גירושין בכבוד

היפרדות עסקית בין הלקוח הארגוני וספק שירותי ה-IT, כמוה כגירושין במשפחה: בשני המקרים, הסכם מקדים חשוב מאוד ● כך גם צריך להיות הדבר ביום פירוק החבילה ● והכי חשוב: כמו בקידושין בין בני זוג, גם כאן על המנמ"ר והספק לזכור שחופה שנכנסים אליה בצחוק, או בהעדר שיקול דעת מספיק, מובילה לגירושין עם בכי והרבה מאוד כאב לשני הצדדים

הרגע הזה היה חייב להגיע. עבדת תקופה ארוכה עם ספק שירותים. הכל היה טוב (או לא) והחלטת להיפרד ולעבור לספק אחר. כל אחד יודע שהדבר אינו קל – גם ברמה האמונציונלית וגם ברמה האופרטיבית. אין גירושין שמחים, אבל יש כמה עצות שהמגזין CIO מפרסם השבוע, שעשויות לסלול את הדרך לגירושין בין הספק והלקוח בצורה מכובדת. להלן כמה עצות למנמ"ר המתלבט בסוגיה.

עצה ראשונה היא, אל תעבוד מהראש. גם אם אתה כועס מאוד על הספק שלך (ועוד יותר כועס על עצמך על שהתפתית לקחת אותו), אל תמהר לזרוק אותו. אם הסיבה להיפרדות היא שורה של טעויות ותקלות שמעצבנות אותך, קח אוויר לנשימה והמתן בסבלנות. זאת, על מנת לראות כיצד הוא מתקן את הצרות שנגרמו לך. אם הספק לא מצליח להתגבר על התקלה, או ממשיך להיות מאוהב בפתרונות הלא יצירתיים שלו, יהיה לך הרבה יותר קל להסביר לו שעליכם להיפרד כידידים. בכל מקרה, ההחלטה צריכה להיות מחושבת, תוך שהיא משקללת את כל הסיכונים והסיכויים. גם כשאתה מכריז על הגירושין, אינך חייב בהסבר לספק מדוע החלטת לעבור למתחרה שלו, ויש להיזהר ממסירת מידע שאינו נחוץ.

הטיפ השני הוא המשכו הרעיוני של הטיפ הראשון: תהא דעתך על הספק אשר תהא, עשה הכל כדי שההיפרדות תיראה כלפי חוץ כפרידה בין ידידים לנצח. לא משנה מהי מידת המרורים שהוא האכיל אותך, אף אם במקומות הרגישים והמעצבנים ביותר, וגם אם להרגשתך, אם תפגוש אותו בפינה אפילה תחטיף לו כמה סטירות. אל תשכח: עד שהגירושין לא מסתיימים, השאלטר עדיין מצוי בידי הספק, ואינך רוצה לגרום לו לבצע פעולות בלתי הגיוניות. אל תשכח: האחריות על מערכות המידע של ארגונך נשארת תמיד על כתפיך, ואין זה משנה מה אתה עושה עם הספק שלך. אל תיצור מצב שבו אפילו לרגע לא תהיה לך כתובת לפתרון בעיות או למניעת תקלות. הרי לעולם לא תדע מתי תקרוס המערכת שלך. כמובן שאין להודיע הודעה רשמית לספק, עד שלא סגרת סופית עם ספק חלופי. וגם אז – רק לאחר שווידאת היטב כי לא החלפת צרה אחת בשניה.

הטיפ השלישי קשור למגמת מיחשוב הענן. משרד המנמ"ר מוצף כעת בהצעות מהצעות שונות, של בעלי עניין במכירת שירותים לענן. אלה מפתים את המנמ"ר להתגרש "בקלות" מהספק הנוכחי, כדי להתחבר לעננים. מחברי הטיפים במגזין CIO מבקשים לצנן במעט את ההתלהבות: "אל תאבד את הראש ברגע שאתה שומע את המילה ענן", הם ממליצים. אסור לשכוח שבמודל מיחשוב ענן, דרך ההסתכלות לבחירת ספק שונה במעט. רמת הסיכון גבוהה יותר, שכן במעבר לענן, לצד הדברים הטובים, קיים הסיכוי לאבד בבת אחת נתח גדול ממערכות המידע שלך, שאינם נמצאים פיסית אצלך. רמת הגיבויים, ההגנות ודרכי המילוט שהמנמ"ר נדרש להם, גבוהה ומורכבת יותר.

הטיפ הרביעי נכון תמיד, לעסק בכל תחום, ונכון כפליים בארגונים מוטי מיחשוב. הוא קובע, כי אל למנמ"ר לשים את כל הביצים בסל אחד. יהיה ספק שירותי ה-IT הטוב בעולם, האיש שאתה סומך עליו הכי הרבה, תמיד חשוב לעבוד עם עוד ספק. טיפ זה חשוב במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים. אלה, מסיבות תקציביות, עובדים רק עם ספק אחד ולא פעם נופלים על תקלות ובעיות קשות ביותר. כאן יש חשיבות להסכמי השירות שיש עם ספק השירותים: עד כמה אתה יכול ליצור אצלו מחויבות ומנגד – עד כמה הספק מרגיש שהוא יכול לחפש מקומות בהם הוא יוכל להרוויח עד כמה אחוזים. עוד מציינים כותבי המאמר את החשיבות שיש לשים לב למערכות הגיבוי והשיחזור, כדי שביום הדין, המנמ"ר לא יהיה תלוי ברצון הטוב של מישהו.

היפרדות עסקית כמוה כגירושין במשפחה: בשני המקרים, הסכם מקדים הוא חשוב מאוד. כאשר שני הצדדים נכנסים לחופה, חשוב שכל אחד מהם יידע בבירור מהן המחויבויות שלו, מה הוא צריך לתת או לקבל. כך גם צריך להיות הדבר ביום פירוק החבילה. והכי חשוב: כמו בקידושין בין בני זוג, גם כאן על המנמ"ר והספק לזכור: חופה שנכנסים אליה בצחוק, או בהעדר שיקול דעת מספיק, מובילה לגירושין עם בכי והרבה מאוד כאב לשני הצדדים.

CIO

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים