פרסום ראשון: בנק לאומי השלים המעבר לדטה-סנטר חדש בפרויקט בהיקף עשרות מיליוני שקלים

מרכז המיחשוב החדש, המצוי במתחם קשב בלוד, נבנה בעומק 13 מטרים מתחת לפני האדמה, בשטח המשתרע על פני 4,500 מ"ר בשתי קומות ● המתקן נועד לפעול במנותק מהעולם למשך שלוש יממות, ויש בו את כל הנדרש בהיבט מזון, אוויר מים וצורכי הלנה עבור העובדים בו ● הדטה-סנטר מכיל שתי מערכות מיינפריים Z10 של יבמ, 1,500 שרתים, מערכות אחסון של יבמ ו-XIV, שרתים של HP ושרתים נוספים מדגמים אחרים של יבמ

בנק לאומי השלים המעבר לדטה-סנטר החדש שהקים בלוד – כך נודע לאנשים ומחשבים. ההקמה של מרכז המיחשוב ארכה שנה וחצי, כאשר ההעברה של המערכות החלה ביולי 2010 והסתיימה באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים.

בסיור משותף שערכו היום (א') חברי פורום CTO ופורום CISO של אנשים ומחשבים במרכז המיחשוב החדש, אמר ששון מרדכי – ראש אגף ייצור ותיקשוב במערך ה-IT בבנק, כי כבר במחצית העשור מרכז המיחשוב הישן של הבנק, שנבנה לפני 25 שנים, הכיל יותר מאלף שרתים, ותשתיות החשמל והמיזוג שבו לא הצליחו לתת מענה לצרכי המיחשוב הגדלים של הבנק. בעקבות מלחמת לבנון השניה, הסביר, הוחלט בבנק על בניית דטה-סנטר חדש. "הבנו שמרכז המחשבים שלנו אינו מוגן, ונדרש להגן עליו", ציין מרדכי. לאחר אישור הנהלת הבנק, באוקטובר 2007, החלו עבודות התכנון וההקמה של הדטה-סנטר החדש.

מרכז המיחשוב החדש של הבנק, המצוי במתחם קשב בלוד, נבנה בעומק 13 מטרים מתחת לפני האדמה. שטחו עומד על 4,500 מ"ר, והוא מתפרס על שתי קומות. האחת, עבור מתקני האנרגיה, והשניה עבור המחשבים. החשמל אל הדטה-סנטר מגיע משתי תחנות כוח שונות, וכך גם שני קווי התקשורת, המגיעים משני מקומות שונים. עובי הקירות במתקן עומד על מטר אחד, ובמהלך הקמתו נצרכו 200 אלף קוב בטון ו-1,250 טון ברזל, ונפרסו 25 אלף מטרים של כבילת נחושת וכבילה אופטית.

הדטה-סנטר, אמר מרדכי, מוגן מפני נפילות טילים ורקטות לסוגיהם, כמו גם מפני רעידות אדמה, כיוון שהוא נבנה כיחידה אחת. ארונות המיחשוב השונים הוצמדו לרצפת האתר, על מנת להפחית את הנזקים במקרה רעש אדמה, וכן הותקנו בולמי זעזועים. עוד מוגן מרכז המיחשוב מפני התקפות ביולוגיות וכימיות, ויש בו מערכות ומקלחות לטיהור אוויר ומים ולסינונם. המתקן נועד לפעול במנותק מהעולם למשך שלוש יממות, ויש בו את כל הנדרש בהיבט מזון, אוויר מים וצורכי הלנה עבור העובדים בו. הגנרטורים המגבים את חברת החשמל מספקים 2.2 מגה-וואט, ולצידם מאוחסנים 40 ליטרים של דלק.

הדטה-סנטר מכיל שתי מערכות מיינפריים Z10 של יבמ (IBM) ו-1,500 שרתים – מחציתם וירטואליים. מערכות האחסון הן של יבמ, חלקן XIV, והן מטפלות בנפח מידע של 600 טרה-בייט. כן מותקנים בדטה-סנטר שרתים של HP ושרתים מדגמים אחרים של יבמ.

בהיבט אבטחת מידע, ציין מרדכי, כי ישנם שלושה מעגלי אבטחה וכי גם בתוך הדטה-סנטר יש מידור, כאשר יש הפרדה בין החדרים השונים, שבהם מותקנים בנפרד מערכות האחסון, התקשורת, המחשב המרכזי והשרתים. הכניסה אליהם נעשית על בסיס זיהוי ביומטרי.

הדטה-סנטר, אמר מרדכי, נבנה מתוך ראייה עתידית של 15 עד 20 שנים, עם יכולת גידול מודולרית. הוא סיים בציינו, כי בתכנון המעבר, הם נעזרו ב-CMDB לבחינת כלל נכסי המיחשוב שמצויים בו. במהלך ההעברה של רכיבי המיחשוב והמערכות השונות, אמר מרדכי, כי הם ניתקו את המערכות, ואז הסתייעו באתר הגיבוי, ואז חיברו את המערכות שוב. הדבר נעשה, אמר, משני טעמים: החלטה על העברת מערכות קיימות מהאתר הישן לחדש בלא רכישה של מערכות חדשות, ותוך כדי – לתרגל את אתר ה-DRP. הוא סיים בציינו, כי האתר מספק רמות גבוהות של יתירות וזמינות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריה ברגר

    מדוע לכתוב 'דטה סנטר' מרכז מיחשוב לא מספיק ברור ???

אירועים קרובים