יבמ הטמיעה מערכות אחסון וגיבוי בבנק הפועלים בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

במסגרת הפרויקט, הוסיף הבנק למערך הגיבוי וההתאוששות שלו שתי מערכות ProtecTIER של יבמ, הכוללות ספריית קלטות וירטואלית עם יכולות סינון, דחיסת נתונים, מניעת שכפול מידע ורפליקציה חכמה של מידע בין אתרים ● נפח הגיבוי הראשוני בו מטפלות המערכות בבנק עומד על כ-400 עד 500 טרה-בייט בשני אתרים

אנשי האגף לשירותים טכנולוגיים ביבמ (IBM) ישראל, בשיתוף אנשי ה-IT בבנק הפועלים, סיימו באחרונה פרויקט להטמעת מערכות אחסון, גיבוי וניהול נתונים של הענק הכחול בבנק. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליונים רבים של שקלים. ההטמעה החלה במחצית 2010 והסתיימה באחרונה. הפתרון שווק על ידי הראל מחשבים, שותפה עסקית של יבמ לתחום המיחשוב המרכזי.

הטמעת מערכות האחסון של יבמ היא חלק ממהלך מקיף של בנק הפועלים לשיפור זמינות המידע ולאמינות תשתיות המיחשוב והאחסון. כך, במסגרת התקנת מערכות האחסון, בנק הפועלים הוסיף למערך הגיבוי וההתאוששות שלו שתי מערכות ProtecTIER של יבמ, הכוללות ספריית קלטות וירטואלית (VTL) עם יכולות סינון, דחיסת נתונים, מניעת שכפול מידע ורפליקציה חכמה של מידע בין אתרים. מערכות ProtecTIER יכולות לתמוך בו זמנית בציוד אחסון מתוצרת יצרנים שונים, ולא רק במערכות אחסון של יבמ.

נפח הגיבוי הראשוני בו מטפלות המערכות בבנק עומד על כ-400 עד 500 טרה-בייט בשני אתרים. המערכות מאפשרות גיבוי של יותר משלושה טרה-בייט לשעה וקצב השחזור מהיר אף יותר. המערכות הללו פותחו על בסיס הטכנולוגיה של דיליג'נט הישראלית אותה רכשה יבמ בעבר, והיא מהווה פתרון משלים לסביבת האחסון, המאפשר לסנן פריטי מידע כפולים, הנוצרים במהלך הגיבוי. כך ניתן לצמצם משמעותית את נפח הדיסק הנדרש לאחסון הגיבויים.

מערכות האחסון, הגיבוי וניהול הנתונים החדשות הותקנו באתר המרכזי של הבנק ובאתר הגיבוי, והן פועלות במתכונת של גיבוי חם, כפול ומוצלב: כל נתון מגובה פעם אחת באתר בו הוא נוצר ומשוכפל לאתר המרוחק. שליחת הנתונים בין האתרים מתבצעת על ידי יכולת הרפליקציה של מערכות האחסון XIV. כך, ניתן להתגונן הן מפני כשל ברמת מערכות האחסון ולאפשר התאוששות מיידית באתר המרוחק במקרה אסון.

רכישת המערכות החדשות באה בהמשך להטמעה של שתי מערכות אחסון XIV-יבמ ושני שרתי אחסון IBM DS8000, שבוצעו ב-2010.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים