אינטל מקצה 100 מיליון דולרים למרכזי מחקר באוניברסיטאות

הראשון מבין שישה מרכזים אוניברסיטאיים למחקר ופיתוח יוקם בסטנפורד ויתמקד במיחשוב חזותי במחשבי לוח, טלפונים חכמים ושאר מכשירים שמיועדים לצרכנים פרטיים ● הסכום יושקע במשך חמש שנים, שלאחריהן תיבחן ההתקדמות של הפרויקט ● התוכנית מוגבלת לארצות הברית בלבד

אינטל (Intel) מתכוונת להשקיע 100 מיליון דולרים במשך חמש שנים במרכזים אוניברסיטאיים למחקר שיוקמו בארצות הברית ויפתחו טכנולוגיות מיחשוב בעלות יישומים מסחריים ברורים.

ענקית השבבים הודיעה אתמול (ד'), כי המרכז הראשון יוקם באוניברסיטת סטנפורד וישמש גם כמרכז לתיאום בין סטנפורד לבין אוניברסיטאות נוספות שישולבו בתוכנית: אוניברסיטת קליפורניה בדייוויס, ברקלי ואירווין; אוניברסיטת וושינגטון; קורנל; פרינסטון; והרווארד.

לכל מרכז יוקצו ארבעה חוקרים מטעם אינטל ותפקידם יהיה לקדם את הטכנולוגיות שיפותחו לשלבים מסחריים, כדי ליישם אותן בשוק המיחשוב. בסופו של התהליך יפעלו שישה מרכזים בסך הכול, וכל אחד מהם יזכה למימון של 2.5 מיליון דולרים.

"התוכנית מיועדת לארצות הברית בלבד, ובעתיד הנראה לעין אין כוונה ליישם אותה מחוץ לה", אמר ג'סטין רטנר, מנהל הטכנולוגיה הראשי של אינטל, במסיבת עיתונאים. כל מרכז יתמקד בתחום מחקר מסוים, בעל היקף נרחב על מנת להעניק לחוקרים את הגמישות הנחוצה. "אנחנו שואפים לעודד רעיונות חדשים וחשיבה מחוץ לקופסה", הוסיף. המרכז שיוקם בסטנפורד יתמקד במיחשוב חזותי במחשבי לוח, טלפונים חכמים ושאר מכשירים שמיועדים לצרכנים פרטיים.

מועצה מייעצת שתכלול נציגים מהאוניברסיטאות ומחברת אינטל תנחה את החוקרים ותנווט את הפעילות במרכזים. חברות נוספות, ובהן מתחרות של אינטל, יוכלו להגיש בקשות להשתתפות במחקר, והמועצה תחליט אם להיענות להן. "היעד שלנו אינו לשתף חברות עסקיות או גורמי ממשל רבים ככל האפשר, אך ברור לנו שאם ייווצרו התנאים הנכונים, זה יכול להיות הדבר הטוב ביותר למרכז", ציין רטנר.

ארגונים נוספים שיצטרפו למרכזים יידרשו להשתתף במימון ולהסכים למודל פתוח של קניין רוחני, שבמסגרתו יוצעו הפיתוחים הטכנולוגיים לציבור. המרכזים יתמקדו, בין השאר, בשימוש בתוכנות בעלות קוד מקור פתוח לצרכי המחקר. לדברי רטנר, "אנחנו מבקשים לוודא ששותפינו מהאקדמיה לא יוגבלו".

בכוונת אינטל לעקוב אחר ההתקדמות שתושג במרכזים בחלוף חמש שנים, לפני שתתחייב למימון נוסף. "אנחנו לא רוצים להותיר קצוות פתוחים ואז להתעורר יום אחד ולגלות שההשקעה לא השתלמה", אמר. כן מתכוונת החברה לערוך בדיקה של ההתקדמות שהושגה בכל אחד מהמרכזים בתום שלוש שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים