פרסומת בתוכנת ICQ מציגה התראות מזויפות על וירוסים

חוקר של קספרסקי מסר, כי בזמן שמוצגת פרסומת לחברת אופנה מופיעים חלונות קופצים שמתריעים על פעילות חשודה במערכת ● כדי להתמודד איתה, מוזמן המשתמש להוריד תוכנה שאינה תוכנת אנטי וירוס לגיטימית ● ההודעות הכוזבות מופיעות מבלי שהמשתמש לוחץ על קישור או מבצע פעולה אחרת כלשהי, ולא נראה, כי התוכנה גורמת נזק כלשהו, מלבד הטרחה בהורדת תוכנה מיותרת

חוקר של חברת האבטחה קספרסקי (Kasparsky) גילה בתוכנת ICQ, שזוכה לפופולריות רבה ברוסיה ובמדינות נוספות במזרח אירופה, פרסומת שמציגה התראות כוזבות על וירוסים.

הפרסומת, שהופיעה בחלון של תוכנת ICQ, הייתה של חברת האופנה Charlotte Russe, ובעקבות לחיצה עליה – מגיעים לאתר האינטרנט של החברה, מסר רואל שובנברג, חוקר וירוסים בכיר בחברת קספרסקי במוסקבה.

הוא הוסיף, כי בזמן שהוצגה הפרסומת הופיעו במקביל חלונות קופצים שנשאו את הכותרת Antivirus8. בהודעות אלה צוין שנתגלתה במערכת פעילות חשודה, וכדי להתמודד איתה – על המשתמש להוריד תוכנה שאינה תוכנת אנטי וירוס לגיטימית.

ההודעות הכוזבות מופיעות מבלי שהמשתמש לוחץ על קישור או מבצע פעולה אחרת כלשהי, ולא נראה, כי התוכנה גורמת נזק כלשהו, מלבד הטרחה הכרוכה בהורדה של תוכנה מיותרת. כמו כן, נראה שהתוכנה מתארחת בשרת שאינו קשור לחברת האופנה. "מישהו התחזה כנראה לחברת האופנה כדי שפרסום המודעה יאושר", מעריך שובנברג.

המנגנון המופקד על הפרסומות ב-ICQ הוא Yieldmanager של יאהו! (!Yahoo). לא ניתן היה לקבל תגובה מאנשי Yieldmanager.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים