מאיר שור, בנק לאומי: "תכנון אסטרטגיית ה-IT צריך לחפוף ליעדים העסקיים"

"יש שלוש מגמות בעולם המיחשוב שעל הבנק להיערך לקראתן: שיתוף המידע, ריבוי מכשירי הקצה והרכיבים המקושרים וכן העולם הנייד", אמר שור, CTO במערך המיחשוב של הבנק ● לדבריו, "האתגר הוא לנהל ברציפות את כל יחידות הקצה" ● הוא ציין שלהערכתו, בשל מגבלות הרגולטור, הבנק לא ילך למיחשוב בתצורת ענן ציבורי, אולם הוא נערך לקראת הענן הפרטי

"על ה-CTO לבחון מהן המגמות החדשות והקיימות בעולם ה-IT ולתכנן את אסטרטגיית המיחשוב בארגון כך שתחפוף את היעדים העסקיים שלו", אמר מאיר שור, CTO במערך המיחשוב של בנק לאומי.

שור פתח את חלק ההרצאות בסיור של פורומי CISO ו-CTO מקבוצת אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (א') במרכז קשב, ה-IT של בנק לאומי, בלוד. לדברי שור, תפקיד ה-CTO אצלו נחלק לכמה תפקידי משנה: הלימה בין אסטרטגיית המיחשוב וארכיטקטורת ה-IT ליעדים העסקיים; קידום יוזמות טכנולוגיות ויצירת חדשנות כמנוף לצמיחה וליצירת פער תחרותי; וכן ניהול ה-IT כיחידה עסקית, להשגת אפקטיביות בכלל תהליכי ה-IT.

לצד אלה, ציין, ה-CTO פועל לשיפור הביצועים באמצעות ה-BPM – ניהול התהליכים העסקיים – על ידי שיתוף אנשי העסק עם אנשי ה-IT. הדבר נעשה בעזרת מידול, פיתוח, הרצה, מדידה ושיפור התהליכים העסקיים בבנק.

בהתייחסו לענן, אמר שור שלהערכתו, בשל מגבלות הרגולטור, הבנק לא ילך למיחשוב בתצורת ענן ציבורי, אולם הוא נערך לקראת הענן הפרטי.

משה וולף, ראש אגף פיתוח מערכות מידע בבנק לאומי. צילום: פלי הנמרהוא סיים בציינו, כי יש שלוש מגמות בעולם המיחשוב שעל הבנק להיערך לקראתן: שיתוף המידע, ריבוי מכשירי הקצה והרכיבים המקושרים וכן העולם הנייד. "האתגר הוא לנהל ברציפות את כל יחידות הקצה", סיכם שור.

"המטרה: חוויית משתמש אחידה"

משה וולף, ראש אגף פיתוח מערכות מידע בבנק לאומי, הציג את פעילות הבנק באינטרנט ובסלולר. לדבריו, חל שינוי בפעילות מול הצרכנים, כיוון שהם דורשים כיום פתרונות מהירים ופשוטים. "אנחנו משקיעים רבות ביצירת פתרונות במגוון הערוצים ללקוחות", אמר. "המטרה היא ליצור חוויית משתמש אחידה בכל הערוצים". הוא ציין, כי המקום שבו נערכים הכי הרבה "מפגשים" בין הלקוח לבנק הוא הכספומט, ולאחר מכן בהודעות SMS.

וולף ציין, כי ב-2010 חל גידול של 10% בכמות לקוחות הבנק העובדים מולו ברשת וכי אנשי הבנק בוחנים כיצד להגדיל את הנתח הזה. אחת הדרכים היא משלוח מיילים מוצפנים. הוא הוסיף, כי בחלוף השנים גדל הפער בין השימוש ברשת במובן הגלישה המסורתית לעומת הזמן וכמות השימוש של משתמשי המחשב בעולם ברשתות החברתיות. וולף אמר, כי על הבנק להמשיך בהיערכותו בנושא, תוך התגברות על המכשול של העדר קישור בין זיהוי הלקוח בבנק לעומת זיהויו בפייסבוק (Facebook). "קיימות אפשרויות רבות ומגוונות שעומדות לרשות הבנק על מנת למנף את השירותים העסקיים שלו תוך שימוש ברשתות חברתיות", אמר. הוא הציג Widget מאובטח, שמציג מידע אישי ללקוחות הבנק בפייסבוק.

וולף ציין, כי בנק לאומי יצר ללקוחותיו כמה קהילות, ביניהן מועדון המספק הנחות למשתמשים ברשת ומועדון עבור משתמשים שבו הם מביעים את דעותיהם על שירותים חדשים בטרם הגעתם לשוק.

אלי אירים, מנהל מרכז בקרת אבטחת מידע בבנק לאומי. צילום: פלי הנמר"הסלולר יהיה ערוץ המפגש העיקרי של הבנק עם הלקוחות. אנחנו רואים גידול נמשך בפעילות בערוץ זה ומעריכים שהגידול הזה יימשך", סיכם וולף. "אסטרטגיית הסלולר קשורה לאסטרטגיית הערוצים הישירים. צריך להיות שיתוף פעולה הדוק בין ההיבטים העסקיים והמיחשוביים בבנק, אל מול קהל הלקוחות שלו".

שלושה ניסיונות גניבה ביום

אלי אירים, מנהל מרכז בקרת אבטחת מידע בבנק לאומי, תיאר את פעילות אנשי צוותו. אלה, אמר, מונים 18 עובדים, שמאיישים את מרכז השליטה מסביב לשעון. בין היתר, הוא ציין שעובדיו מתקשרים ללקוחות שבחשבונם בוצעו פעולות חריגות, על מנת לוודא שהם אלה שעשו זאת.

אירים ציין, כי הבנק מתמודד עם שלושה ניסיונות גניבה מדי יום ושתיים-שלוש פרשיות כבדות משקל בשנה. הוא תיאר מקרה פישינג שהבנק התמודד מולו לפני מעט יותר משנה, שבמסגרתו העלה צעיר פלסטיני במשך שבועיים תשעה אתרים מזויפים ושלח לשם לקוחות משוטים.

בסופן של ההרצאות נערך סיור במרכז המיחשוב החדש שהבנק הקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים