הדרך לענן עוברת בווירטואליזציה

למרות שאין בידינו מידע מבוסס על כך, אנחנו יכולים לנחש שבחלק גדול מהארגונים יקדישו המנמ"רים השנה יותר זמן ומשאבים דווקא בנושא הווירטואליזציה ● הסיבה העיקרית לכך היא, ש-ROI נכון של פרויקט וירטואליזציה בא לידי ביטוי בצמצום וחיסכון משמעותיים ● כנס וירטואליזציה 2011, שייערך ב-21 בפברואר, יעסוק בהשלכות הטכנולוגיות והניהוליות של הווירטואליזציה ויביא את הסיפורים של הארגונים שכבר יישמו - ואת אלה שמתלבטים

סקר עדכני שערכה גרטנר (Gartner) בקרב 2,100 מנמ"רים ברחבי העולם, מעלה, כי תשומת הלב של רובם תוקדש בשנה הקרובה לשני נושאים מרכזיים: מיחשוב ענן ו-וירטואליזציה. לאור התחזיות הקודמות של גרטנר וחברות מחקר אחרות, ממצאים אלו אינם מפתיעים כלל.

למרות שאין בידינו מידע מבוסס על כך, אנחנו יכולים לנחש שבחלק גדול מהארגונים יקדישו המנמ"רים השנה יותר זמן ומשאבים דווקא בנושא הווירטואליזציה. הסיבה העיקרית לכך היא, ש-ROI נכון של פרויקט וירטואליזציה בא לידי ביטוי בצמצום וחיסכון משמעותיים בהוצאות הארגון על חומרה, הקצאת משאבי אחסון ותקציבי הנדל"ן שהוקצו עד הפרויקט למרכזי המיחשוב המפלצתיים של הארגונים הגדולים.

המגמה הזו מחלחלת גם לשוק הישראלי. רק השבוע דיווחנו על שני פרויקטי וירטואליזציה בשני ארגונים גדולים. הראשון היה בעיריית תל אביב-יפו, שם החלו ליישם פרויקט גדול מאוד, שבמסגרתו יוטמעו פתרונות וירטואליזציה של סיטריקס (Citrix) ב-2,000 מתוך 4,500 תחנות הקצה בעירייה. ההיגיון מאחורי הפרויקט הזה פשוט ביותר: ההשקעה בווירטואליזציה, שנאמדת אומנם במיליוני שקלים, תחזיר את עצמה תוך כמה שנים, בכך שתחסוך באופן דרמטי את העלות של החלפת השרתים.

הארגון השני עליו דיווחנו השבוע בהקשר של יישום וירטואליזציה הוא פרטנר. הווירטואליזציה שם משתלבת בהליך התייעלות חוצה ארגון שעוברת חברת הסלולר מאז עברה לבעלות חדשה. הפתרון שמוטמע שם הוא של VMware וההטמעה מתבצעת על ידי !We מקבוצת חילן-טק, בהנהלת אבי באום. פרויקט הווירטואליזציה בפרטנר משתלב עם פרויקט רחב של שדרוג מערכות חומרה ותוכנה, שכוללים בין היתר ציוד של EMC ופרויקט קונסולידציה שנעשה עם מלם-תים ו-HP, שכלל גם הוא אלמנטים של וירטואליזציה.

אך עיריית תל אביב-יפו ופרטנר לא לבד. היום (ג') כבר נודע, כי גם פלאפון הולכת לפרויקט אחסון רחב היקף עם נט-אפ (NetApp), שכולל בתוכו כמובן גם אלמנטים של וירטואליזציה. שלושת הפרויקטים האלו הם הסנוניות הראשונות של 2011, ומהוות המשך ישיר למגמה שהחלה עוד בשנת 2010.

הווירטואליזציה היא שכבת הפשטה שמוכנסת בתווך שבין החומרה הפיסית, לבין מערכות ההפעלה והתשתיות. עובדה זו מאפשרת למנמ"ר לחלק בצורה טובה יותר את המשאבים המוגבלים של נפחי דיסק, שטחי אחסון ושרתים פיסיים. בעבר, כשלא היתה וירטואליזציה, החלוקה נעשתה מהמערכת האפליקטיבית אל החומרה ולהיפך. אין ספק שה-וירטואליזציה היא אחת המהפכות הגדולות ביותר שידע עולם תשתיות ה-IT.

פיני כהן, אנליסט בכיר ב-STKI – שיוביל את ועידת וירטואליזציה 2011, אומר, כי הווירטואליזציה של היום מאפשרת הקצאה דינמית ומדויקת של שטחי אחסון ללא השבתת מערכות. כמו כן, לדבריו, היא מונעת פגיעה בביצועי מערכות המידע עקב שימוש בלתי מיטבי בתמהילי האחסון המצוי בארגון. הווירטואליזציה, ציין כהן, מקלה כמובן גם את התחזוקה השוטפת של הארגון.

ההכרה בווירטואליזציה מתיישבת היטב עם נתון אחר של גרטנר, לפיו 43% מהמנמ"רים צופים שבשנת 2012 הם יכנסו לפרויקטי מיחשוב ענן בתחומי התשתיות או השירותים. בינתיים, בשנה הנוכחית, הם יעסקו במימוש פוטנציאל לחיסכון באותם הנושאים שהם רואים מקרוב.

כנס וירטואליזציה 2011, שייערך ב-21 בפברואר, יעסוק בהשלכות הטכנולוגיות והניהוליות של הווירטואליזציה ויביא את הסיפורים של הארגונים שכבר יישמו – ואת אלה שמתלבטים. בכנס יהיה ייצוג הולם לכל השחקנים הגדולים בתחום זה, דוגמת VMware, סיטריקס, מיקרוסופט (Microsoft), חברות שמבצעות פרויקטי וירטואליזציה, חברות שמספקות פתרונות אחסון ועוד. יהיה מעניין.

לפרטים נוספים והרשמה לוועידת וירטואליזציה 2011

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים