גל מרדר, טריינלוג'יק: הג'אווה נמצאת בתקופה מעניינת – קורים לה דברים טובים וגרועים"

אורקל האיצה את הוצאת הגרסאות החדשות של הפלטפורמה מבוססת הג'אווה וגוגל מאמצת את שפת הפיתוח, אולם לא את הפלטפורמה - ציין מרדר, מנכ"ל טריינלוג'יק וראש תחום ג'אווה במכללת הי-טק ● מנגד, מתפתחות שפות אחרות על גבי JVM, "שנותנות מענה למי שמחפש מעבר לג'אווה; יש הרבה שינויים ארכיטקטוניים", אמר מרדר

גל מרדר, מנכ"ל טריינלוג'יק וראש תחום ג'אווה במכללת הי-טק. צילום: קובי קנטור

"הג'אווה (Java) נמצאת כיום בתקופה מעניינת, כאשר בגלל הרכישה של אורקל (Oracle) את סאן (Sun) אנחנו מבחינים בשינויים רבים לחיוב, אך לצדם גם בדברים רעים", כך אמר גל מרדר, מנכ"ל טריינלוג'יק וראש תחום ג'אווה במכללת הי-טק.

מרדר פתח את המליאה המרכזית בכנס JavaDevDay2011. הכנס נערך בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף טריינלוג'יק ומכללת הי-טק, והתקיים הבוקר (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה המליאה המרכזית היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של קבוצת אנשים ומחשבים.

מרדר תיאר בדבריו כמה מהשינויים בעולם הג'אווה, ביניהם ציין לחיוב את העובדה שאורקל האיצה את הוצאת הגרסאות החדשות של הפלטפורמה מבוססת הג'אווה. "אורקל בנתה מפת דרכים מסודרת לתחום, עם לוחות זמנים מהירים מבעבר", הסביר. היבט נוסף שציין הוא שחברות דוגמת גוגל (Google) מאמצות את שפת הפיתוח, אולם לא את הפלטפורמה. מנגד, אמר, מתפתחות שפות אחרות על גבי JVM, "שנותנות מענה למי שמחפש מעבר לג'אווה. יש הרבה שינויים ארכיטקטוניים". תחום אחר המשפיע על ג'אווה, ציין מרדר, הוא המעבר של ארגונים למיחשוב ענן.

הוא הוסיף, כי מנגד, "אנחנו מבחינים בכך שמפתחים וארגונים הפועלים בעולם הג'אווה עוזבים בשל רכישת אורקל את JCP – גוף התקינה למפרטי ג'אווה, מיסודה של סאן".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

אסף אחי מרדכי, יועץ טכנולוגי ב-CA ישראל"השפה מעט קפאה בשנים האחרונות, במיוחד לעומת מתחרותיה", אמר מרדר. "אנחנו רואים את אורקל דוחפת גרסאות בקצב מהיר יותר. כך, גרסה 8 תצא בסוף 2012 עם הרבה רכיבים מעניינים". הוא סיכם באמרו, כי "קורים דברים מעניינים. בכל מקרה, הג'אווה פה כדי להישאר, היא לא הולכת ונעלמת לשום מקום – עם אורקל או בלעדיה".

הנחות יסוד שגויות – והאמת

אסף אחי מרדכי, יועץ טכנולוגי ב-CA ישראל, הציג את כלי וויילי (Wily), חברה שנרכשה על ידי CA בעבר, לטיפול בבעיות ביצועים במערכות IT. הוא ציטט כמה הנחות יסוד שלדבריו האמינו בהן בעבר והתברר, כי הן שגויות. הראשונה, אמר אחי מרדכי, היא ש-"הזמן שלוקח למידע לעבור ברשת הוא אפסי". הוא ציין שמדובר בהערכה שגויה, מפני ש-"גם על גבי תקשורת LAN, ובשל ביזור מערכות ה-IT, אנחנו מצויים לפני פצצת ביצועים מתקתקת. יש להבחין בכל שינוי מינורי במהירות התעבורה, כי אלה משפיעים באופן מיידי על הביצועים".

הנחת יסוד נוספת שאותה ציין אחי מרדכי קובעת, כי "אם נבדקה מערכת IT בסביבת העומסים – זה מספיק טוב". הוא הסביר, כי זה נכון רק באופן חלקי, שכן "סביבת העומסים שונה מסביבת הייצור, וכל שינוי טומן בחובו התנהגות לא צפויה של המערכת".

אחי מרדכי שרטט גרף שמצביע על כך שככל שתהליך ההתפתחות של המערכת נמשך, כך יותר קשה למצוא תקלות ועלות האיתור והתיקון שלהן גדלה. כמו כן, קשה יותר למצוא כלים לאיתור התקלות.

וויילי, סיכם אחי מרדכי, "מאפשר לאתר בעיות ולהאיץ ביצועים. הכלי יורד לרמת הקוד הבעייתי. הטכנולוגיה שלו מאפשרת לקבל יכולות לצלול לתוך הקוד בסביבת הייצור ולאתר בעיות של עומסים, מיקום בזליגה של זיכרון ועוד". הוא הוסיף, כי הכלי מהווה את הפתרון המועדף לניטור, איתור ותיקון בעיות ביצועיים אפליקטיביות בסביבת הייצור, ולהבין מדוע תעבורות מואטות או נתקעות.

לאחר מכן התפצל הכנס למסלולים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים