ג'ון צ'יימברס מייעד את סיסקו לפסגת חברות IT בעולם

מרכזי נתונים, וידיאו ואבטחה יהיו שלושת התחומים העיקריים בהם תפעל סיסקו להאצת פעילותה העסקית - כך אמר צ'יימברס, יו"ר ומנכ"ל החברה, בכנס Cisco Live 2011 בלונדון ● צ'יימברס מבחין את סיסקו מכל שאר מתחריו, בעיקר הענקיות כ-HP ויבמ, ואומר שהן ממשיכות לספק פתרונות ואילו הוא מציע ארכיטקטורות ● ההבדל, לדבריו, הוא עצום

02/02/2011 15:49
ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו. צילום: פלי הנמר

בנאום הפתיחה של הכנס השנתי Cisco Live 2011, שנפתח אתמול (ג') בלונדון, הציג ג'ון צ'יימברס – היו"ר והמנכ"ל של סיסקו (Cisco), את חזונו האישי – של תרומה לקהילה ולעולם, ואת חזונה של חברתו – להיות חברת IT הגדולה בעולם.

זהו הכנס העשרים ברצף של משתמשי סיסקו מרחבי אזור EMEA וזו גם השנה ה-20 בדיוק מאז הצטרף אליה צ'יימברס, שהחל כסמנכ"ל בכיר למכירות בעולם. כשצ'יימברס הצטרף אליה, לאחר קריירת מכירות מוצלחת במעבדות ואנג (מי זוכר?) ושש שנים ביבמ (IBM), סיסקו הקטנה מכרה ב-70 מיליון דולרים לשנה. כעבור ארבע שנים בלבד, כבר מונה למנכ"ל והקפיץ המכירות ל-1.2 מיליארד דולרים. כיום, כעבור עשרים שנה, סיסקו – המזוהה יותר מכל עם צ'יימברס – מוכרת כבר כ-40 מיליארד דולרים בשנה ושומרת על רווחים גבוהים במיוחד – קרוב ל-8 מיליארד דולרים. בעוד כמה ימים יוכל צ'יימברס לחשוף את נתוני החציון הראשון של 2011, שהסתיים בסוף ינואר. בינתיים החברה כולה, כולל המנכ"ל הדברן, בתקופה השקטה של אי-ציטוט תוצאות מאזניות כלשהן.

צ'יימברס, המהלך קסמים על כ-5,000 המשתתפים בכנס, והולך ביניהם תוך כדי נאום – ולא מהבמה, מודע לחלוטין. הוא מציג השקף ומכריז בתחילת דבריו שכל מה שהוא אומר הוא על דעתו האישית ואין בו שום המלצה על מניות סיסקו או פעולה פיננסית אחרת הקשורה אליה. אכן, הזדמנות פז עבורו להציג כיצד הוא מוביל את סיסקו להישגיה ולאן הוא והיא חותרים בהרמוניה.

סיסקו כל כך מצליחה בתחומי הרישות של נתבים ומתגים ובטלפוניית IP – שני תחומים בהם אין שני לה – עד שקשה לה להיראות גם כחברה מובילה בתחומים אחרים. לכן, צ'יימברס חוזר ומדגיש שסיסקו אינה ספק רישות בלבד בעידן המרושת, אלא חברת IT לכל דבר המספקת פתרונות גם למרכזי נתונים, גם לאבטחת מידע וגם לדבר הבא הכי חם (ואמיתי, לא רק "הייפ") הלא הוא מיחשוב ענן.

צ'יימברס מבחין את סיסקו מכל שאר מתחריו, בעיקר הענקיות כ-HP ויבמ, ואומר שהן ממשיכות לספק פתרונות ואילו הוא מציע ארכיטקטורות – וזה הבדל עצום. מה שצ'יימברס אומר בפועל, הוא שסיסקו תהיה בקרוב חברת ה-IT הגדולה בעולם. בעוד שחברות קטנות מציעות מוצרים, חברות בינוניות מציעות מערכות וחברות ענקיות מציעות כבר פתרונות – הרי שסיסקו, לדבריו, נמצאת גבוה יותר באבולוציה ומציעה ארכיטקטורה, שהיא השילוב המנצח של מקסימום טכנולוגיה תומכת ומשולבת בעסקים, יחד עם מקסימום רלוונטיות ללקוחות.

צ'יימברס מסיר המקטורן ומציג מערכת לימוד הורים, מורים ותלמידים מתקדמת ובדרך גם מחשב לוח חדיש ביותר. צילום: פלי הנמר

סיסקו של צ'יימברס מציעה כיום שילוב של ארכיטקטורות מחוברות המחייבות חדשנות שיא ותהליכים נכונים לביצוע. סיסקו מציעה טכנולוגיות של חוויית המשתמש במרכז הנתונים, בווירטואליזציה, ברשת ללא-גבולות, בדור החדש של רשתות IP וגם כמובן בשיתופיות וכצרכן. חוויות משתמש אלה עוברות בשקיפות מלאה בכל סוגי הארגונים – מצרכנים, דרך עסקים קטנים, ספקי שירותים ועד ארגוני האנטרפרייז. בכל הארגונים ובכל מופעי המשתמש, סיסקו מספקת את השקיפות הרשתית המאפשרת לספק את ארכיטקטורת הרשת והמשילות באספקת פתרונות: וידיאו, אבטחה, ניהול, ניידות וענן.

כיצד סיסקו מצליחה? היא לא עוקבת אחר השוק וממתינה לראות לאן השוק הולך – אלא מגלה מראש מהן המגמות אליהן השוק הולך ומתייצבת בראשו עד שהיא כובשת אותו. כלומר, שסיסקו וצ'יימברס הולכים על חדשנות – לגלות מה הדבר הבא ולחדש. ואיך מגלים מה הולך להיות? שואל צ'יימברס ועונה: פשוט מאזינים ללקוחות, למשתמשים.

החדשנות לבדה אינה מספיקה, ממשיך צ'יימברס לסחוף את הקהל בדיבורו המתלהב, חייבים גם הצטיינות ביצועית. כולנו מכירים וגם זוכרים חברות שהיו חדשניות ביותר בזמנן והביאו את המוצרים הכי חמים לשוק. כיום, או שהמוצרים לא הגשימו את ההבטחה או שהחברות נעלמו. הסיבה? הן לא הצטיינו בביצוע, כלומר בהבאת המוצר החדשני ושלב התכנון והייצור ועד להטמעתו הנכונה בידי משתמשי היעד שלו בעיתוי הנכון. בזה, טוען צ'יימברס, סיסקו תמיד הצטיינה. תמיד, כבר 20 שנה שהוא ואנשיו יודעים לזהות מגמות חדשות, לייצר או במקרים לא מעטים גם לקנות, להשתלט ולמזג חברות חדשניות ולהגיע עם הפתרונות החדשים לשוק, בזמן. אומנות נוספת הייחודית לסיסקו אליבא דה צ'יימברס, היא היכולת לקחת חברות קטנות לעשות אותן גדולות בתחומן, כשהמוצר והפתרון שפיתחו הופך להצלחה גלובלית.

מרכזי המחקר והפיתוח ב-EMEA, עליהם גאוותו של צ'יימברס ומקור החדשנות של סיסקו. ישראל מוזכרת על ידו בכל עת ולטובה, אפילו שהיא לא בדיוק באירופה מבחינה גיאוגרפית. צילום: פלי הנמר

כיום, אומר צ'יימברס, הגענו לעידן הענן, כהתפתחות טבעית של ארכיטקטורת הרשת האחודה רחבת הפס (Broadband), אותה סיסקו מובילה. הענן, על פי סיסקו, אינו אלא אספקת "הכל כשירות": תוכנה, תשתיות, פלטפורמות ועוד. הצרכן – יהיה מי שיהיה – ישלם בדיוק על פי השימוש ולפי כמה שצרך – ולא יותר. כך המעבר לארכיטקטורת מיחשוב ענן תעודד בשם ההתייעלות.

סיסקו בדיוק נמצאת בזמן ובמקום הנכון להיות השותפה האסטרטגית של הארגונים וספקי השירותים באספקת ארכיטקטורת ענן על כל רכיביה המשולבים: שרתים, אחסון, רישות ותוכנת ניהול. היא לא עושה זאת לבדה, אלא עובדת עם שותפים רבים. עם מי היא עובדת? עם מי לא? ראו שמות החברות שפרסו חסותן על הכנס השנה ותמצאו בה את כל השמות הגדולים הנחוצים להשלמת מה שאין לסיסקו בדרך לענן.

כבר לפני כשנה הכריזה סיסקו על מודל המיחשוב המאוחד, במסגרתו היא מספקת גם את השרתים במקביל לרישות. ברגע שטכנולוגיית שרתי הלהב בשלה, סיסקו קונה בעצמה מעבדי אינטל (Intel) ומשלבת בלהבים, גם רישות וגם שרתים. כך סיסקו חדרה לליבו של עולם מרכזי הנתונים (Data Centers). עכשיו, כשהיא הולכת על מודל הענן כולו עם הארכיטקטורה המלאה, היא עושה זאת בברית מוצהרת יחד עם EMC ו-VMware – היוצרת של VCE לשיווק מערכת VBlock הכוללת מרכז נתונים כולל איסון ורישות.

אז את יבמ (שהיסטורית מכרה את לסיסקו את חטיבת חומרת הרשתות שלה) ואת HP לא נמצא ברשימת המציגות. אין לסיסקו שת"פ טכנולוגי איתן, למרות שיבמ שיווקה את נתבי סיסקו בשמחה, כל עוד זו התחרתה בה עם שרתי הלהב שלה. עתה מן הסתם תציע יותר ג'וניפר (Juniper). סיסקו מתחרה בשתיהן ובגדול, וצ'יימברס מצהיר שסיסקו תעבור אותן בדרכה להיות חברת ה-IT הגדולה בעולם. נזכור שמדובר בחברות ענק של 100 ו-130 מיליארד דולרים כל אחת.

סיסקו תהיה הגדולה בעולם באספקת ארכיטקטורות לארגונים בלבד – לא לצרכנים, אמר צ'יימברס והדגיש, מן הסתם גם כדי לא להעיר את סטיב ג'ובס ואפל (Apple) שלו. הרי סיסקו רכשה את חברת מצלמות הווידיאו המצליחה פליפ וגם הכריזה על מחשב טאלבט משלה ועוד דגמים משוכללים מבוססי אנדרואיד (Android) צפויים. אגב, סיסקו עובדת בשת"פ מלא עם כל השחקנים בתעשייה, גם אלה המתחרים בשותפותיה לברית, העיקר שאינם מתחרים בה עצמה. כך היא בשת"פ מעמיק ורחב גם עם נט-אפ (NetApp) – ספקית פתרונות האחסון, שערכה הבורסאי נוסק לשחקים בשנה האחרונה, יחד עם אותה VMware שהיא עצמה חברה בת של EMC, המחזיקה ב-80% ממניותיה, אך כדי לשמור על נייטרליותה, נשארה VMware עצמאית ואינה נושאת את הלוגו של EMC, כך שתוכל לשת"פ עם כל מתחרותיה של החברה האם.

לסיום הרצאתו המרתקת של הדובר המתלהב והסוחף ביותר בתעשייה ואולי גם בכלל בעסקים, הצהיר צ'יימברס על הגל הבא החם והוא הווידיאו שהולך להתפשט ברשת כאש בשדה קוצים. פשוט עוד מעט כולם יעבדו, יצלמו וייצפו בווידיאו. בתוך שנתיים 46% מהמשתמשים יעדיפו שיחות ועידה בווידיאו בשיתופיות שלהם. אין צורך להדגיש שצ'יימברס חזר ואמר שסיסקו ערוכה לעידן הווידיאו ותכבוש אותו כמו שעשתה למערכות הקול. כשהיא נכנסה, הזכיר, היו ענקי מרכזיות התקשורת האמריקניות והאירופאיות הקלסיות כמו סימנס (Siemens), נורטל (Nortel), אלקטל (Alcatel) ולוסנט (Lucent) – כולן מלכות השוק. סיסקו הימרה על פרוטוקול האינטרנט להולכת הקול ולקחה את הכול. כהכנה לכיבוש שוק הווידיאו, מספר צ'יימברס – וכולם ידעו זאת – הוא רכש את טנדברג הנורבגית, מובילה וחדשנית בטלפרזנס.

וידיאו - המקפצה הבאה של סיסקו בדרך לכיבוש פסגת ה-IT העולמית. צילום: פלי הנמר

ארכיטקטורה חשובה מאוד המהווה את גורם העיקרי המאט את המעבר למודל הענן, היא אבטחת המידע ברשת בפרט ובארגון בכלל. גם בתחום זה סיסקו בנתה לעצמה אימפריה לא קטנה כשהיא מנסה להציע פתרון כולל ומשולב של תוכנה וחומרה ולא מוצרים או אוסף שלהם, כלומר לא אנטי-וירוס וחומת אש ושאר מוצרי אבטחה בנפרד, אלא מערכת משולבת למרכזי הנתונים. צ'יימברס מודע שעדיין חסרים לו רכיבים לא מעטים להשלמת הפאזל והוא נערך למסע הרכש. ב-15 השנים האחרונות הוא רכש כ-100 חברות. שיא.

לסיכום, חזר והזכיר את שלושת התחומים העיקריים של סיסקו בהן תאיץ את פעילותה העסקית: מרכזי נתונים, וידיאו ואבטחה. צפו לבאות.

כמובן שהוא לא שכח לספר על כל היוזמות ליצירת מקומות עבודה חדשים בעזרת הטכנולוגיה והעמקת הידע של התלמידים ובהנאת הלימוד שלהם בעזרת מערכות משולבות וידיאו. צ'יימברס מעופף בעולם – רק עתה חזר מהכנס הכלכלי הגלובלי בדאבוס בו נפגש עם מנהיגי המדינות ודן איתם לא על טכנולוגיות ענן, אלא על עידוד הצמיחה הכלכלית, יצירת מקומות עבודה חדשים ועל סיוע לאירופאים להצליח להתמודד מול הכלכלות העולות במזרח אסיה המבוססות כעבר, עדיין על שכר נמוך, אך הפעם על שימוש נבון בטכנולוגיות החדשות ביותר. כן, צ'יימברס טוען שהוא יודע איך עליהם להתמודד. איך? העמיקו ההשקעה בתשתיות הרישות והקישוריות, שהפס הרחב יהיה זמין לחלוטין, לכל אחד ובכל עת (הגדיר פס רחב כ-2 מגה-ביט). ראו איזה פלא, זה מה שסיסקו בדיוק מוכרת. כלומר, הוא עובד כמו שהוא מאמין בשיטת ALL WIN.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לבריטניה

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים