ראם מגן, סימנטק: "אסון אבטחת מידע עלול להיות סופו של ארגון ה-SMB"

"ארגוני SMB לא יכולים לחכות עד שיהיה מאוחר מדי, ועליהם להתחיל למפות תוכנית מוכנות לאסון כבר כיום", אמר מגן, מנהל מכירות ערוצי הפצה ועסקים קטנים בסימנטק ישראל, באירוע שערכה החברה לשותפים ולמפיצים שלה בעולם ה-SMB ● שירי ראובני, מנהלת שותפים לארגונים קטנים בחברה: "הצורך של לקוחותינו מעולם ה-SMB להגן על המידע זהה לזה של ארגונים גדולים"

"אל לארגוני SMB לחכות שיקרה להם אסון אבטחת מידע. לא רק שההשבתות של מערך ה-IT הן יקרות, אלא שהן עלולות להיות סופו של העסק. ארגוני SMB לא יכולים לחכות עד שיהיה מאוחר מדי, ועליהם להתחיל למפות תוכנית מוכנות לאסון כבר כיום", כך אמר ראם מגן, מנהל מכירות ערוצי הפצה ועסקים קטנים בסימנטק (Symantec) ישראל.

מגן דיבר באירוע השנתי שערך הסניף הישראלי של החברה עבור השותפים והמפיצים שלה בעולם ה-SMB. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ב') בווילה בגני התערוכה בתל אביב.

לדברי מגן, תוכנית מוכנות לאסון צריכה לכלול זיהוי של מערכות IT עיקריות ונתונים חיוניים להרצת העסק. "יש להגן על המידע באופן מלא", אמר. "על מנת להפחית את הסיכון של אובדן מידע עסקי קריטי, ארגונים קטנים ובינוניים חייבים להטמיע את פתרונות האבטחה והגיבוי המתאימים לארכוב קבצים חשובים, דוגמת רשומות לקוחות ומידע פיננסי. אסונות טבע, נפילות חשמל ותקיפות קיברנטיות – כל אלה עלולים להביא לאובדן נתונים ולהפסד כספי". לכן, הסביר מגן, "ארגוני SMB צריכים להבטיח שקבצים חשובים יישמרו לא רק בדיסקים חיצוניים, או ברשת החברה, אלא גם באתר מרוחק ומאובטח".

הוא הוסיף, כי "דרושה מעורבות של עובדים. עובדים בארגוני SMB ממלאים תפקיד מרכזי בעזרה למניעת השבתות, ויש ללמד אותם נהלים מומלצים לאבטחת המחשב, מה לעשות אם מידע נמחק בטעות או שהוא לא ניתן לאיתור בקלות בקובציהם. כיוון שלארגונים אלה יש פחות משאבים מלארגוני אנטרפרייז, כל העובדים צריכים לדעת איך לאחזר את המידע העסקי בזמן אסון".

שירי ראובני, מנהלת שותפים לארגונים קטנים בסימנטק ישראל. צילום: ניב קנטורהמלצה נוספת שנתן מגן היא לבחון לעתים קרובות את התוכנית להיערכות מאסון. "אחרי שהאסון פוגע – אז זה הזמן הגרוע ביותר כדי ללמוד שקבצים קריטיים לא גובו כמתוכנן", אמר. לדבריו, "בחינות קבועות של התאוששות מאסון הן רבות ערך. יש לבחון תוכנית בכל פעם שמשהו משתנה בסביבת ה-IT הארגונית". מגן ציין, כי "אם בחינה בתדירות זו "אינה מעשית בגלל העדר משאבים ורוחב פס, על ארגוני SMB לבחון את תוכנית המוכנות לאסונות שלהם לפחות על בסיס רבעוני".

"הפתרונות שלנו – לארגונים מכל הגדלים"

שירי ראובני, מנהלת שותפים לארגונים קטנים בסימנטק ישראל, אמרה שהחברה מספקת לארגונים מכל הגדלים, לרבות ארגוני SMB, פתרונות אבטחה, איחסון וניהול מערכות, שנועדו לסייע להם לאבטח ולנהל את עולם המידע שלהם. "המוצרים והשירותים שלנו מגנים מפני הסיכונים הרבים הנמצאים בנקודות רבות ומקנים ביטחון בכל מקום שבו משתמשים או מאחסנים מידע", אמרה.

לדבריה, לסניף הישראלי של סימנטק יש 300 שותפים לעולם ה-SMB, המשרתים עשרות אלפי לקוחות. ראובני הוסיפה, כי מה שמאפיין את הארגונים הללו הוא שאין להם מנמ"ר ותקציב המיחשוב שלהם קטן בהרבה מזה של ארגוני אנטרפרייז, "אולם הצורך שלהם להגן על המידע זהה לזה של ארגונים גדולים".

"אנחנו מציעים לארגונים קטנים ובינוניים אבטחת מידע והגנה עליו באמצעות מוצרי סימנטק עם פתרון כולל של אבטחה, גיבוי והמשכיות עסקית", סיכמה ראובני. "יש לנו את היכולת להתאים את פתרונות ארגוני האנטרפרייז לארגונים קטנים ובינוניים – בהיבטי התקציב והצרכים המיוחדים המאפיינים אותם".

האירוע נחתם בהופעתו של הסטנדאפיסט שלום אסייג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים