תוכן שיווקי

שיחה על שת"פ ועל סל"ע קיומנו: ספקים, לקוחות ועובדים

שיחה עם דליה רובינסון, מנהלת חטיבת פתרונות פיננסיים וטכנולוגיות במטריקס

30/01/2011 14:41

דליה רובינסון, סמנכ"לית המנהלת את חטיבת פתרונות פיננסיים וטכנולוגיות במטריקס ובה כ-400 מקצוענים ומנהלים (מתוך כ-4,300 כלל עובדי מטריקס) העוסקים בניהול פרויקטים מורכבים, פיתוח ויישום טכנולוגיות מתקדמות לכל מגזרי המשק, וביישום פתרונות ייעודיים מובילים למגזר הפיננסי: בנקים, ביטוח, אשראי, בתי השקעות. החטיבה מתמחה בפיתוח ויישום פתרונות כוללים לבנקים ולשוק ההון, לרבות מערכות ליבה בנקאיות, ניהול משכנתאות, ניהול קופות גמל וקרנות, ניהול סיכונים, ניהול נזילות וייעוץ פנסיוני.

מרכזי ההתמחות הטכנולוגיים של החטיבה מופקדים על מכלול הפתרונות והפרויקטים הטכנולוגיים בתחומי האינטרנט, אינטגרציה (SOA), יישומי מובייל, ניהול מסמכים, ממשק משתמש, פורטלים וניהול ידע, שירותי DBA, מסחר אלקטרוני ו-B2B, פרויקטי פיתוח ישומים ופיתוח בענן, הסבת מערכות לטכנולוגיות מתקדמות ועוד. מומחי החטיבה מספקים את המתודולוגיה, הניסיון, הכלים ותשתיות הפיתוח להצלחת פרויקטים טכנולוגיים מתקדמים בפלטפורמות והטכנולוגיות המובילות בשוק.

בין כל מנהלי המטה והחטיבות, רובינסון היא האחרונה שהצטרפה למטריקס, מובילת שוק ה-IT בישראל על פי חברות המחקר STKI ו-IDC, כשמחזור המכירות שלה הגיע ל- 1.45 מיליארד שקל בשנת 2009 והרווח הנקי ל- 87.5 מיליון שקל. רובינסון הגיעה אליה רק לפני שלוש וחצי שנים, כבעלת ניסיון עתיר ורב שנים בניהול שירותים למערכות מידע, ניהול פרויקטים גדולים ומורכבים, והתמחות במערכות מחשוב פיננסיות. לפני שהצטרפה למטריקס עבדה 17 שנים ב-SPL Software. בתפקידה האחרון ב-SPL, כסמנכ"ל בכיר, ניהלה את חטיבת יישומי חסכון ארוך טווח ולפני כן את חטיבת פתרונות. לפני כן, עד 1990 עבדה כמנהלת פרויקטים בכירה בבנק הקנדי CIBC וכראש צוות ומנתחת מערכות בכירה של Bank of Nova Scotia. היא החלה את הקריירה הטכנולוגית בממכ"א (יחידת המחשב הצבאית של אגף כ"א) ואת הצד הטכנו-עסקי רכשה בג'וב האזרחי הראשון שלה ביחידת המחשב של בבנק מזרחי. השכלתה האקדמית היא במדעי המחשב ובפילוסופיה מאוניברסיטת בר אילן בה סיימה בהצטיינות יתרה

על סל"ע קיומנו: העובדים

העובדים הטובים הם המפתח להצלחה שלנו. אתחיל במנהלי האגפים בחטיבה, שהם גם אנשים נהדרים וגם מקצוענים. לצידם מנהלי המכירות וה-CTO, ובכפיפות להם מנהלי מחלקות מעולים, מנהלי פרויקטים, מנהלי מרכזי התמחות ועשרות טאלנטים טכנולוגיים מחוננים.

