נדחתה עתירת מירס נגד השתתפות אורן מוסט ומיכאל גולן במכרז התדרים

בית המשפט קבע, כי הנזק שייגרם לקבוצתם של מוסט וגולן אם לא יפעלו בה יהיה גדול מהנזק, שלא בטוח כי ייגרם כלל, לקבוצת מירס ● מוסט: "הניסיון האלים, הלחץ וההפחדה, באמצעותם ניסתה מירס לחסום את דרכנו - כשלו" ● גולן: "לא הופתענו כאשר המתחרים לא בחלו בשום אמצעי, דרך וערוץ, כדי למנוע ולחסום אותנו" ● מירס: "הופרו אמות מידה בסיסיות של מוסריות, אמון ואתיקה מקצועית"

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודה זפט, דחה הבוקר (ג') על הסף את בקשתה של חברת מירס למנוע מאורן מוסט ומיכאל גולן לפעול ולהשתתף במכרז לקבלת רישיונות למפעילים סלולריים החדשים, במסגרת קבוצת המשקיעים של איש העסקים הצרפתי קזביאל ניאל – שתתחרה במירס.

מירס טענתה בעתירתה, כי מוסט וגולן יעשו שימוש בידע שצברו במירס ובסודותיה במסגרת מעורבותם בקבוצה של ניאל, אך בית המשפט קבע שהמידע שיש בידיהם אינו נחשב לסוד מסחרי.

עוד קבע בית המשפט, כי הנזק שייגרם לקבוצתם אם לא יפעלו בה יהיה גדול מהנזק, שלא בטוח כי ייגרם כלל, לקבוצת מירס. בנוסף, קבע בית המשפט, שמירס השתהתה בהגשת הבקשה ולכן אין הצדקה להגשתה, וציין גם, כי הזכייה במכרז תהיה מבוססת בעיקר על גובה ההצעה הכספית שתוגש לרכישת התדרים, ולא על סודות מסחריים, ולכן הדבר לא יושפע מהמידע שיש בידי מוסט וגולן.

ממירס נמסר בתגובה: "חברת מירס תקשורת מכבדת את החלטת בית המשפט, אך עם זאת, מעבר להיבט החוקי בעניין, מירס סבורה שהופרו אמות מידה בסיסיות של מוסריות, אמון ואתיקה מקצועית בכל הנוגע להתנהלות של גולן ומוסט. אנו מקווים שהפרסום שניתן בעניין זה יגרום לשניים לחשוב שבעתיים טרם שימוש בחומרים הסודיים שאליהם נחשפו במהלך עבודתם עם חברת מירס על מכרז הסלולר".

מיכאל גולן מסר בתגובה: "בשמי ובשם שותפיי, אנו מודים לבית המשפט הנכבד על החלטתו לדחות את הבקשה למנוע את השתתפות חברת גולן טלקום במכרז התדרים לקבלת רישיון סלולרי חדש. לא הופתענו כאשר המתחרים לא בחלו בשום אמצעי, דרך וערוץ, כדי למנוע ולחסום את קבוצת גולן טלקום מהתמודדות במכרז, והדבר מעיד יותר מכל על החשש והפחד – הן בשלבי המכרז ובתקווה שגם לאחריו – מהמהפכה והשינוי הגדול שאליו מכוונת החברה".

אורן מוסט מסר בתגובה, כי "בית המשפט המחוזי, בדומה למשרד התקשורת, קבע היום כי הוא בעד תחרות חופשית ועומד לצד קהל הצרכנים, שזכאי לקבל יותר. אני שמח ומאושר שהאמת ניצחה. בעזרת הצוות המשפטי (משרד עורכי הדין צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולדנו ושות') – הניסיון האלים, הלחץ וההפחדה, באמצעותם ניסתה מירס לחסום את דרכנו – כשלו לשמחתנו. האמת, היושרה והצדק של מיכאל ושלי ניצחו, ובדין", אמר מוסט, והוסיף, כי "אנו יוצאים מהאירוע המיותר הזה מחוזקים ומלאי מרץ בדרך להשגת המטרה המרכזית: השתתפות במכרז התדרים הסלולריים, שבעקבותיו יתחולל השינוי המיוחל במפת התקשורת והסלולר בישראל לטובת הצרכנים ועבורם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים