תוכן שיווקי

השקה של פתרון ב-SmartPhone למערכת ה-Mybusiness CRM

02/02/2011 16:22

הוויכוח בנושא שימוש באפליקציות סלולאריות מקומיות לעומת אפליקציות מבוססות דפדפן מעסיק גם את קהילת ה-CRM בשנים האחרונות, דבר אשר טומן בחובו משמעות מיוחדת עבור עסקים קטנים ובינוניים (SMB's). ללקוחות מסוג זה מערכת ה-CRM היא הלב הנושם של הארגון, גישה לנתונים מעודכנים בזמן אמת, הזנה ודיווח של שעות עבודה, קביעת פגישות וביצוע מעקב לקוחות הם חלק מהדרישות המחייבות של כל ארגון בחברה העסקית המודרנית. יחד עם התפתחות הטכנולוגיה הסלולארית, לדרישות אלה התווספה דרישה מרכזית חדשה המבקשת להתגבר על מגבלת המקום והזמן. מאותה נקודה מלווה מערכת ה-CRM את הלקוח לכל מקום ובכל זמן ונושמת יחד איתו את השטח וכל זאת בעלויות נמוכות בשל כניסת אפליקציות מבוססות אינטרנט סלולארי.

לרוב חברות ה-SMB's בארץ ובעולם אין סניף בכל עיר ובכל אזור, עבודה עם ממשק וובי בנייד מייתרת את הצורך במשרדים בכל עיר, מבטלת את הריצות שבין המשרד, הפגישה הקודמת והפגישה הבאה, מאפשרת לטפל במקרים דחופים מהשטח, לעדכן בזמן אמת נתונים ולדווח שעות עבודה בצורה נוחה ומדויקת. שיתוף המידע בין עובדי החברה הוא מלא ומתבצע באופן שוטף לאורך יום העבודה. מעבר לכך, לחברות ה-SMB's לרוב אין את האפשרות הכלכלית לכסות עלויות נוספות של התאמת אפליקציה לכל מכשיר סלולארי אישי הניתן לעובד. רק זמן ההשקעה הסביר להבטחת אחידות מכשירים מהווה נטל לא הכרחי על צוות ה-IT. היכולת להימנע מכל ההוצאות המיותרות מתמקדת בבחירת הארגון לעבוד עם אפליקציות מבוססות דפדפן.

בחודש שעבר, חברת MyBusiness CRM השיקה את גרסת המערכת לטלפון הנייד, וכמובן שמדובר באפליקציה מבוססת דפדפן. מנהל מערכות המידע שלומי שטיין מציין, כי "בהתאמה לצרכי ה-SMB's שעמדו לנגד עינינו, העצמנו את יכולת העבודה של לקוחות ה-CRM דרך הנייד עם אותם ביצועים מהירים וממשק ידידותי ופשוט, שהם היו מצפים לקבל מחברת MyBusiness". הוא ממשיך וטוען כי ממשק המבוסס דפדפן מאפשר למשתמשים גישה למידע קריטי בזמן אמת מכל סמארטפון. שטיין מציין גם כי עברנו כברת דרך עם HTML 5. המהימנות והגמישות שמתאפשרים ע"י שימוש באפליקציה סלולארית מבוססת דפדפן אינן מוטלות בספק ובעיות תאימות אינן רלוונטיות עוד. בנוסף לכך, טלפון שאבד או נגנב לא מהווה איום מחשש לפגיעה באבטחת מידע שכן, באפליקציה המבוססת דפדפן אף פיסת מידע איננה שמורה על המכשיר.

נראה כי אין מנצח מובהק אחד בין ה-iPhone, iPad, Blackberry, Palm,Windows7 , Symbian, Java, ו-Android של גוגל, ולא נראה כי זה עומד להשתנות בעתיד, לעומתם אפליקציית ה-CRM  הסלולארית היא כאן בשביל להישאר. מכאן, נשאלת השאלה מדוע עדיין נבנות אפליקציות מקומיות ל-CRM? אלו שלבסוף יצטרכו לשלם על העיכובים הבלתי נמנעים בפיתוח ועל שחרור של פיתוחים משמעותיים הם לקוחות ה-CRM. הם יצטרכו לספוג גם את נטל העלויות של עדכונים (או שדרוגים) מתמשכים והצורך באחידות כלל ארגונית של הטלפונים הניידים. באקלים כלכלי בו כל שקל חשוב, דבר שכזה לא יכול לעבוד, במיוחד כשמדובר ב-SMB's.

לפי חברת המחקר אינפורמה, מספר המשתמשים באינטרנט דרך הנייד אמור לחצות את רף ה-2.13 מיליארד עד 2014. הטלפון הנייד משמש כערוץ ההתקשרות המרכזי עבור הדור הצעיר, שלעתים קרובות מהווה את עמוד התווך של עסקים קטנים ובינוניים. על אף שאפליקציות מקומיות גדלות בפופולאריות שלהן לשימוש בעיקר במרחב האישי והחברתי, למערכת ה- CRM, במרחב העסקי, סדר עדיפויות שונה אשר לא נראה כי הולך להשתנות בקרוב.

אירועים קרובים