על שת"פ עם סל"ע קיומנו הספקים. אתם עצמכם כספקים של לקוחותיכם עובדים עם ספקים שלכם. איך?
בחטיבה אנו עובדים עם מרבית הספקים הבינ"ל המובילים. הקשר ההדוק בינינו לספקים, מאפשר לנו להיות מעודכנים בחידושים הטכנולוגים, לתת ללקוח זויות ראיה רחבות על התחום ולהתאים לו את הפתרון הנכון לו, לפתח פתרונות ייחודיים במשותף ולהביא ביחד עם הספקים ערך ללקוחותינו.

על מרכזי התמחות טכנולוגיים המנוהלים בחטיבה?
מרכזי ההתמחות למעשה מרכזים ידע רב שצברנו בתחום, ש"הוצאנו" ממנו את החוכמה הג'נרית והפכנו אותו למתודולוגיות, כלים ופתרונות שמביאים את ה"חוכמה" ללקוחותינו ומצמצמים להם סיכונים. דוגמה למוצר שמפותח במרכזי ההתמחות הוא MMIS – Matrix Mobile Information Service – תשתית לפיתוח במובייל המאפשרת פיתוח אחד לכל מכשיר הקיים בשוק ואלה שיושקו בעתיד. תשתית זו מאפשרת גמישות, TTM מהיר, מדידה ובידול תחרותי.

הרחיבי על מטריקס אינטרנט.
זו התמחות בכל עולמות התוכן והטכנולוגיה באינטרנט המהווה שילוב בין הבנה עסקית וטכנולוגית. למעשה היום לא נכון לדבר על ערוץ, כיון שהלקוח משתמש בכל רגע נתון בכל הערוצים ויש לייצר לו חווית לקוח רציפה, אחידה ועקבית על פני הערוצים. אנחנו ייחודיים בכך שאנו יודעים לתת פתרונות של פיתוח, יישום ומדידה על פני כל הערוצים וכן לדאוג לחיבורם לליבת הארגון ובכך לסייע לארגון למקסם את הקשר עם הלקוח. במטריקס אינטרנט אנו מציעים פתרונות לבניית אסטרטגיה רב ערוצית דיגיטלית, פתרונות מתחום האינטרנט, הרשת החברתית, המובייל, ההפצה, הקיוסקים, חווית המשתמש, הממשקים והמדידה. במרכז זה פותח מוצר נוסף, Mandalo, שהפך לאחד מלהיטי השנה האחרונה. מוצר זה משמש מנוע דיוור התומך בכל מגוון הערוצים החל מדאר אלקטרוני, SMS, FaceBook, iPOST, בתי דפוס ועוד. כאן אנו מספקים את השירותים ללקוחות גם במודל ענן, שלם לפי צריכה.

על סל"ע קיומנו: הלקוחות. בעידן הלקוח במרכז, העידן של ימינו, מה אתם עושים בשביל לקוחות?
הלקוחות והיחסים איתם הם במרכז העשייה שלנו, החל מיצירת פתרונות התואמים לצרכיהם, העמדת המומחים שלנו לשירותם, למשל בימי פגישות 1X1 רק למטרות חשיבה וייעוץ , וביצוע סדנאות והדרכות כמו סדנת readiness לענן המסייעת לבדוק מוכנות הלקוחות לענן ומה נכון להם. חשובה לי מאד ההקפדה על אמינות ומקצוענות, ההקשבה ללקוח ושמירה על אווירה נעימה ועניינית גם במצבי קונפליקט.

אילו פתרונות ללקוחות מדגימים את ההתמקצעות והייחוד שלכם?
פירוט חלקי של פתרונות ייחודיים ללקוחות בעולם הפיננסי ושל פרויקטים פורצי דרך, יעלה את הבאים:

ניהול קרנות נאמנות – זו מערכת מקיפה לתפעול וניהול נכסי קרנות נאמנות המשמשת נאמנה את החברות הראל–פיא ופסגות וזוכה לשבחים בשוק.

שרת המס היא מערכת לחישוב חבות מס על פעילות בני"ע המשמשת את בנק לאומי ובנק דיסקונט מאז כניסת הרפורמה בשוק ההון בשנת 2003 והחלת מס על רווחי הון.

