מכירה. במקביל, אנחנו בוחנים בה טכנולוגיות שקיימות בקרב חברות סטארט-אפ וחברות IT קטנות", אמר הווארד אליאס, נשיא חטיבת שירותי הענן והמידע של EMC, בראיון לאנשים ומחשבים.

אליאס השתתף באירוע ההשקה של החברה, שנערך בשבוע שעבר בארצות הברית, לונדון וסינגפור. במסגרת האירוע השיקה ענקית תשתיות ניהול המידע 41 טכנולוגיות ומוצרים חדשים בעולמות האיחסון, ניהול האיחסון, הגיבוי והארכוב.

לדברי אליאס, "אנחנו בוחנים לא מעט טכנולוגיות לרכישה, במקביל להשקעה הרבה שאנחנו משקיעים במחקר ופיתוח. 12% מכלל מחזור המכירות שלנו מופנה לטובת מו"פ. לצד המו"פ, אנחנו בוחנים ללא הרף טכנולוגיות לרכוש, וישראל, כמאמצת מוקדמת של טכנולוגיות, מהווה עבורנו מקום מעניין. יש בה חברות הזנק רבות וטכנולוגיות חדשניות. זו גם הסיבה שגייסנו את ד"ר אורנה ברי, שכיהנה בעבר כמדענית הראשית של משרד התמ"ת. היא תעמוד בראש מרכז הפיתוח המאוחד של EMC".

הוא הוסיף, כי "אנחנו כבר מקיימים פעילות מו"פ מגוונת בישראל. בשנים האחרונות רכשנו כמה חברות ישראליות תמורת מאות מיליוני דולרים, ועל בסיסן הקמנו מרכזי מו"פ במקומות שונים בארץ".

בהתייחסו להשקות של החברה אמר אליאס, כי "הטכנולוגיות החדשות ממצבות את EMC בנקודת המפתח של כל המגמות המעצבות את פני שוק האחסון, המניעות את הגידול העצום במידע – החל ממיחשוב ענן ועד ליישומי 'Big Data'. הן מערערות את יציבותן של המתחרות שלנו בשוק ה-SMB".

לדבריו, "ההשקות הללו מחזקות את יכולת הליבה שלנו – עולם תשתיות ניהול המידע בכלל והאיחסון לגווניו בפרט. הן מסייעות לארגונים להתכונן לקראת הגידול הבלתי נתפס בהיקפו של המידע. תחילה, מידע זה נמדד בג'יגה-בייטים, אחר כך עבר לטרה-בייטים, כיום הוא בפטה-בייטים ובקרוב המידע כבר יימדד בזטה-בייטים".

ניקולא לה-בלנק, מנהל ערוצי ההפצה ושוק הביניים של EMC לאזור EMEA. צילום: פלי הנמר"אנחנו פועלים באופן הפוך מאשר יבמ (IBM)", סיכם אליאס. "יבמ מוכרת שירותים, זו ליבתה העסקית, ולצד אלה – נמכרים מוצרים. אנחנו חברה טכנולוגית, שהשירותים בה הם לא העיקר. אני והחטיבה שבראשותי אחראים 'רק' ל-20% מהכנסות החברה, שעמדו בשנה הכספית החולפת על 14 מיליארד דולרים. שירותי הייעוץ והמתודולוגיה שאותם אנחנו מספקים, הן ישירות והן באמצעות השותפים העסקיים שלנו, יחוו גידול בשל ההשקות הטכנולוגיות".

"נגייס אלפי שותפים חדשים"

"ההכרזות של החברה יביאו לגידול בנתח השוק שלה. אין לי ספק בכך", אמר ניקולא לה-בלנק, מנהל ערוצי ההפצה ושוק הביניים של EMC לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA), בראיון לאנשים ומחשבים.

לה-בלנק ציטט נתונים של חברת המחקר IDC שלפיהם EMC הובילה ברבעון השלישי של 2010 את שוק מערכות האיחסון בדיסק חיצוני העולמי, עם נתח שוק של יותר מ-26%. "בישראל, נתח השוק של EMC גבוה בהרבה, ועמד ברבעון האמור על יותר מ-45%", הוסיף. לה-בלנק העריך, כי "ההשקה של מוצרי ה-VNX – מערכות האיחסון לשוק הביניים – תרחיב את נתח השוק של החברה ותחזק את מעמדנו גם בתחום ה-SMB".

הוא ציין, כי בסוף 2010, "נתח השוק של EMC בישראל בשוק הביניים, שכולל ארגוני SMB ולקוחות SOHO, עמד על יותר משליש. עם השקת הטכנולוגיות והמוצרים החדשים, אנחנו שואפים להוביל בשוק ה-SMB ולהגיע לנתח שוק של יותר מ-50% בשוק הישראלי עד 2013". לדבריו, "בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים העסקיים שלנו, אנחנו יכולים לספק לכל הלקוחות בישראל מענה טכנולוגי ותמיכה טובה יותר, עם תמחור המותאם לכל לקוח בכל גודל".

בהתייחסו למערך ההפצה של המערכות החדשות, אמר לה-בלנק, כי "אלה יימכרו על ידי השותפים שלנו, במסגרת תוכנית השותפים שלנו, Velocity. נגייס אלפי שותפים נוספים שיפיצו את מערכות ה-VNXe החדשות. הדבר יקרה כמובן גם בשוק הישראלי". לה-בלנק אמר, כי "השותפים יכולים למכור את המוצרים החדשים בתוך מספר שעות. נתמוך בשותפים שלנו, כי חשוב לנו לתת להם את הגב והכלים שיעזרו להם למכור ולספק את המענה היעיל ביותר בכל היבטי האיחסון האחוד עבור שוק ה-SMB. במהלך השנה נערוך עשרות אירועי הדרכה לשותפים וללקוחות במטרה לחשוף אותם לטכנולוגיות החדשות שהוכרזו".

לה-בלנק אף התייחס למתחרות של EMC ואמר, כי "דל (Dell) כבר איננה OEM של חלק מהמוצרים שלנו, וכעת אנחנו נמצאים במצב של שותפות ותחרות במקביל. זאת, כיוון שאצל חלק מהלקוחות שלנו יש גם מוצרי דל, ואנחנו מחויבים לכלל הלקוחות. המאבק מול נט-אפ (NetApp) יימשך, וההשקה של המוצרים תסייע לנו להכות אותם".

הוא סיים בציינו, כי "ההיצע שלנו כעת עשיר ומגוון יותר, ומסייע לשותפים להביא אותו ללקוחות".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים בלונדון

סייע בהכנת הכתבה: פלי הנמר

EMC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים