המשימה: להפסיק להפחיד את המנמ"רים

"המשימה הראשונה של הספקים היא להפסיק להפחיד את המנמ"רים עם ים של הצעות, הפגזות ומכירת חלומות באשר למיחשוב ענן", אמר רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט, באחד הפאנלים שנערכו במסגרת KickOff 2011 ● זרצקי ביטא את דעתם של מנמ"רים בכירים רבים בתעשייה, שסבורים שהכניסה של הענן לאטנרפרייז תתבצע באופן איטי, הדרגתי ולא לפני שהרגולטור יאשר זאת ● ומה בינתיים? שארגוני ה-SMB ינסו את מזלם

לא צריך היה להיות נביא גדול או אנליסט מוכשר, כדי לנחש שאחד הנושאים העיקריים שיעמדו במרכז כנס KickOff 2011, שנערך ביום ה' האחרון, יהיה מיחשוב ענן. בהבדל מהספקים, שבאופן טבעי ניסו לייצר תמונה ורודה לגבי הענן, המנמ"רים שלקחו חלק בפאנלים המקצועיים העריכו, כי בשלב הראשון הענן יהיה פתרון סביר דווקא לארגוני SMB – בעיקר בגלל העובדה שהם בנויים על ניהול מבוסס ניידות, גמישות והיכולת לתמרן בכל מקום ומכל מקום. עם זאת, כשזה מגיע לארגונים הגדולים במגזר הפיננסי, הקמעונאי או וציבורי, הרוחות מעט יותר צוננות.

היטיב להגדיר זאת רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט, שאמר לספקים, ש-"אי אפשר למכור ענן ברעש גדול עם הבטחות וסיסמאות". כך, הוא נגע בנקודה המרכזית ביותר שמונעת את כניסת הענן לארגונים: הפחד. לדעתו, המשימה הראשונה של הספקים היא להפסיק להפחיד את המנמ"רים עם ים של הצעות, הפגזות ומכירת חלומות. כאיש מקצוע ותיק בענף, זרצקי זוכר עדיין את ימי המיינפריים. גם אז, הוא מזכיר, הבטיחו למנמ"רים שהחיים שלהם יהיו נפלאים, אם רק יעשו מספר פעולות. עכשיו, ההיסטוריה חוזרת, לדבריו, בדמות הסיפורים היפים על הענן. זרצקי אומר, כי מדגישים בפנינו תמיד כמה כסף יחסוך הענן, אבל לא נותנים פתרון ממשי לחששות שמטרידות את מנוחתם של המנמ"רים, כמו נושא אבטחת המידע, סוגיית התמיכה באלפי רכיבים ניידים מחוץ לארגון ועוד.

זרצקי לא רק נותן עצות, אלא גם רעיונות ליישום בפועל. כך, הוא פנה לספקים ואמר, כי אם הם באמת רוצים להחדיר את הענן לארגונים הגדולים והמרכזיים במשק, הם צריכים לעבור דרך עולם הפיתוח, שהוא העולם שהמנמ"רים מכירים, ואין להם בעיה ליישם שם תהליכים מבוססי ענן. בתחום הפיתוח, הסביר, המנמ"רים יכולים להסתכן, כי בסופו של דבר מה שעובר שם הם לא נתוני אמת – אלא בדיקות שונות.

אבל לא רק הפחדים מטרידים את המנמ"רים. במגזר הפיננסי, שם יש צורך באישור הרגולטור, המצב חמור הרבה יותר. אחד הגורמים המזוהים עם הרגולטור אמר ליהודה גרוסמן – מנמ"ר מנורה מבטחים, ש-"אם אאשר לך לצאת למיחשוב ענן, יצמחו לי שערות על כף היד". אפשר לנחש שהוא לא מבטא דעת יחיד, אלא מציג את הלך הרוח הכללי.

ברשותכם, נבקש לתת עוד טיפ לספקים שלהוטים למכור פתרונות ענן למנמ"רים: הקימו לובי אצל הרגולטורים ותתחילו להסתובב במסדרונות השלטון. רק כך תצליחו לשכנע את הפקידים הבכירים שהעננים של ה-IT יכולים לייצר גשמי ברכה.

מי מפחד מניידות?

הענן, כאמור, הוזכר בכנס פעמים רבות. אחת השאלות שהופנו למשתתפי הפאנלים בנושא, היתה, "נניח והמנכ"ל שלכם משתגע ומחליט לתת ל-3,000 עובדי הארגון מכשירי iPhone, מחשבי כף יד ומחשבי לוח. מה אתם כמנמ"רים עושים? מתפטרים? רצים למנכ"ל ומנסים לשנות את רוע הגזירה?". המנמ"רים לא נבהלו, אם כי לא הסתירו את חוסר שביעות רצונם מתסריט זה, שנראה בעיניהם דמיוני. הבעיה היא לא מספר מכשירי ה-iPhone שהמנכ"ל יחלק, אלא היכולת של הארגון לתמוך בהם ולנהל אותם.

קובי ביטר, מנמ"ר דלק, הגדיר את המכשירים הללו כ-"צעצועים" שמוחדרים לארגון, אך לא תמיד מדברים עם היישומים האחרים. ההתאמה ביניהם, אמר, אינה טיול בית ספר. עם זאת, ציין ביטר, כי עולם הניידות עושה מהפכה בתחום האנרגיה בכלל ובחברת דלק בפרט.

בתנובה, למשל, לא מפחדים מניידות. על פי המנמ"ר, יעקב רבינוביץ', יש היום בתנובה כבר 1,300 מכשירים ניידים והאתגר של המנמ"ר הוא לספק תמיכה לכל הרכיבים האלו, כמו גם לשלוט עליהם. בעולם גלובלי, הניידות היא ההמצאה הכי טובה שהמנמ"ר יכול לחלום עליה. כך המצב לפחות בחברת אורבוטק. המנמ"ר, יעקב בר חיים, העיד שמאחר וכל פסי הייצור של החברה עברו למזרח, השילוב הנפלא בין מיחשוב ענן לניידות הוא זה שמאפשר לחברה לעבוד ביעילות ובבטחה.

השורה התחתונה: המנמ"רים לא מסתירים את חוסר שביעות רצונם מהצורה שבה מיחשוב הענן משווק ומוצג על ידי הספקים. מצד שני, הם מפנימים את העובדה שאי אפשר יהיה להתחמק ממנו, בעיקר אל מול גל הניידות ששוטף את הארגונים שלהם. לסיכום, הם מבהירים לספקים שהכניסה של הענן תתבצע באופן איטי, הדרגתי ולא לפני שהרגולטור יגיד "אמן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים