דף המעריצים של מנכ"ל פייסבוק נפרץ

הפורץ כתב הודעה שהתייחסה למצבה הכלכלי של פייסבוק והציע לאפשר למשתמשים להשקיע ברשת החברתית ● השחתת דף המעריצים של מארק צוקרברג מעוררת מחדש את הדיון על מידת הרצינות שבה מתייחסים בפייסבוק לנושא האבטחה

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

בהודעה שפורסמה שלשום (ג') בדף המעריצים של מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, הועלה רעיון מעניין: "אם פייסבוק זקוקה לכסף, במקום לפנות לבנקים – מדוע שלא תציע למשתמשים להשקיע ברשת החברתית?", נכתב. אולם, הרעיון המקורי אינו של צוקרברג עצמו – אלא של פורץ שהתחזה לו והצליח להשחית את דף המעריצים שלו. בהודעה הוזכרה גם תחרות "גביע ההאקרים לשנת 2011" שנערכה בחסות פייסבוק ובמשרדי החברה.

בחברה סירבו להתייחס לתקרית, אך דף המעריצים של צוקרברג הוסר בעקבותיה מהרשת.

על פי גרהאם קלולי, יועץ טכנולוגיה בכיר בחברת סופוס (Sophos), "לא ברור אם צוקרברג התרשל בבחירת הסיסמה שלו או ישב בבית קפה שבו רשת ה- Wi-Fi אינה מוצפנת, אך אין ספק שהתקרית פגעה במוניטין האבטחה של פייסבוק בדיוק בתקופה שבה הרשת מנסה לשדר שהיא מתייחסת ברצינות לנושא האבטחה".

עוד ציין קלולי, כי "דפים של ידוענים ברשתות חברתיות מנוהלים בדרך כלל על ידי צוות שלם של אנשי שיווק, משום שאיש אינו מסוגל להתמודד לבדו עם מיליוני חברים בפייסבוק או עוקבים בטוויטר (Twitter)".

צוקרברג אינו הידוען הראשון שדף הפייסבוק שלו נפרץ השבוע: ביום א' הושחת הדף של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. התוקפים כתבו בצרפתית עילגת, כי "עקב הנסיבות המיוחדות במדינה, החלטתי להתמודד פעם נוספת בבחירות שייערכו בשנת 2012". לאחר מכן פורסמה הבהרה שבה צוין, כי הפריצה לדף של סרקוזי מוכיחה ש-"אף מערכת אינה חסינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים