אמזון: היקף המכירות של ספרי קינדל גבוה מהיקף המכירות של הספרים בכריכה רכה

הצרכנים ממשיכים לעבור מהספרים המודפסים לאלה האלקטרוניים: על פי נתונים שפרסמה אמזון, היא מכרה מאז 1 בינואר 115 ספרי קינדל על כל 100 ספרים בכריכה רכה ● בנוסף, מספרם של ספרי הקינדל שנמכרו מאז תחילת השנה גבוה פי שלושה ממספרם של הספרים בכריכה קשה ● אחד המומחים העריך, כי בתוך 10 עד 12 שנים "ייעלמו, פחות או יותר", חנויות הספרים הפיזיות

עכשיו זה רשמי: הספרים הדיגיטליים עקפו את ספרי הנייר, לפחות על פי אמזון (Amazon). לאחר שהודיעה, כי היקף המכירות של ספרי קינדל (Kindle) עולה על זה של הספרים בכריכה קשה, מודיעה כעת ענקית הסחר האלקטרוני כי הוא עולה כעת גם על היקף המכירות של הספרים בכריכה רכה (שעולים פחות מספרים בכריכה קשה, ומשום כך זוכים לפופולריות גבוהה בהרבה מהם).

בדו"ח הרבעוני האחרון ציינה אמזון, כי היא מוכרת כיום יותר ספרי קינדל מאשר ספרים בכריכה רכה, אך לא נקבה במספרים מדויקים. ובכל זאת, מסרה החברה, כי מאז 1 בינואר, על כל 100 ספרים בכריכה רכה שנמכרו באמזון היא מכרה 115 ספרי קינדל. בנוסף, על פי אמזון, מספרם של ספרי קינדל שנמכרו מאז תחילת השנה גבוה פי שלושה ממספרם של הספרים בכריכה קשה. החברה ציינה, כי נתונים אלה נכונים "לכל פעילות הספרים של Amazon.com בארצות הברית וכוללים גם מכירות של ספרים שאינם מוצעים במהדורת קינדל".

אמזון לא נוקבת במספרים מדויקים גם ביחס למכירות של מכשירי קינדל, אך מציינת, כי נמכרו כבר "מיליוני יחידות של מכשירי קינדל מדור שלישי". על פי חלק מהדיווחים, החברה מכרה ב-2010 יותר משמונה מיליון יחידות של מכשירים אלה. אם לוקחים בחשבון שספרי קינדל מוצעים גם עבור מיליונים רבים של מכשירים נוספים – מחשבי iPad, מכשירי iPhone, נגני iPod Touch ומכשירי אנדרואיד (Android) – אפשר להבין מדוע זוכות המכירות שלהם להצלחה כה רבה.

נתון נוסף שנמסר מאמזון מצביע על כך שלא פחות מ-810,000 כותרים מוצעים כיום למכירה בחנות Kindle Store. נתון זה אינו כולל מיליוני ספרים אלקטרוניים שמוצעים בחינם, משום שנכתבו לפני שנת 1923 וזכויות היוצרים עליהם פגו.

בוועידת Digital Book World, שנערכה ביום ג' האחרון, העריך ג'יימס מק'קיבי מחברת המחקר פורסטר (Forrester), כי ב-2010 השקיעו הצרכנים הפרטיים כמיליארד דולרים ברכישת ספרים אלקטרוניים, וכי ב-2011 עשויות המכירות בתחום זה להסתכם בכ-1.3 מיליארד. על פי מק'קיבי, ההערכה הרווחת בקרב המשיבים לסקר שערך היא, כי עד 2014 יגיע שיעורם של הספרים האלקטרוניים לכמחצית מכלל הספרים שיימכרו, ו-53% מהנשאלים העריכו שהיקף המכירות של הספרים המודפסים ירד השנה.

מייק שצקין, מארגן ועידות ומנהל Idea Logical Company, העריך, כי בתוך 10 עד 12 שנים "ייעלמו, פחות או יותר", חנויות הספרים הפיזיות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    שלום לכולם. מי שרוצה הגדה של פסח אלקטרונית מוזמן להיכנס לאתר החדשות של קינדל www.kindle.co.il

אירועים קרובים