מערכת בקרות המשמשת נאמנים גדולים בשוק כדוגמת קסלמן, אגוד ובנק הפועלים. פותחה בתחילה עבור נאמני קרנות נאמנות ובהמשך עבור גופים שונים המנהלים השקעות . בשנה שעברה הורחבה גם לבקרת תעודות סל.

מערכות לייעוץ פיננסי ופנסיוני פיתחנו בישראל עבור מספר בנקים גדולים, כולל באינטרנט.

מערכת תשתית למסלקה הפנסיונית – עובדת כיום בכמה בנקים גדולים.

אתר הפעולות של בנק לאומי – מערכת ה eBanking שפיתחנו עם בנק לאומי, המשרתת מאות אלפי לקוחות קמעונאיים ועסקים ומהווה היום נדבך חשוב בלאומי דיגיטל.

אתר הפעולות של מזרחי – מערכת ה-eBanking שפתחנו עם בנק מזרחי-טפחות, כולל הקונספט החדשני של מזרחי LIVE.

פרוייקט אטלס למיכון הסניפים של בנק מזרחי.

קצרה היריעה מלהזכיר את כולם, כי רבים הם לקוחותינו ורבים עוד יותר הפרויקטים המוצלחים שעליהם גאוותנו. אזכיר עוד את האתרים של לאומי קארד וכמובן את האתר של שרותי בריאות כללית שזכה זו השנה השישית ברציפות בתחרות WEBI של אנשים מחשבים. בלי אייפון ואייפד אי אפשר. בתור מובילי השוק בתחום הפיתוח במובייל, היינו הראשונים שמציעים יישומי מובייל לעולם הפיננסי, כלומר יישום מובייל המשמש את לקוחות הבנק לקשר רציף מכל מקום, וכמובן שהתאמנו היישומים לאייפון ואייפד.

איך השת"פ בין החטיבות? מהו המטריקס הגדול התלת-ממדי?
במטריקס אנו בנויים ממטה החברה ועשר חטיבות שירותים ופרויקטים. יש לנו שיתופי פעולה הדוקים בין החטיבה שבניהולי לחטיבות אחרות במטריקס. החטיבה פועלת כמטריצה בתוך המטריצה הגדולה (המטריקס). מימד אחד הוא המימד המגזרי. אנחנו כחטיבת פתרונות פיננסיים מביאים ידע עסקי פיננסי, בעוד החטיבות האחרות מביאות ידע עסקי במגזרים אחרים כמו ביטחון, תעשיה ומסחר, טלקום ובריאות. המימד השני הוא טכנולוגי ואפליקטיבי, אותו אנו מביאים באמצעות מרכזי ההתמחות. חלק ממרכזי ההתמחות מנוהלים בחטיבה שלי וחלקם בחטיבות אחרות וכולם עובדים בשיתוף עם החטיבות המגזריות. המימד שלישי הוא היכולת לנהל פרויקטי IT מורכבים וגדולים והיכולת לתת פתרונות מקצה לקצה בסיוע חטיבות הרוחב (offshore, בדיקות, הדרכה, תשתיות, מוצרים).

יש לך דוגמא לשת"פ ייחודי לחטיבה שלך?
יש גם יש והוא סיפור הצלחה בינ"ל. אנו מייצגים בארץ את Fiserv, חברה מהגדולות בעולם למערכות ניהול מידע ושירותים למגזרי הבנקאות והביטוח עם 16,000 לקוחות. כתוצאה מההצלחה ביישום קוריליאן מבית Fiserv בבנק לאומי, במסגרת פרויקט כוכב שקידם מאוד את השירותים הדיגיטליים שהבנק מציע ללקוחותיו, נפתחו לנו הזדמנויות בפרויקטים של Fiserv ברחבי העולם. מנהלי החברה התרשמו עמוקות מהמקצוענות של הצוות במטריקס ועד היום השתלבנו גם בפרויקטים באוסטרליה, בארה"ב ובאנגליה.

אירועים קרובים