תוכן שיווקי

צמיחה של 40% במכירות המסופונים של מוטורולה בישראל בשנת 2010

ראיון עם משה סוטקר, מנהל פתרונות עסקיים ניידים, מוטורולה סולושנס ישראל

30/01/2011 15:16

מה אפיין את שוק המסופונים בישראל בשנת 2010?
השוק התאפיין השנה בצמיחה מואצת של עשרות אחוזים. הצמיחה נובעת מהעובדה שהמסופונים הפכו למרכיב האסטרטגי ביותר בפעילות העסקית של ארגונים רבים, שכן באמצעותם עובדי השטח מסוגלים להגדיל את הכנסות העסק. מסופון חכם ועתיר פונקציות – ברמת Enterprise Data System – מאפשר לאיש השטח לבצע הרבה יותר פעולות ביום, להגדיל הכנסות, להקטין הוצאות במטה הארגון ולשפר את שביעות הרצון של הלקוחות. תועלת בהיקף כזה מניעה עסקים רבים לרכוש מסופונים חדשים ומשוכללים יותר ואף להגדיל את מספרם במקרים רבים – וזו הסיבה לצמיחה המואצת של השוק.

איך התבטאה הצמיחה במוטורולה סולושנס ישראל?
מכירות המסופונים של מוטורולה סולושנס בישראל צמחו השנה בכ-40% ונתח השוק שלנו צמח לכ-60%. לאלפי הלקוחות שלנו בישראל הצטרפו השנה חברות מובלות כמו יס, 012, UPS, קבוצת בי ורבות נוספות. אני צופה שמגמת הצמחה המואצת תימשך גם ב-2011 והיקפה יגיע לעשרות אחוזים.

אילו חידושים טכנולוגיים צפויים בשנה הקרובה?
הדור החדש שייכנס לשוק ב-2011 יהיה חזק יותר, עמיד יותר, עשיר יותר בפונקציות וגם קטן ונייד יותר. לדוגמה, דגם ES400 שיושק ברבעון הראשון של 2011 מצויד במעבד בעל לבה כפולה, הוא מוקשח ברמה צבאית, אך קל משקל ובעל ממדים דומים לסמארטפון. הוא יצויד במלה האחרונה של האפליקציות, אמצעי התקשורת ואמצעים מתקדמים לקליטת מידע. מלבד לחצן ייעודי ל-PTT הוא ישמש גם כטלפון סלולרי דור 3.5 בתקן UPA. דגם זה משקף אם כן מגמה של מזעור ונוחות בשילוב עם עוצמות ויכולות ברמה חדשה.

אילו חידושים צפויים בתחום מערכת ההפעלה?
מסופוני מוטורולה מבוססים כאסטרטגיה על Windows Mobile ופלטפורמה זו תמשיך לשרת אותנו בעתיד. תהליך הפיתוח של Windows Phone 7 למסופונים מתבצע באופן בלעדי על מסופונים של מוטורולה ועם סיומו המכשירים הללו יושקו בכל העולם וגם בישראל. סטיב באלמר התייחס לאחרונה לנושא בפומבי.

כיצד משתלבים המסופונים עם תחום האלחוט של מוטורולה סולושנס?
הרוב המכריע של לקוחותינו רוכשים גם ציוד אלחוטי שתורם ערך מוסף משמעותי לאיכות המסופונים. בין סוגי הציוד ניתן לציין נקודות גישה חכמות (Access Points) שמפעילות פונקציות של אבטחת מידע, הזדהות וסינון, גיבוי ועוד. דגם חדש בקטגוריה זו (7131) תומך כבר בתקן N. בנוסף אנו מציעים Access Ports ומערכת שליטה ובקרה מתקדמת לסביבה אלחוטית בשם Air Defense שמספקת הגנה בפני האקרים. מערכת זו מתפרסת מרמת הפורט ועד הקליינט והיא בעלת תאימות לתקן PCI של המגזר הפיננסי

איך יתמודד ארגון עם אתגרי הניהול של כל הציוד האלחוטי ומכשירי הקצה?
השקנו לאחרונה פלטפורמה חדשה לניהול מכשירי תקשורת אלחוטיים: מסופונים, מכשירי סלולר וציוד אלחוטי מסוגים שונים. המערכת – Mobility Services Platform 3 Control Edition – מספקת לארגונים שליטה מרכזית ומלאה על כל מכשירי הקצה האלחוטיים.

הפלטפורמה החדשה תומכת בסוגים רבים של מוצרים אלחוטיים של כל היצרנים לרבות: מסופונים, מכשירי סלולר, מערכות מיתוג, נקודות גישה (AP) וכל מכשיר אחר ברשתות WLAN ו-LAN. הפתרון החדש ניתן ליישום באופן עצמאי או כמודול משלים למערכות ניהול כמו: IBM Tivoli, HP OpenView, CA Unicenter, BMC Software, Motorola RF Management ועוד.

מה מציעה מוטורולה ברמת הרשת?
הכרזנו לאחרונה על ארכיטקטורת רשת חדשה בשם על WiNG 5 WLAN, שתהווה בסיס לפתרונות שלנו  בתחום ה-WLAN ותשולב בבקרים ובנקודות הגישה המבוססים על תקן 802.11n. הטכנולוגיה החדשה מבזרת 'חוכמה' ושירותים לנקודות הקצה של הרשת. בכך היא מאפשרת למנהלי הרשת לשפר את איכויות שירותי הקול, הווידיאו והנתונים הניידים.

אירועים קרובים