מנכ"לי חברות המיחשוב: כך יוכל הממשל האמריקני לחסוך טריליון דולרים

המנכ"לים של דל ויבמ הגיעו לוושינגטון על מנת להסביר לאנשי הממשל כיצד יוכלו לחסוך סכומי עתק במשך כעשר שנים - באמצעות שימוש יעיל יותר במיחשוב ● המנכ"לים טענו, כי ההנחיות של הממשל הפדראלי מעורפלות ומגוונות יתר על המידה, ומשום כך התוצאות אינן יעילות וחסכוניות די הצורך.

מנכ"לים של חברות היי-טק ענקיות נועדו בשבוע שעבר עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והציגו את עמדותיהם לגבי חדשנות טכנולוגית, חינוך ותחרותיות. כן הציגו תוכנית שאמור לאפשר חיסכון של טריליון דולרים במשך עשר שנים – באמצעות שימוש יעיל יותר במיחשוב.

ביום ג' נועד הנשיא אובמה עם מועצת המנכ"לים של חברות ההיי-טק, ובכלל זה המנכ"לים של החברות EMC, דל (Dell), יבמ (IBM), זירוקס (Xerox) ואחרות. בין השאר, נסוב הדיון על נושאים שהעלה הנשיא אובמה בנאום לאומה שנשא ב-25 בינואר – חינוך, תעסוקה והתחרותיות של ארה"ב.

"הנשיא אובמה דיווח לנו, כי הורה לקבינט לקדם נושאים אלה במסגרת השאיפה לממשל חכם יותר", סיפר מנכ"ל יבמ, סם פלמיסיאנו, במהלך מצגת שהגיש במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון. בדיון השתתף גם מנכ"ל דל, מייקל דל.

באוקטובר פרסמה מועצת המנכ"לים של חברות ההיי-טק מסמך עמדה שבו פורטה אסטרטגיה שאמורה לחסוך לממשל הפדראלי טריליון דולרים במשך עשר השנים הבאות. המנכ"לים טענו, כי ההנחיות של הממשל הפדראלי מעורפלות ומגוונות יתר על המידה, ומשום כך התוצאות אינן יעילות וחסכוניות די הצורך.

קריאותיהם של המנכ"לים, כך נראה, נופלות על אוזניים קשובות. הנשיא אובמה קרא לשפר את אופן הפעולה בתחום המיחשוב מיד לאחר שנכנס לתפקידו, בעוד שמנהל המיחשוב הראשי של הממשל הפדראלי, וויווק קונדרה, ומנהל הביצועים הראשי, ג'פרי זינטס, נעזרים במנהלי המיחשוב הראשיים של סוכנויות הממשל לצורך שיפור כולל ביישום הטכנולוגיה ובביצועים. בדצמבר הציג קונדרה תוכנית בת 25 סעיפים לרפורמה בניהול המיחשוב באמצעות פרויקטים דוגמת איחוד של מרכזי נתונים, ענני מיחשוב ותוכניות שונות.

במסמך העמדה מפרטת מועצת המנכ"לים שבעה תחומים שבהם, לטענתה, יכול הממשל לחסוך מאות מיליארד דולרים. תחומים אלה כוללים איחוד תשתיות, שיפור הביצועים בשרשרת האספקה, צמצום צריכת האנרגיה ושימוש בשירותים משותפים. שלא במפתיע, מרבית העצות נסמכות על שימוש במוצרים ושירותים שמציעות החברות שבראשן עומדים המנכ"לים חברי המועצה.

בפברואר 2010 השיק המשרד לניהול ותקציבים פרויקט לאיחוד של מרכזי הנתונים של הממשל הפדראלי מתוך שאיפה לצמצם את מספרם של מרכזי הנתונים, שעומד כיום על 800, ב-40%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים