גוגל: מיקרוסופט מעתיקה מאתנו תוצאות חיפוש בבינג

לטענת החברה, מיקרוסופט עוקבת אחר הנושאים שאותם מחפשים הגולשים בגוגל, בודקת באילו אתרים הם בוחרים מתוך רשימת התוצאות ולאחר מכן משתמשת במידע הזה בכדי לשפר את תוצאות החיפוש בבינג ● בגוגל טוענים ש-"אין לנו בעיה עם מתחרה שמפתח אלגוריתם חדשני, אבל העתקה אינה חדשנות" ● במיקרוסופט לא מכחישים

האם מיקרוסופט (Microsoft) מעתיקה תוצאות חיפושים במנוע החיפוש שלה, בינג (Bing), ממנוע החיפוש של המתחרה הגדולה, גוגל (Google)? בגוגל טוענים שכן. לדברי אנשי החברה, הם הפעילו "עוקץ" בכדי לחשוף את העתקת התוצאות של המתחרה.

לטענת גוגל, כפי שחשף האתר Search Engine Land, האנשים שמאחורי בינג עוקבים אחר הנושאים שאותם מחפשים הגולשים בגוגל, בודקים באילו אתרים הם בוחרים מתוך רשימת התוצאות ולאחר מכן משתמשים במידע הזה בכדי לשפר את תוצאות החיפוש בבינג.

בגוגל טוענים שניטור החיפושים הזה משפר את רלבנטיות התוצאות של מנוע החיפוש של מיקרוסופט, במטרה למשוך אליו בצורה הזאת משתמשים רבים יותר. עמית סינגהל, עמית גוגל שעוקב אחר אלגוריתם החיפוש של החברה, אמר לאתר: "אין לי בעיה עם מתחרה שמפתח אלגוריתם חדשני, אבל העתקה אינה חדשנות, לפחות לא בספר שלי".

עוד נמסר מהחברה, כי היא עלתה על התופעה בראשונה כבר לפני מספר חודשים, כשחיפוש שבוצע על ידי אחד העובדים עם טעות כתיב והוביל לאחר תיקון השגיאה לאתר הנכון, הניב את האתר הנכון בבינג, אף על פי ששגיאת הכתיב לא תוקנה. לאחר מספר בדיקות החליטו בגוגל להפעיל את מבצע ה-"עוקץ", שבמסגרתו חיברו עובדים של החברה מילים חסרות משמעות לאתרים שאינם קשורים אליהן, שינו את התוצאות בהתאם ולאחר זמן לא רב ראו כיצד חיפוש אחר אותן מילים חסרות משמעות בבינג הוביל לאותם אתרים במדויק.

כך, לדוגמה, הם השתמשו בצירוף האותיות mbzrxpgjys וקישרו אותו לאתר הבית של RIM, יצרנית הבלקברי (Blackberry). חיפוש של אותו צירוף אותיות שביצעו עובדי גוגל בבינג כמה דקות לאחר מכן הוביל לאותו אתר בדיוק.

סטפן ווייץ, מנהל מנוע החיפוש של מיקרוסופט, הפתיע כשנתן תגובה שלא ממש שללה את הטענה של גוגל. במסגרת התגובה, שניתנה לאתר Search Engine Land, הוא מסר, כי "כמו שניתן לשער, אנחנו משתמשים במספר סמנים וגישות כשחושבים על דירוג של עמוד, אבל כמו בשאר בתעשייה, אנחנו לא מתכונים לחשוף את הדרך שבה אנחנו נוקטים". לדבריו, "העבודה שלנו היא לקבוע את מטרת החיפוש, כדי לנחש מהי התוצאה הטובה ביותר. כלים כמו פס הכלים של בינג עוזרים לנו לבדוק את נתוני הלחיצה על קישורים, וזהו אחד הסמנים שאנחנו ומנועים אחרים נעזרים בהם כדי לדרג אתרים. 'הניסוי' הזה של גוגל נראה כמו ניסיון לבלבל כמה מהסמנים האלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים