טענה: גוגל העתיקה את הקוד של ג'אווה במערכות אנדרואיד – ללא אישור

לדברי מומחה לקניין רוחני, הוא גילה 43 העתקות של ג'אווה בגרסאות העדכניות של אנדרואיד ● בשישה קבצים מופיע קוד כמעט זהה לזה שבג'אווה, וב-37 נוספים - הערה, כי מדובר בקוד קנייני של סאן ● נראה שהגילוי יקשה על גוגל להתגונן בתביעה שהגישה נגדה אורקל על הפרת זכויות בפטנטים

מומחה לקניין רוחני טוען, כי גילה 43 מקומות שבהם נראה, כי גוגל (Google) העתיקה קוד של שפת ג'אווה (Java) ללא אישור בגרסאות העדכניות של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android). טענות אלה יקשו על גוגל להתגונן מפני ההאשמות של אורקל (Oracle) על הפרת זכויות בפטנטים באנדרואיד.

"גילויים אלה עשויים להועיל לאורקל ולהקשות על גוגל", כתב פלוריאן מילר, ממארגני מסע NoSoftwarePatents, בהודעה שפרסם בבלוג.

מילר בדק את הקוד של אנדרואיד ומצא שישה קבצים, מלבד אלה שציינה אורקל בתביעה שהגישה, שבהם מופיע קוד כמעט זהה לזה שבשפת ג'אווה. קבצים אלה נכללים בגרסאות 2.2 ו-2.3 של מערכת ההפעלה. עוד מצא מילר 37 קבצים בקוד של אנדרואיד שבהם מופיעה הערה, כי מדובר בקוד קנייני של סאן (Sun).

"ההערה אומרת אך ורק שניתן לרכוש רישיון לשימוש בקוד, ואין בעצם פרסומה כדי להתיר שימוש בו", ציין מילר. ההבדלים הקלים בקוד, טען, נובעים משימוש במהדר אחר, ואין בהם כדי להגדיר את הקוד החדש כשונה.

לא ניתן היה לקבל תגובה מגוגל.

אורקל האשימה את גוגל בראשונה בהפרת זכויות בפטנט באוגוסט האחרון. גוגל דחתה את ההאשמות וטענה, כי הן חסרות בסיס. אם ייקבע, כי גוגל אכן הפרה זכויות בפטנטים, יהיה עליה לשלם תמלוגים לאורקל על כל מכשיר שמשולבת בו מערכת ההפעלה אנדרואיד. גוגל תוכל, כמובן, לגלגל את העלות על יצרניות הטלפונים, אבל הדבר יפחית מהאטרקטיביות של אנדרואיד כמערכת הפעלה בעלת קוד מקור פתוח.

יצוין שמערכת ההפעלה אנדרואיד הולידה גל של תביעות – בין השאר, תבעה אפל (Apple) את HTC, מיקרוסופט (Microsoft) את מוטורולה (Motorola) ו-Gemalto הגישה תביעה נגד גוגל, מוטורולה, HTC וסמסונג (Samsung).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים