ליאו אפותקר צפוי לקבל עשרות מיליוני דולרים בתפקידו כמנכ"ל HP

ענקית המיחשוב פרסמה בסוף השבוע את תנאי העסקתו החדשים של המנכ"ל ומהם עולה, כי הכספים יגיעו אליו בצורת חבילת מניות בשווי 38 מיליון דולרים, על פי ערכן במועד הגעתו לחברה ● התשלום ייעשה על בסיס ביצועיה של HP ועמידה ביעדי הרווחים והמכירות שלה במהלך שלוש השנים הבאות ● השנה צפוי הבונוס של אפותקר לעמוד על שישה מיליון דולרים במזומן

ליאו אפותקר צפוי לקבל עשרות מיליוני דולרים בשל תפקידו כמנכ"ל HP – כך נודע עם הפרסום בסוף השבוע של תנאי העסקתו החדשים של מנכ"ל ענקית המיחשוב.

מאז מונה לתפקיד מנכ"ל HP בספטמבר האחרון, שכרו השנתי של אפותקר עומד על 1.2 מיליון דולרים – קטן מזה של קודמו שהודח, מארק הארד, שעמד על 1.4 מיליון דולרים. אפותקר קיבל בונוס חד פעמי של ארבעה מיליון דולרים בגין הצטרפותו לחברה, וכן 4.6 מיליון דולרים לצורך עזרה במעבר למקום גיאוגרפי חדש. בנוסף, הוא קיבל סיוע בדיור, לצד סידור תשלומים שנאלץ להשיב לסאפ (SAP) בשל קבלתו את התפקיד החדש.

בתנאי העסקתו החדשים נקבע, כי רוב הכספים יגיעו אליו בצורת חבילת מניות בשווי 38 מיליון דולרים, על פי ערכן במועד הגעתו לחברה. התשלום ייעשה על בסיס ביצועיה של HP ועמידה ביעדי הרווחים והמכירות שלה במהלך שלוש השנים הבאות. השנה צפוי הבונוס שלו לעמוד על שישה מיליון דולרים במזומן. לפיכך, הסכום הכולל שאפותקר צפוי לקבל – במשכורת, בונוסים, מניות ואופציות – יעמוד על עשרות רבות של מיליוני דולרים בשלוש השנים הבאות.

שבועות ספורים לאחר הגעתו של אפותקר לחברה, התפרסמו כמה חוזי ענק של HP. בדצמבר האחרון זכתה ענקית המיחשוב בחוזה בן 2.5 מיליארד דולרים בנאס"א (NASA). במסגרת החוזה, שנחתם לתקופה של 10 שנים, תספק HP לנאס"א רכיבי חומרה, מחשבים אישיים וציוד היקפי, כמו גם מוצרי מיחשוב נוספים למשתמשי הקצה, תוכנות, שירותי תמיכה ושירותי תחזוקה של המוצרים וכן שירותי ניהול מיחשוב. בנוסף, תספק החברה שירותי מחקר ופיתוח עבור פעילויות הליבה של סוכנות החלל האמריקנית.

כמה ימים קודם לכן נודע, כי HP תנהל במיקור-חוץ את תשתית ה-IT של ענקית התשתיות והאנרגיה הגרמנית E.ON. החוזה הוא למשך חמש שנים, והיקפו הכספי נאמד ב-1.4 מיליארד דולרים.  אנליסטים העריכו שההסכם הענק מסמן ניצחון משמעותי עבור אפותקר. "נראה, כי אפותקר לא מהסס להשתמש בקשרים ובהיכרויות שיש לו עם מנהלים באירופה לטובת הגדלת הנוכחות ביבשת של החברה שבראשותו", כתב אחד מהם, תוך שהוא רומז לעובדה שיש למנכ"ל HP אזרחות גרמנית.

הוא השיג ניצחון נוסף כמה ימים לאחר מכן, כשענקית המיחשוב זכתה בחוזה בן 400 מיליון דולרים שבמסגרתו היא תספק לענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום (British Petroleum) שירותי מיחשוב גלובליים בענן. תוקף הסכם מיקור-החוץ הוא לחמש שנים. עד אז סיפקה HP שירותי מיקור חוץ ל-BP בבריטניה בלבד.

אפותקר בן 57, והוא בן להורים יהודים-פולנים שעם פרוץ מלחמת העולם השנייה ברחו לגבול רוסיה-סין. לאחר המלחמה הם התיישבו באאכן, גרמניה, קרוב לגבול עם בלגיה, שם אפותקר נולד. מאוחר יותר עבר אפותקר להתגורר בבלגיה. בהיותו בן 18, היגר מנכ"ל HP לישראל והחל ללמוד כלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים. לפני שהצטרף לסאפ ב-1988, הוא עבד במספר חברות באירופה. אפותקר דובר על בוריין חמש שפות – אנגלית, צרפתית, גרמנית, הולנדית ועברית – ובעל עיטור כבוד ממסדר אבירי הלגיון הצרפתי, בגין תרומתו לכלכלת צרפת.

אפותקר שימש כמנכ"ל יחיד בסאפ במשך פחות משנה, עד שפוטר בפברואר 2010. לפני כן הוא כיהן במשך כשנה כמנכ"ל משותף של סאפ יחד עם המנכ"ל הוותיק, הנינג קגרמן. ב-2002 מונה ליושב ראש מועצת המנהלים של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים