חוקרים: עם מחשבי iPad – אפל היא יצרנית המחשבים האישיים השלישית בעולם

ביחד עם ה-iPad, עלה היקף המכירות של המחשבים האישיים מתוצרת אפל ברחבי העולם ב-241% - כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול (ד') חברת המחקר Canalys ● אפל החזיקה בנתח של 10.8% מהשוק, ובסך הכול מכרה 11.5 מיליון יחידות של מחשבים אישיים - אחרי HP ואייסר, אולם מעט יותר מדל, שגם היא מחזיקה בנתח של 10.8%, אך מכרה 11.4 מיליון יחידות ● על פי הנתונים, נרשמה ברבעון האחרון של 2010 עליה של 19.2% בהיקף מכירות המחשבים האישיים

אם כוללים גם את המכירות של מחשבי iPad, הייתה חברת אפל (Apple) ברבעון האחרון של 2010 היצרנית השלישית בגודלה בעולם של מחשבים אישיים – כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול (ד') חברת המחקר Canalys.

מהנתונים עולה, כי ביחד עם מחשבי iPad, עלה היקף המכירות של המחשבים האישיים מתוצרת אפל ברחבי העולם בשיעור של 241%, והחברה השתחלה למקום השלישי בטבלה, אחרי HP ואייסר (Acer). אפל החזיקה בנתח של 10.8% מהשוק, ובסך הכול מכרה 11.5 מיליון יחידות של מחשבים אישיים – מעט יותר מדל (Dell), שגם היא מחזיקה בנתח של 10.8%, אך מכרה 11.4 מיליון יחידות.

יצוין, כי IDC וגרטנר (Gartner) לא כוללות את מחשבי הלוח בין המחשבים האישיים, ובדו"חות שלהן אפל אינה נכללת בחמישייה הפותחת של יצרניות המחשבים האישיים. לעומת זאת, ב-Canalys סבורים שעקב הפופולריות הגבוהה של מחשבי הלוח, בדומה למחשבי Netbook, יש לכלול אותם בין כלל המחשבים האישיים.

ככלל, על פי החברה, נרשמה ברבעון האחרון של 2010 עליה של 19.2% בהיקף מכירות המחשבים האישיים והן הסתכמו ב-105.8 מיליון יחידות. מלבד המכירות הנאות של מחשבי iPad רשמה אפל מכירות שיא של מחשבי Mac, שגם הן תרמו את שלהן לקידומה של החברה למקום השלישי בטבלה.

בדו"חות הרבעוניים שפרסמה אפל בשבוע שעבר ציינה החברה, כי ברבעון הראשון של שנת הכספים 2011, שהסתיים ב-25 בדצמבר 2010, נמכרו 7.33 מיליון יחידות של מחשבי iPad, בהשוואה ל-4.19 מיליון ברבעון הרביעי של שנת הכספים הקודמת. כן מכרה החברה, כי מכרה 4.13 מיליון יחידות של מחשבי Mac – עלייה של 23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

אפל יוצאת נשכרת מהביקוש הרב למחשבי לוח, בדיוק כשם שאייסר, אסוס (Asus) וסמסונג (Samsung) יצאו נשכרות מהביקוש הרב למחשבי Netbook בשנים קודמות – ציין דריל צ'יאם, אנליסט בכיר ב-Canalys.

החברה שולטת אמנם לפי שעה בשוק מחשבי הלוח עם מחשבי ה-iPad, אך התחרות מצד מחשבי Galaxy tab של סמסונג גוברת. בחודשים הקרובים תיאלץ אפל להתמודד גם עם תחרות מצד יצרניות נוספות, בהן HP, דל, אייסר, אסוס, מוטורולה (Motorola) ו-RIM, שכולן עומדות להשיק בקרוב מחשבי לוח משלהן. בתערוכת CES, שנערכה בתחילת החודש בלאס-ווגאס, הוכרזו יותר מ- 100 דגמים חדשים של מחשבי לוח, ורבים מהם יצוידו במערכת אנדרואיד 3.0 (Android 3.0) של גוגל (Google).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים