אובונטו זנחה את אופן אופיס לטובת LibreOffice

בהפצה שתשוחרר באפריל תשולב חבילת היישומים של Document Foundation במקום התוכנה של אורקל ● כמו גוגל, נובל ורד-האט, Canonical, מפיצת הגרסה החדשה של אובונטו, הביעה תמיכה בחבילה החדשה בעלת קוד המקור הפתוח

הפצת הלינוקס (Linux) החדשה אובונטו (Ubuntu) של Canonical, שתושק באפריל, תכלול את חבילת היישומים LibreOffice של Document Foundation – במקום את חבילת אופן אופיס (OpenOffice) של אורקל (Oracle).

בעבר נעשה שימוש בחבילת אופן אופיס בהפצת הלינוקס הפופולרית של Canonical, ובאתר האינטרנט של המפיצה עדיין מפליגים בשבחי החבילה של אורקל. אולם, עוד באוקטובר נפוצו שמועות על המעבר, בעקבות העברת הפיתוח של החבילה, ששמה הוסב ל-LibreOffice, לארגון Document Foundation. זאת, לאחר שסאן (Sun) נרכשה על ידי אורקל ונכסיה, ובכלל זה חבילת אופן אופיס, עברו לחברה הרוכשת.

גרסת אלפא 1 של אובונטו 11.04 (Ubuntu 11.04), שהופיעה בדצמבר, כללה עדיין את חבילת אופן אופיס. אולם, Canonical, כמו גוגל (Google), נובל (Nobel) ורד-האט (RedHat), הביעה תמיכה בחבילה החדשה בעלת קוד המקור הפתוח.

היום (ג') אמורה להופיע גרסה 3.3 הרשמית של חבילת LibreOffice, חמישה ימים בלבד לאחר ששוחררה גרסת Release Candidate. התוכנה מוצעת ב-30 שפות ותומכת בכל מערכות ההפעלה הפופולריות, בהן Mac, חלונות (Windows) והפצות שונות של לינוקס, בהן Debian ,Fedora אובונטו, Mandriva ו-Suse. בין החידושים בגרסה החדשה ניתן למצוא סרגל חיפוש חדש ומשותף, ממשק הדפסה משופר, אגרון (תיזאורוס), תרשימים משופרים, ייבוא מהיר יותר מאקסל (Excel), תיקון אוטומטי ועזרה מקוונת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים