גוגל מתכננת את גיוס העובדים הנרחב ביותר בתולדותיה

"נגייס עובדים בכל תחומי העיסוק ובכל רחבי העולם", כתב אלן יוסטס, סגן נשיא בכיר להנדסה ומחקר בחברה ● הוא הדגיש, כי בגוגל עובדים בקבוצות קטנות, "כמו בחברת סטארט-אפ" ● מספר המועסקים בגוגל עמד בסוף 2010 על 24,400

גוגל (Google) הודיעה על כוונתה לגייס ב-2011 את מספר העובדים הגדול ביותר בתולדותיה. בהודעה שפרסם בבלוג כתב אלן יוסטס, סגן נשיא בכיר להנדסה ומחקר בחברה, כי "השנה נערוך את גיוס העובדים הנרחב ביותר בהיסטוריה של גוגל".

ב-2007 גייסה גוגל 6,000 עובדים, אך בשנות המיתון שלאחר מכן צמצמה החברה את היקף הגיוס בשיעור ניכר. ב-2010 עמד מספר העובדים שגייסה החברה על 4,500 עובדים – מספר שמזכיר יותר את השנים שלפני המיתון. בסוף השנה הועסקו בגוגל 24,400 עובדים.

"נגייס עובדים בכל תחומי העיסוק ובכל רחבי העולם", כתב יוסטס. בדפי הדרושים של גוגל מוצעות כיום משרות רבות בתחומי הפיתוח במשרדים הראשיים של החברה במאונטיין וויו שבקליפורניה, אך ניתן למצוא גם משרות בתחומים אחרים ובמקומות נוספים.

כיום סובלת גוגל מתחרות קשה על עובדים מוכשרים מצד חברות כמו פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) וגרופון (Groupon), שמפתחות פעילויות משלהן ברחבי העולם. אין ספק שלעבודה בגוגל יתרונות משלה, אך החברות החדשות יכולות להציע יתרון חשוב שאין בגוגל – סיכוי לגרוף רווח נאה ביום שבו תנפיק החברה מניות לציבור.

יוסטס הדגיש, כי בגוגל עובדים בקבוצות קטנות, "כמו בחברת סטארט-אפ", אולי במענה לביקורת על הבירוקרטיה הגוברת בחברה, שמקשה להגיע למקבלי ההחלטות ולהציע להם רעיונות חדשים. לכך, בין השאר, התכוון אריק שמידט כשאמר שהוא מעביר את שרביט המנכ"ל ללארי פייג', אחד המייסדים של החברה, כדי "לפשט את קבלת ההחלטות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים